ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’IES Pou Clar d’Ontinyent inaugura un mural dedicada a la científica Alicia Sintes dins el projecte ‘Dones de Ciència’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 5, 2022
286 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

El mural es obra de l’artista xilena Maida K i s’ha inaugurat en un acte que ha comptat amb la presència de l’Alcalde d’Ontinyent i el rector de la UPV

Aquest matí s’ha inaugurat en l’IES Pou Clar d’Ontinyent el mural amb el qual el projecte Dones de Ciència, promogut per la Universitat Politècnica de València i el centre d’Innovació Les Naus de l’Ajuntament de València, li ret homenatge a Alicia Síntes (Investigadora de la Universitat de les Illes Balears, que lidera l’únic grup espanyol que va participar en el consorci LIGO) per la seua trajectòria científica i pel seu treball de divulgació i visibilització de la dona en la ciència. El mural s’inaugurava comptant amb la presència de l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez; el rector de la UPV, Pepe Capilla; el regidor d’Educació Óscar Borrell i la directora de l’IES Pou Clar, Inma Pla, així com la creadora de l’obra, l’artista xilena Maida K.

L’homenatjada manifestava que “per a mi, és tot un honor haver sigut triada entre el gran nombre d’excel·lents científiques que té aquest país per a poder visibilitzar el paper que juga la dona en la ciència. Lamentablement, quan jo vaig estudiar, l’únic referent femení que apareixia en els llibres de text era Madame Curie. Un gran problema és la falta de referents femenins per als joves. Però soc optimista i estic segura que amb iniciatives com aquesta la situació canviarà. Només tinc paraules d’agraïment a la Unitat de Cultura Científica de la Universitat Politècnica de València, a Maida K que ha fet un gran treball i a l’IES Pou Clar d’Ontinyent per aquesta acollida”, apuntava.

El rector de la UPV, Pepe Capilla, manifestava que “amb aquest projecte volem contribuir a augmentar la visibilització de la dona científica, lluitar contra la bretxa de gènere en l’àmbit de les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) i fomentar vocacions científiques entre l’alumnat de centres com l’IES Pou Clar, amb un binomi amb tant potencial com és el de l’art i la ciència”, ha destacat.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, destacava l’interés d’una iniciativa «que posa en valor una cosa tan important com la contribució de la dona a l’avanç de la societat, en aquest cas en l’àmbit científic. Una contribució que ha sigut silenciada sistemàticament al llarg de la història en totes les àrees del coneixement. A Ontinyent estem sensibilitzats amb aquest fet i per això hem dut a terme accions com posar el nom de 7 dones professionals de la sanitat als carrers adjacents al nou hospital», recordava.

El mural s’ha integrat a més en la iniciativa Espais Vius de l’IES Pou Clar, emmarcada dins dels Projectes d’Investigació i innovació Educativa de la Generalitat Valenciana. “Aquest projecte busca posar en valor l’espai exterior i interior del nostre centre, així com millorar la convivència de la comunitat educativa facilitant espais acollidors que transformen les relacions. I, sens dubte, aquest mural que hui inaugurem contribuirà des de ja a aconseguir aquests objectius”, ha assenyalat Inma Pla, directora de l’IES Pou Clar.

Per part seua, Maida K s’ha mostrat “immensament agraïda de l’oportunitat que se m’ha donat de participar en aquest projecte. Últimament he estat treballant molt en els meus murals amb la figura de la dona. Mostrant-les empoderades, amb actitud. Però aquest mural és molt més que això. És un homenatge a una dona molt destacada en la nostra societat, que ha fet grans aportacions a la ciència, i per a mi és tot un honor”, manifestava. En el mural, destaca el retrat de Sintes amb estil il·lustratiu en primer pla i en segon pla una escena d’Alicia fent classes de física, juntament amb el símbol representatiu de les ones gravitacionals.

Amb el mural en homenatge a Alicia Sintes són ja 31 els realitzats en el marc del projecte “Dones de Ciència”, una iniciativa que compta a més amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, i que el passat 19 de novembre va rebre el premi al millor projecte singular dels Prismes Casa de les Ciències a la Divulgació 2022, els més importants del país en el camp de la comunicació i divulgació científica.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

La automatización transforma la logística valenciana y marca el futuro del sector industrial

El sector logístico de la Comunitat Valenciana vive una etapa de transformación impulsada por la…

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

El verano oficial arranca de la forma más dura en la Comunitat Valenciana. La Agencia…

Llamamiento urgente en Llíria para identificar con ADN a los fusilados del franquismo en el municipio

El Ayuntamiento de Llíria y la Agrupación de Familiares Víctimas del Franquismo en Fosas Comunes…

Otras noticias

piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
Unitat de dany cerebral de l'Hospital d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El nou Hospital d’Ontinyent estrena una unitat pionera per a recuperar pacients amb dany cerebral

Por Toni Cuquerella
2427 ontinyent hospital
La Vall d'Albaida

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Por Toni Cuquerella
Visita dels bloggers a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?