ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent crearà una zona verda de 2.500 m² dins el projecte per evitar inundacions a Benarrai

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 3, 2021
304 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament trau a licitació per 755.600 euros la canalització que reduirà els cabdals a la barcacana i les hores amb els conductes en situació de càrrega total

Les obres per evitar inundacions a la zona de Benarrai d’Ontinyent permetran consolidar una zona verda de 2.500 m² que es dotarà d’elements de jardineria, arbrat, enllumenat, mobiliari urbà o un rocòdrom. Així consta al projecte de Defensa contra Inundacions i Millores Paisatgístiques en l’entorn del Barranc de Benarrai, una intervenció que permetrà resoldre els problemes d’inundacions als baixos i cotxeres d’esta zona en episodis de fortes pluges, i que l’Ajuntament d’Ontinyent ha tret a licitació per 755.600 euros (iva inclòs).

El regidor de Territori, Joan Sanchis, recordava que “en les setmanes posteriors a la DANA de 2019 l’Ajuntament ja va crear dos badens per reconduir les primeres aigües del pas inferior de la Ronda Sud cap al col·lector central, estant treballant-se des d’aleshores en el projecte d’actuació que ja va estar presentat al veïnat en un acte públic i obert, i que ara ix a licitació. Unes obres que reduiran els cabdals punta i la quantitat d’hores als quals els conductes entren en situació de càrrega total o parcial”, assenyalava.

Tal com es va explicar en aquest acte, el veritable origen del problema és que les escorrenties d’aigua no són capaces d’entrar en la barbacana de forma eficient, de manera que tot i que el col·lector té suficient capacitat per replegar l’aigua, no l’absorbeix suficientment ràpid. Per resoldre esta situació, la intervenció consistirà en perllongar la barbacana per a una millor captació d’aigües, excavar una zona de laminació per a obtindre una zona capaç d’acumular un volum d’aigua de més de 4.500 m³; crear una xarxa de col·lectors que partiran des de la zona laminada per a conduir les aigües a la perllongació de la barbacana; i finalment restaurar la zona de laminació, creant el referit parc inundable que permetrà l’aprofitament lúdic i social.

El també diputat comarcal recordava que la intervenció que comptarà amb una subvenció tramitada amb la Diputació de València a través del Pla d’Inversions, i que per a dur-la a terme ha estat necessari també gestionar la corresponent autorització de la Generalitat Valenciana. Segons la licitació ja publicada en la Plataforma de Contractació de l’Estat, les empreses interessades en dur a terme les obres tenen tenen fins al 19 de maig per a presentar les seues ofertes. Una volta s’adjudique de forma efectiva l’actuació, el seu període d’execució serà de sis mesos.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Claves de la crisis educativa valenciana: por qué los sindicatos no negociarán más con la Conselleria este curso

La educación en la Comunitat Valenciana entra en una fase de incertidumbre. Lo que comenzó…

Requena plantea peatonalizar la Villa y limitar el tráfico para transformar su casco histórico

La transformación del casco histórico de Requena pasa por reducir de forma notable la presencia…

Piden cinco años de cárcel por estafar a su consuegra en un negocio de hostelería en Xàtiva

Una mujer se enfrenta a una petición de cinco años de prisión acusada de falsificar…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?