ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’èxit dels pioners del transport públic gratuït: Ontinyent multiplica per cinc els usuaris del bus urbà en tres anys

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 13, 2022
333 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

El servei que rondava els 30.000 usuaris anuals previament a la seua gratuïtat preveu superar els 150.000 en 2022

Ontinyent, una de les localitats pioneres en fer gratuït el seu transport urbà públic, espera assolir els 150.000 usuaris quan acabe l’any 2022. Aquesta xifra suposa multiplicar per cinc els usuaris anuals que tenia de mitjana els anys anteriors de l’entrada en vigor de la seua gratuïtat l’1 de gener de 2020 i que rondava els 30.000.

Entre els beneficis l’ajuntament apunta a la vertebració urbana i la millora de la comunicació entre els barris; la reducció en 10 tones de les emissions de CO2 a l’atmòsfera i la descongestió del trànsit; o el suport a les persones amb recursos limitats o sense alternatives de desplaçament, majoritàriament dones.

Pel que fa al perfil delsusuaris els últims informes apunten que les dones dupliquen els homes. En tots dos casos el perfil majoritari és el d’una persona que no disposa de cotxe per realitzar el trajecte, de més de 51 anys, i que utilitza el transport públic per anar a comprar, seguit d’anar a rebre atenció vinculada amb la salut com ara al metge, dentista o fisioterapeuta. L’última enquestra realitzada ara fa un any entre les persones usuàries per l’empresa Investrategia, mostrava un “9 sobre 10” de satisfacció amb el servei.

Per assolir la xifra dels 150.000 usuaris l’Ajuntament d’Ontinyent ha anunciat que amplia els horaris aquest mes d’octubre, després de superar una mitjana de 12.700 usos mensuals en el que es porta d’any (114.650 de gener a setembre). Així, des d’aquest mes d’octubre, el bus urbà estarà en marxa pels matins de 7 :30 a 14 :30 hores i de 15 :30 a 20 :00 hores, passant a les 20 :05 pel poliesportiu per baixar a les persones usuàries que estiguen a la parada.

La regidora de Transport, Inma Ibáñez, destacava que “la ciutadania ha respost molt positivament a la municipalització i gratuïtat del servei, cada volta són més persones les usuàries i en concordància amb això anem a ampliar horaris, que podem seguir ampliant segons les necessitats”. A més a més, s’han fet alguns canvis al recorregut, canviant la parada d’Avinguda Daniel Gil 53 per altra a Avinguda d’Albaida 35, per tal de millorar la connexió amb la parada del bus interurbà. Ibáñez recordava que ja en 2020 es va arribar a 95.000 usuaris tot i ser l’any de major impacte de la pandèmia. En 2021 van ser 122.800, “i amb la mitjana actual de persones usuàries tot apunta que superarem els 150.000, que es una xifra molt significativa”, assenyalava.

La regidora de transport recordava que alguns aspectes claus en els bons resultats són també millores en el servei com la incorporació dels dos nous autobusos més maniobrables i amb espais interiors més amples; el redisseny i ampliació dels trajectes o la millora de les marquesines, entre d’altres.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el lunes 7 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el lunes 7 de septiembre indica una jornada despejada…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el lunes 7 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el lunes 7 de septiembre indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Torrent para el lunes 7 de septiembre

La previsión meteorológica en Torrent para el lunes 7 de septiembre anuncia una jornada poco…

Otras noticias

ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent i l’Olleria concentren la meitat de l’atur d’una Vall d’Albaida marcada per la resistència industrial

Por Adrián Lupiáñez
Ajuntament d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa un servei pioner de psiquiatria infantil per a protegir menors vulnerables

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Tragèdia al Pou Clar d’Ontinyent: mor un home de 40 anys en patir un fort colp contra una roca

Por Toni Cuquerella
Embalse de Bellús.
La Vall d'Albaida

Hallan un cadáver en el pantano de Bellús durante la búsqueda del anciano desaparecido

Por Toni Cuquerella
Els municipalistes busquen rebaixar la barrera electoral.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix pressiona les Corts per a rebaixar la barrera electoral al 3%: «Millorarà la diversitat democràtica»

Por Toni Cuquerella
Acte de l'Ambaixada dels Moros i Cristians d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

«Unes festes espectaculars»: Ontinyent fa balanç dels Moros i Cristians 2026 amb un ple absolut però pendent de la interpretació de ‘Chimo’

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?