ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent finalitza els treballs de prevenció d’incendis a l’àrea forestal de Fuset

L’Ajuntament ha executat treballs selvícoles per import de mes de 100.000 euros euros comptant amb 3 subvencions de la Generalitat Valenciana i la Diputació de València
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 25, 2023
116 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1929 ontinyent area forestal fuset

L’Ajuntament d’Ontinyent ha finalitzat els treballs de prevenció d’incendis que s’han dut a terme als últims mesos en l’àrea forestal de Fuset, finca de propietat municipal que es troba en la seua majoria dins del Paratge Natural Municipal Serra de l’Ombria-Pou Clar. En total han estat 3 línies d’acció en les que s’ha invertit més de 100.000 euros, comptant amb subvencions aconseguides de la Generalitat Valenciana i la Diputació de València.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, destacava la importància “de mantenir el bon estat i la seguretat de la finca de Fuset, un espai de 107’27 hectàrees que és l’únic sol forestal de propietat municipal d’Ontinyent. Es un espai d’alt valor ambiental que amb estes intervencions, a més de reduir el risc d’incendi, augmenta el seu valor ambiental”. Assenyalava.

L’última línia d’acció ha estat l’executada amb una subvenció de 33.861 euros de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, una ajuda contemplada dins del Fons Estratègic Municipal de Prevenció d’Incendis i Gestió Forestal per a l’any 2023, que s’ha destinat a tasques de neteja, aclariment i poda d’arbustos i arbres, per reduir el risc d’incendi i millorar les condicions de l’entorn.

Abans, l’Ajuntament també havia executat altres treballs selvícoles a la zona forestal de Fuset: Per una banda, s’han dut a terme accions d’eliminació de residus, plantació d’arbres i arbustos i altres millores dins d’una intervenció pressupostada en 38.800 euros dels quals 23.000 han estat subvencionats per l’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València; i per altra, Fuset ha estat una de les àrees on s’han fet tasques de prevenció d’incendis forestals i millora de l’entorn la brigada ‘Emerge’, contractada amb una subvenció de 70.828 euros obtinguda de la Generalitat Valenciana.

Cal recordar que la finca de Fuset, adquirida per l’Ajuntament als anys 80, va perdre el 85% de la seua massa forestal en un gran incendi a l’any 1992. Hui en dia existeixen zones de forta regeneració de pins, amb una destitat tan elevada que alenteix la maduració de la “muntanya brava” i fa que aquestes zones tinguen un elevat risc d’incendi.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Hui divendres s'inaugura la quarta edició del Festival Nómade, que se celebrarà durant el cap…

Villajoyosa invierte 3,9 millones en mejorar el acceso al IES Marcos Zaragoza

El Ayuntamiento de Villajoyosa ha iniciado el proceso de licitación para llevar a cabo mejoras…

Torrent avanza en la construcción de la nueva pasarela del CEIP Juan XXIII

La construcción de la nueva pasarela peatonal del CEIP Juan XXIII en Torrent avanza a…

Otras noticias

Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?