ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent dispara el superàvit de 2022 fins els 2’5 milions

L’alcalde i la regidora d’Hisenda presenten una liquidació del pressupost “que deixa la ciutat en un excel·lent lloc d’eixida per afrontar els reptes de la següent legislatura”
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 2, 2023
245 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
7977 jorge rodriguez natalia enguix superavit 2023

L’Ajuntament d’Ontinyent va tancar l’exercici de 2022 amb un superàvit de 2’5 milions d’euros al seu pressupost municipal, tot i haver fet front als efectes de la guerra i la pandèmia també en l’economia local. Un superàvit que representa un increment del 25% respecte a l’any anterior, quan va ser de 1’9 milions d’euros.

Així ho han anunciat aquest dijous l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora d’Hisenda, Natàlia Enguix, en una roda de premsa a la qual el primer edil destacava que aquest superàvit, el major dels últims anys, “permet situar la ciutat en un perfecte lloc d’eixida per als reptes de la legislatura vinent, i afrontar amb solvència l’activitat transformadora que tenim en marxa i que té un ambiciós pla per davant”.

El primer edil, qui felicitava la regidora d’Hisenda i agraïa el treball durant tot l’any de l’equip dels departaments municipals d’ingressos i despeses, recordava que als 12 anys als quals està al front del consistori “sempre hem tancat els pressupostos en superàvit, però aquesta, amb la DANA, la pandèmia i els efectes de la guerra en l’economia no ha estat gens fàcil. Però gràcies a una gestió responsable i a les subvencions aconseguides d’altres admnistracions, hem pogut mantenir l’equilibri pressupostari i la solvència. L’experiència avala aquest treball, sabem com fer les coses per seguir transformar la ciutat sense posar en risc les finances municipals”, assenyalava.

Natàlia Enguix coincidia en aquest sentit amb l’alcalde en apuntar que aquest resultat pressupostari “és conseqüència d’una gestió prudent i molt professional per part d’un Govern amb una ampla experiència que ha permès, per una banda, contindre la despesa i, per altra, continuar amb la transformació de la ciutat amb una inversió històrica. A

pesar de les dificultats, hem continuat incrementant la protecció social, hem invertit més que mai i hem aconseguit contindre la despesa i tot sense apujar els impostos municipals a pesar de l’increment de l’IPC”.

Per a aconseguir estos resultats, la regidora explicava que s’ha hagut d’ajustar les despeses i tractar de generar nous ingressos. En aquest sentit, s’ha aconseguit un increment global dels ingressos del 11,6% respecte de l’any anterior, destacant l’augment de més de dos milions d’euros derivat, en gran part, de la major activitat urbanistica i econòmica i de la tasca inspectora i fiscalitzadora de les empreses subministradores d’electricitat i gas, “que han passat a pagar allò que els pertoca per la seua facturació real a la ciutat”.

La regidora també posava de relleu la disciplina fiscal de la ciutadania “que compleix amb les seues obligacions tributàries responsable, situant el nivel de cobrament en el periode voluntari de prop del 90%”, i apuntava també que els informes de la Intervenció Municipal conclouen que el d’Ontinyent és un ajuntament sanejat: L’endeutament és molt inferior al 75% (en concret és del 40%), i l’estalvi net positiu és de 4,1 milions d’euros, que són els dos indicadors que estableix la llei per a realitzar qualsevol operació de crèdit. Així mateix, el període mitjà de pagament es va situar 7,25 dies a 31 de desembre de 2022.

Altre aspecte que han influït en la consecució del superàvit ha estat l’estalvi assolit buscant els millors proveïdors i la prudència en la despesa, així com l’estalvi en energia elèctrica, consums, lloguers i en contractes municipals. En definitiva, en paraules de Natàlia Enguix, “aquest superàvit de 2,5 milions d’euros ens permetrà afrontar sense tensions de tresoreria les despeses i les inversions previstes enguany i atendre noves necessitats en el període d’incertesa que estem vivint. Perquè no podem oblidar el contexte actual, que ens obliga a ser previsors per no trobar-nos sorpreses indesitjades i viure tranquils”, concloïa.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Disedo, la firma valenciana que apuesta por la alta cosmética natural

La marca valenciana consolida su presencia en el sector de la belleza premium con una…

La Diputació de València concede 1,3 millones de euros en ayudas al deporte valenciano y al motor: lista completa de clubes, eventos y pilotos beneficiados

La Junta de Gobierno de la Diputación de Valencia ha aprobado la concesión de 1,3…

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Dia històric per a la sanitat a la Vall d'Albaida. La posada en funcionament integral…

Otras noticias

Visita dels bloggers a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Por Toni Cuquerella
Nou Hospital d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ontinyentnegre26
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent rinde homenaje a Elvira Lindo con el premio “Ontinyent Negre” en su ciclo de novela negra

Por Pau Gómez
Foto1 12
La Vall d'Albaida

Desmantellen una plantació de marihuana en una finca d’Ontinyent

Por Pau Gómez
Plaques solars.
La Vall d'Albaida

La Generalitat autoriza una planta fotovoltaica entre Agullent y Benissoda pese a las alegaciones vecinales y de los ayuntamientos

Por Javier Ruiz
Guardia Civil.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Desarticulan grupo criminal con una plantación de marihuana en l’Olleria

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?