ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent i Ecovidrio inicien una campanya per impulsar el reciclatge de vidre als establiments hostalers

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 15, 2022
251 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La ciutat va reciclar en 2021 una mitjana de 20’7 kgs de vidre per habitant, per damunt de les mitjanes estatal i autonòmica

L’Ajuntament d’Ontinyent, comptant amb la col·laboració d’Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclat de vidre a Espanya, posa en marxa esta setmana una campanya per a impulsar el reciclatge d’envasos de vidre en el sector hostaler de la localitat. La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, i el tècnic de la gerència d’Ecovidrio per a la Comunitat Valenciana, Manuel Sala, presentaven al local d’hostaleria de la Societat de Festers una iniciativa que inclourà enquestes, contenidors especials, lliurament de poals i visites d’un educador ambiental, Jordi Martí, que també acudia a l’acte.

Sayo Gandia explicava que es tracta d’una acció inclosa a l’execució del Pla de Residus de la ciutat, al qual es vol abordar en profunditat l’impuls al reciclatge en les diverses fraccions d’elements a reciclar. En aquest sentit, la regidora recordava que “quan iniciem en 2023 el sistema porta a porta integral segurament el del vidre siga l’únic contenidor que continue, juntament als de roba i oli, ja que la recollida en contenidors per al vidre funciona molt bé”. De fet, segons dades facilitades des d’Ecovidrio, corresponents a 2021, els ciutadans d’Ontinyent van reciclar un total de 742.640 quilograms d’envasos de vidre, una mitjana de 20,7 kgs de vidre per persona que supera la mitjana estatal (19 kgs) i autonòmica (17).

Manuel Sala explicava que la iniciativa, en una primera fase, començarà amb la realització d’enquestes i entrevistes als tots els establiments d’hostaleria de la localitat, per a conéixer de primera mà quines són les seues necessitats i poder adequar els recursos existents. A més, s’ofereix informació detallada als locals de com reciclar correctament i dels avantatges socials, econòmiques i mediambientals que té el reciclatge de vidre. En una segona fase, i per a facilitar el reciclatge de vidre en el canal Horeca (Hostaleria, Restauració i Servei d’àpats), s’instal·laran contenidors especials, dotats amb una boca més ampla, que permeten el reciclatge de grans quantitats de vidre com les generades pels hostalers. També s’entregaran poals adaptats amb rodes per a facilitar el transport dels residus de vidre i el seu posterior buidatge en els contenidors.

Sala incidia en què “el sector de l’hostaleria i la restauració és un dels eixos fonamentals per a incrementar la taxa de reciclatge, ja que en ell es consumeixen prop del 50% dels envasos de vidre d’un sol ús que es produeixen a Espanya”. La campanya també prestarà especial atenció a les comparses de moros i cristians amb local propi. Respecte a la taxa de contenidors, el gerent de zona d’Ecovidrio explicava que Ontinyent se situa amb una mitjana de 253 habitants per contenidor, comptant en l’actualitat amb un total de 142 iglús per als residus d’envasos de vidre, “una xifra que volem augmentar en tenir les dades d’esta campanya”, avançava.

Sayo Gandia posava de relleu els beneficis mediambientals del reciclatge de vidre, ja que “el vidre que es deposita en els contenidors es recicla al 100% i s’utilitza per a la fabricació de nous envasos, de manera indefinida i sense perdre les propietats originals. Reciclant vidre evitem el creixement dels abocadors i minimitzem consum d’energia i emissions de CO2, a més d’evitar l’extracció de matèries primeres. Tot son avantatges”, remarcava.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Un incendio deja inservible el observatorio astronómico de Aras de los Olmos

El Centro Astronómico del Alto Turia (CAAT), ubicado en Aras de los Olmos, trata de…

Consulta los cortes de luz previstos esta semana en Alqueries y Xilxes

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Iberdrola anuncia cortes de luz esta semana en Calpe, Onil, Orihuela y otras localidades alicantinas

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Otras noticias

Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?