BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
domingo, 11 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent destaca el seu ‘ADN solidari’ en el lliurament dels premis 9 d’Octubre

La corporació ha distingit l'Associació ANIMA, Jordi Oviedo, José Rafael Penadés, Regina Gironés, Ramón Insa i Antonio Ferrero
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 10, 2024
27 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
4149 ontinyent 9 octubre 2024 guardonats

L’acte de celebració del 9 d’Octubre a Ontinyent servia enguany per a destacar «l’ADN solidari» de la ciutat, en l’any del centenari de la concessió del títol de «Ciutat Molt Caritativa» per part del Rei Alfons XIII.

Un any més, la celebració del tradicional acte de lliurament dels premis 9 d’Octubre al Palau de La Vila es veia precedit, en primer lloc, per l’actuació a la Plaça Major del grup de danses d’Ontinyent i el grup de xirimites i tabaleters «El Regall», tenint lloc el «ball de l’Àguila», a càrrec de l’associació de Gegants i Cabets, acompanyats pel grup de percussió i dolçaines «La Colla», desplaçant-se tots posteriorment en processó cívica al Palau de La Vila, on tenia lloc el ple extraordinari del 9 d’octubre.

Allí, un any més es lliuraven els reconeixements a persones i entitats locals pel seu treball per la ciutat, designades prèviament per l’alcaldia i la totalitat de grups municipals de la corporació, i que enguany eren l’associació ontinyentina de suport a persones malaltes de càncer ANIMA; el Jordi Oviedo; el científic José Rafael Penadés Casanova; l’oncòloga Regina Gironés; l’artista i professor Ramón Insa (a títol pòstum) i el cap d’agutzils de l’Ajuntament d’Ontinyent Antonio Ferrero Mora. L’acte, retransmés per televisió i xarxes socials, comptava un any més amb translació de les intervencions a llenguatge de signes, gràcies a un conveni entre l’Ajuntament i l’associació FESORD.

Ja en l’acte de celebració del ple, l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, obria l’acte per donar la benvinguda als presents, i donar pas al cronista oficial de la ciutat, Alfred Bernabeu, qui, en nom dels portaveus de tots els grups, intervenia per recordar, en primer lloc, la figura del Rei Jaume I, recordant que al seu dia «va convertir en fortificació» el mateix Palau de La Vila, i va constituir Ontinyent com a vila reial, i referint-se a ell com «un noble personatge certament mitificat» però que en l’adaptació lliure del seu testament «marca el camí que hem de seguir com a societat, protegir les persones i el poble». Una aposta per la justícia social que, traslladat a l’actualitat, «passa necessàriament per l’enfortiment de l’estat de benestar», cosa que vinculava a fets com el 25 aniversari de la presència a Ontinyent de la Universitat de València, la construcció de l’Hospital, de l’institut de l’Estació o del parc de les Mamàs Belgues, que en paraules del cronista demostren que «Ontinyent marxa pel bon camí».

Bernabeu, qui també feia al·lusió a la importància de la llengua «com a expressió clau de la identitat cultural» dels valencians i valencianes, es referia seguidament al caràcter solidari d’Ontinyent, «on els serveis municipals ajuden les persones necessitades, els més vulnerables, els que es troben en una soledat no desitjada», mostrant un «ADN solidari» que vinculava a la concessió ara fa 100 anys de la concessió del títol de ciutat molt caritativa per part del Rei Alfons XIII, per la resposta a la catàstrofe ferroviària esdevinguda en desembre de 1922. El cronista oficial repassava els fets històrics i reproduïa el text literal del telegrama del Rei, que es conserva a l’arxiu municipal.

Un altre fet històric al qual feia referència estava la recent declaració de les festes de Moros i Cristians com a d’Interés Turístic Internacional, destacant que «era de justícia» i posant de relleu el treball conjunt que ho ha fet possible. Finalment, repassava els mèrits de les persones i entitats guardonades, que replegaven les corresponents distincions.

Tot seguit, Luis Muñoz i Marta Tortosa, President i Vicepresident d’Anima eren els encarregats d’intervenir en representació del conjunt d’homenatjats, agraint la distinció a l’Alcalde i als grups de la corporació municipal, destacant que «totes les persones al dia a dia s’enfronten a xicotets o grans actes de valentia», i que «allò que marca la diferència es descobrir el propòsit, l’objectiu capaç de convertir-se en motor i impuls i motivar-nos a treballar de manera altruista per construir una millor societat». Posteriorment, dedicaven també unes paraules d’agraïment a cadascuna de les persones i entitats guardonades.

La celebració del 9 d’octubre ha inclòs als últims dies altres actes organitzats per l’Ajuntament, com dos concerts en valencià, un sainet i un acte de reconeixement a les bandes de música. Una programació que tindrà un epíleg el pròxim dissabte 12 d’octubre amb una «discomòbil jove» al parc del Llombo, amb DJ Maho i DJ Morata, que servirà també com a cloenda del cicle de discomòbils dut a terme a petició de la ciutadania en el procés «Ontinyent Participa».
 

Tags: Ontinyent
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?