ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Vall d'Albaida
La Vall d'Albaida

Ontinyent abastirà amb energia solar quatre edificis municipals amb dues instal·lacions d’autoconsum col·lectiu

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:14 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado mayo 18, 2022
36K vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les noves centrals fotovoltàiques a les cobertes de la UNED i el CEIP Lluis Vives permetran reduir la factura energètica d’estes instal·lacions, les oficines centrals de l’Ajuntament i la prefectura de Policia Local

L’Ajuntament d’Ontinyent abastirà d’energia verda fins a 4 edificis municipals amb dues noves instal·lacions fotovoltàiques d’autoconsum col·lectiu, les primeres de titularitat pública. Una d’elles, ubicada a la coberta de l’edifici de la UNED, dotarà d’energia tant a aquest centre com a la prefectura de Policia Local; mentre que la segona estarà a la coberta de la pista de futbet del CEIP Lluis Vives, associada a les oficines principals de l’Ajuntament.

L’Alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, i la Regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, coincidien en destacar el càràcter pioner d’una iniciativa “que afavoreix el medi ambient, produeix estalvi econòmic i dóna exemple a la ciutadania”, assenyalaven. Jorge Rodríguez destacava que aquest projecte “és un pas més en l’aposta del Govern d’Ontinyent per la sostenibilitat, que es mostra en accions com el transport públic en bus gratuït, el sistema de prèstec de bicicletes elèctriques, i també amb estes dues primeres instal·lacions municipals d’autoconsum col·lectiu, que aprofita cobertes aptes per subministrar espais on no es poden posar perquè no caben o tenen algún impediment tècnic, com algun tipus de protecció arquitectònica”.

El primer edil posava de relleu la rendibilitat d’una inversió d’al voltant de 100.000 euros «ja que hem presentat sol·licitud a l’IVACE perquè ens finance fins a un 75%, però que en qualsevol cas es rendible fins i tot sense ajudes externes, i més després de l’augment del preu de l’electricitat».

Sayo Gandia recordava que des de l’Ajuntament «estem portant endavant una estratègia de reducció dels consums energètics dels edificis municipals i foment de les energies renOvables. Dins d’això s’estan instal·lant als centres docents calderes de condensació d’alta eficiència; millorant l’envolvent tèrmica dels edificis que reformem; reduint la potència en l’enllumenat públic; i tenim instal·lada la primera fotovoltàica d’autoconsum al CIM de Sant Rafel”. Amb els dos projectes que ara es presenten, “reduim la factura energètica i fem veure a la ciutadania que la legislació permet disposar d’una instal·lació d’autoconsum tot i no estar al mateix edifici”, apuntava.

Des de l’Oficina d’Economia Verda Municipal, l’enginyer Rafa Gisbert explicava que “un consumidor ubicat a menys de 500 metres d’una instal·lació d’autoconsum col·lectiu pot associar-se a la mateixa. Al cas concret de la insta·lació de l’edifici de la UNED, separada per 414 metres de la Prefectura de Policia, permetrà una reducció del 44’93% del consum extern, mentre que un 13’67% adicional de l’energia serà compensada pels exedents generals. Al cas de la instal·lació del CEIP Lluis Vives, a 478 metres de l’edifici central de l’Ajuntament, permetrà un estalvi conjuny del consum de la xarxa del 35’39%, amb un 9’76% addicional d’energia compensada econòmicament pels excedents generats.

Sayo Gandia explicava que la fòrmula de l’autoconsum col·lectiu requereix d’una sèrie de processos tècnics, i que per portar-ho endavant la ciutadania pot dirigir-se a empreses instal·ladores, enginyeries i a la Comunitat Energètica Local (CEL) d’Ontinyent, entitat sense ànim de lucre que actualment formen ciutadansi i xicotetes empreses, i que té el suport de l’Ajuntament, COEVAL i ATEVAL. A més a més, la regidora recordava que des de l’Oficina d’Economia Verda s’estan realitzant xerrades informatives sobre autoconsum, i que a la mateixa es poden resoldre tot tipus de dubres relacionats amb el consum energètic.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

La Diputació de València llança una nova campanya de bons comerç amb un impacte de 20 milions per a 261 municipis

La Diputació de València activarà al llarg del pròxim mes d'octubre una nova i ambiciosa…

Alzira presenta el programa del 9 d’Octubre amb The Tyets, Auxili i El Diluvi com a plats forts: consulta la programació completa

L'Ajuntament d'Alzira, a través de la Regidoria de Cultura, ha presentat una ambiciosa i diversa…

Decretada la alerta naranja por un fuerte temporal de lluvias y tormentas en València y Castelló para este jueves y viernes

El Centro de Coordinación de Emergencias de la Generalitat Valenciana y la delegación territorial de…

Otras noticias

L'alcalde d'Ontinyent ha donat suport a les empreses del sector.
La Vall d'Albaida

Les empreses d’Ontinyent i la Vall d’Albaida capitanegen la presència tèxtil valenciana a la nova fira Textilhogar 2026

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ha presentat la seua programació per al 9 d'Octubre.
La Vall d'Albaida

Ontinyent celebrarà el 9 d’Octubre amb un festival de dansa contemporània al carrer i una dotzena d’activitats

Por Toni Cuquerella
Habitatges a la Vila projectats per Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia les obres de 12 habitatges públics a La Vila i ultima el seu nou Pla Municipal d’Habitatge

Por Toni Cuquerella
Residus abocats de forma incontrolada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent obri bosses de fem al carrer per a identificar i apercebre els infractors de la normativa de residus

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els Premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre al rector de la Universitat de València Juan Luis Gandia, l’esport i el teixit associatiu local

Por Toni Cuquerella
Immoble del carrer Tomás Valls.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia una nova execució subsidiària al carrer Tomás Valls per a estabilitzar un immoble en el centre històric

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?