ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent adaptarà dos habitatges municipals per protegir a dones víctimes de violència de gènere

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 25, 2021
55 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Natàlia Enguix destaca el caràcter pioner d’una de les propostes més votades per la ciutadania al procés ‘Ontinyent Participa’, que es completarà amb atenció psicològica i d’acompanyament

L’Ajuntament d’Ontinyent ha iniciat l’adaptació de dos habitatges municipals per donar acollida en estos espais a dones víctimes de violència de gènere, a les quals a més es prestarà atenció psicològica i d’acompanyament. Les regidores de Ciutadania (Virtudes González) i Igualtat (Natàlia Enguix) donaven hui detalls de la que va ser una de les propostes més votades a l’última edició del procés ‘Ontinyent Participa’, presentada per Ana Piera, una de les integrants del Consell de les Dones.

Virtudes González recordava que la darrera edició de ‘Ontinyent Participa’ va registrar alguns canvis, entre els quals es trovaba que un mínim del 50% de les propostes guanyadores havien d’estar destinades a causes o accions de caràcter social, mediambiental o igualitari; així com el desenvolupament de tallers participatius. El nou format va comptar amb el suport de la ciutadania, “el que demostra la implicació del veïnat en el disseny d’una ciutat sana, verda i igualitària, camí en el qual va aquest projecte”.

Natàlia Enguix explicava que l’adaptació dels dos habitatges servirà per augmentar les recursos contra la violència de gènere “i suposa un projecte pioner en la Comunitat Valenciana i potser a tot l’Estat en ciutats del tamany d’Ontinyent, ja que cap municipi valencià d’estes característiques compta amb un recurs municipal com aquest, on no sols oferirem habitatge sinó també atenció integral per part de les i els professionals de les diverses àrees implicades”.

El projecte, que té un cost global de 37.332 euros, va estar aprovat la setmana passada per la Junta de Govern Local, i les reformes a les vivendes començaran en breu. A més a més, s’està treballant en un reglament que regule el funcionament de la casa d’acollida, on podran residir dones de risc baix o no apreciat. El reglament, elaborat per personal tècnic, jurídic, de serveis social i d’igualtat, estarà adreçat tant al personal tècnic que atendrà a les dones com a les pròpies usuàries, que disposaran d’un programa d’atenció individualitzada per a cada cas, previ anàlisi d’una comissió.

La regidora d’Igualtat incidia en la importància de la implicació de les administracions públiques en la lluita contra la violència masclista, que a nivell mundial suposa la principal causa de mort de dones d’entre 15 i 44 anys, i que comptabilitza mes de 1.000 dones assassinades a Espanya des de 2003. A Ontinyent, en 2020 s’atenien 53 dones per violència de gènere i es realitzaven 265 intervencions des de l’àrea d’Igualtat, comptant-se actualment amb 21 dones amb dispositiu de teleassistència. Enguix també posava en valor el treball que es desenvolupa en matèria de prevenció i sensibilització a nivell municipal.

Tags: Ontinyent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

Susana Camarero, durant la seua visita a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

La Generalitat aportarà aquest any 450.000 euros més per a la regeneració de l’espai inundable de Catereria en Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?