ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent adaptarà dos habitatges municipals per protegir a dones víctimes de violència de gènere

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 25, 2021
169 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Natàlia Enguix destaca el caràcter pioner d’una de les propostes més votades per la ciutadania al procés ‘Ontinyent Participa’, que es completarà amb atenció psicològica i d’acompanyament

L’Ajuntament d’Ontinyent ha iniciat l’adaptació de dos habitatges municipals per donar acollida en estos espais a dones víctimes de violència de gènere, a les quals a més es prestarà atenció psicològica i d’acompanyament. Les regidores de Ciutadania (Virtudes González) i Igualtat (Natàlia Enguix) donaven hui detalls de la que va ser una de les propostes més votades a l’última edició del procés ‘Ontinyent Participa’, presentada per Ana Piera, una de les integrants del Consell de les Dones.

Virtudes González recordava que la darrera edició de ‘Ontinyent Participa’ va registrar alguns canvis, entre els quals es trovaba que un mínim del 50% de les propostes guanyadores havien d’estar destinades a causes o accions de caràcter social, mediambiental o igualitari; així com el desenvolupament de tallers participatius. El nou format va comptar amb el suport de la ciutadania, “el que demostra la implicació del veïnat en el disseny d’una ciutat sana, verda i igualitària, camí en el qual va aquest projecte”.

Natàlia Enguix explicava que l’adaptació dels dos habitatges servirà per augmentar les recursos contra la violència de gènere “i suposa un projecte pioner en la Comunitat Valenciana i potser a tot l’Estat en ciutats del tamany d’Ontinyent, ja que cap municipi valencià d’estes característiques compta amb un recurs municipal com aquest, on no sols oferirem habitatge sinó també atenció integral per part de les i els professionals de les diverses àrees implicades”.

El projecte, que té un cost global de 37.332 euros, va estar aprovat la setmana passada per la Junta de Govern Local, i les reformes a les vivendes començaran en breu. A més a més, s’està treballant en un reglament que regule el funcionament de la casa d’acollida, on podran residir dones de risc baix o no apreciat. El reglament, elaborat per personal tècnic, jurídic, de serveis social i d’igualtat, estarà adreçat tant al personal tècnic que atendrà a les dones com a les pròpies usuàries, que disposaran d’un programa d’atenció individualitzada per a cada cas, previ anàlisi d’una comissió.

La regidora d’Igualtat incidia en la importància de la implicació de les administracions públiques en la lluita contra la violència masclista, que a nivell mundial suposa la principal causa de mort de dones d’entre 15 i 44 anys, i que comptabilitza mes de 1.000 dones assassinades a Espanya des de 2003. A Ontinyent, en 2020 s’atenien 53 dones per violència de gènere i es realitzaven 265 intervencions des de l’àrea d’Igualtat, comptant-se actualment amb 21 dones amb dispositiu de teleassistència. Enguix també posava en valor el treball que es desenvolupa en matèria de prevenció i sensibilització a nivell municipal.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

La biblioteca pública de Canet ha conmemorado el 250 aniversario del nacimiento de la escritora…

Ocho años de internamiento por el crimen machista de una niña de 15 años a manos de su novio en Orihuela

El Juzgado de Menores número 1 de Alicante ha condenado a dos jóvenes por el…

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa un nou servei municipal d’atenció psicològica per a persones…

Otras noticias

SAYOGANDIADELME
La Vall d'AlbaidaNavidad

La Casa del Delme d’Ontinyent programa actividades de Navidad para todas las edades

Por Redacción ComarcalCV
Presentació del XIV Festival de Circ i Teatre d'Ontinyent.
La Vall d'AlbaidaNavidad

De pallassos a funambulisme: Ontinyent desplega pels seus carrers el XIV Festival de Circ i Teatre durant el Nadal

Por Toni Cuquerella
DSC06562b
La Vall d'Albaida

El festival de circ i teatre d’Ontinyent porta espectacles a tots els barris del 20 al 28 de desembre

Por Redacción ComarcalCV
LLibreJuanCaparros e1765094976343
CulturarteLa Vall d'Albaida

El Magnànim publica ‘Ontinyent, els anys decisius’ con fotografías de Juan Caparrós

Por Redacción ComarcalCV
DSC08967b1
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa un Laboratori Urbà per a la participació de la comunitat universitària

Por Redacción ComarcalCV
Visita del conseller de Sanitat a l'Hospital d'Ontinyent.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?