ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent, Alcoi i l’Associació de Tallers d’Automoció de la Vall reclamen una solució “urgent” a la demora en les cites de les ITV

Traslladen al Director General de SITVAL la preocupació per la indefensió en que queden les persones que no poden dur els seus vehicles a revisió
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:24 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado marzo 1, 2024
635 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2253 ontinyent itv

Els Ajuntaments d’Ontinyent i Alcoi i l’Associació de Tallers d’Automoció de la Vall d’Albaida s’han unit en la reclamació d’una solució “urgent” a la demora en les cites de les Inspeccions Tècnics de Vehicles (ITV) que està registrant-se a la Comunitat Valenciana.

Els alcaldes d’ambdós municipis, Jorge Rodríguez i Toni Francés, i una representació de la referida associació encapçalada pel seu president, Ximo Gramage, es reunien aquest dijous amb Javier López Mora, actual Director General de la Societat Valenciana de les ITV, SA (SITVAL), entitat pública que gestiona les inspeccions tècniques dels vehicles en la Comunitat Valenciana.

Cal recordar que l’anterior govern autonòmic va decretar el pas a gestió pública d’aquest servei, que portava 25 anys en règim de concesió, constituïnt-se SITVAL com a nova entitat pública gestora del servei. En febrer de 2023 es va consumar la reversió, amb Josep Albert com a gerent, i diversos canvis en el sistema de prestació del servei aparellats al personal han derivat en que la demora en la consecució de cites supere en ocasions els tres mesos.

Els representants municipals i de l’associació traslladaven unànimement al Director General la preocupació per un problema que Jorge Rodríguez destacava que “és un servei necessari que s’ha de poder prestar a la ciutadania. S’estima que el 30% dels vehicles que estan circulant a la Comunitat Valenciana no tenen passada la ITV, i és molt necessari que el coll de botella que s’ha creat s’ha de poder resoldre”. El primer edil ontinyentí avançava la seua intenció de dur l’assumpte en forma de moció als plenaris de la Diputació de València i l’Ajuntament d’Ontinyent.

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, incidia en què “cal una resposta urgent, ja que estem obligant a la ciutadania a passar la itv fora de les nostres comarques, per poder complir amb allò que és una obligació legal. És un problema derivat de l’assumpció directa del servei per part de la Conselleria, que ha derivat en una manca de recursos humans que cal atendre, a Alcoi per exemple només hi ha un inspector per a poder realitzar les ITV. Agraïm els esforços que estan fent les persones que treballen en les itvs valencianes per atendre de la millor forma possible el servei tot i la situació de precarietat i manca de recursos en la que es troben”.

Des de l’Associació de Tallers d’Automoció de La Vall d’Albaida, Ximo Gramage apuntava que «és una situació que no te cap ni peus, un sense sentit, perquè la gent es pot veure en la situació de no poder circular en el seu vehicle perquè s’els demana fer una revisió a la que no poden accedir en els terminis necessaris, i en cas contrari s’exposen a la sancions econòmiques i retirada de punts del permís de conducció. Són circunstàncies especials en moments especials, i reclamen solucions especials, que són les que demanem”, concloïa.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 26 de septiembre indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 26 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 26 de septiembre indica temperaturas suaves y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 26 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con temperaturas agradables y cielos cubiertos por nubes altas, sin…

Otras noticias

Residus abocats de forma incontrolada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri bosses de fem al carrer per a identificar i apercebre els infractors de la normativa de residus

Por Toni Cuquerella
Confederación Hidrográfica del Júcar
La Hoya de Buñol - ChivaLa Vall d'Albaida

La Confederación Hidrográfica del Júcar tramita nuevas concesiones de aguas subterráneas para riego en Fontanars dels Alforins y Chiva

Por Adrián Lupiáñez
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els Premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre al rector de la Universitat de València Juan Luis Gandia, l’esport i el teixit associatiu local

Por Toni Cuquerella
Juanfran Pérez Llorca ha presentat el projecte a l'Olleria.
La SaforLa Vall d'Albaida

El desdoblament de la CV-60 entre l’Olleria i Terrateig i Gandia començarà en 2027 amb una inversió de 347 milions: aquestes són les claus

Por Toni Cuquerella
Immoble del carrer Tomás Valls.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia una nova execució subsidiària al carrer Tomás Valls per a estabilitzar un immoble en el centre històric

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?