ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Les obres a la muralla d’Ontinyent trauen a la llum les restes d’una torrassa medieval

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 1, 2022
285 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament destinarà 500.000 euros del superàvit a finançar els treballs de consolidació i creació d’un pas de ronda

Les obres de restauració de la Muralla Nord d’Ontinyent, al barri de La Vila, han tret a la llum les restes d’una antiga torre medieval, la reconstrucció de la qual s’incorpora al projecte inicial de l’actuació. L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, explicava aquest divendres en roda de premsa que per fer front a l’increment dels costos de l’obra inicial l’Ajuntament emprarà part del superàvit de 2021, concretament una partida de 510.000 euros, passant el montant global de l’actuació dels 1’8 als 2’4 milions d’euros.

L’Alcalde explicava que la troballa arqueològica, ubicada en la zona més propera a la Casa Barberà, “és una grata sorpresa, tot i que s’intuïa que podia existir aquesta torre, que anem a recuperar al marc d’una intervenció que no sols serà emblemàtica des del punt de vista turístic, sinó també molt interessant des del punt de vista de la millora de l’accessibilitat al barri”. Rodríguez apuntava que el sistema de rampes i escales que es crearà en esta zona, afegida a l’ascensor contemplat en altra part del projecte, permetrà que la gent puga aparcar fàcilment a l’esplanada de Tortosa i Delgado i accedir al barri.

El cap de l’Oficina Tècnica explicava que la reconstrucció de la torre, que els primers indicis apunten que podria tenir oritge islàmic, en l’última època del periode andalusí (segles XII-XIII), “suposa un reforç a l’estructura de la muralla, dins les actuacions de consolidació que van a dur-se a terme, i permetrà crear també una via de comunicació fins ara inexistent entre dos punts del carrer Muralla. La creació d’aquestpas de ronda o ‘passeig del guarda’ serà també una important millora estètica”, afegia.

Des de l’empresa que està executant les obres, Guerola Construcció, Alberto Alberola explicava que la intervenció “és una obra que no pot ser molt ràpida, i que primer ha de centrar-se en la creació dels murs i rampes per fer accessibles les plataformes, consolidant en primer lloc els espais per a després fer-los visitables”. Alberola explicava que als últims mesos els treballs s’han centrat a la zona que dona al talús del carrer Trinitat, on s’han fet injeccions per consolidar el talús, a més de reconstruir els murs de mamposteria.

El superàvit municipal de 2021 permet finançar l’actuació

L’Alcalde d’Ontinyent posava de relleu que els bons resultats econòmics de l’exercici 2021, amb un superàvit de 1.752.000 euros, permetrà fer front a les despeses derivades de l’obra. Els 510.000 euros per a la muralla no serà l’única part del superàvit que es destine a patrimoni i obres, ja que també s’han contemplat partides per a les obres l’adquisició d’inmobles (83.000 euros) i per a projectes tècnics d’urbanisme (89.000 euros). El superàvit també permet reforçar la despesa en àrees com cultura, educació i esports (434.000 euros); promoció econòmica (351.000 euros); medi ambient i mobilitat (215.000 euros); i política social, igualtat i majors actius (70.000 euros).

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Prisión sin fianza para el detenido por agresión sexual en Castelló en cuya casa apareció un cadáver en un congelador

La titular de la plaza número 2 de la Sección de Violencia sobre la Mujer…

Burjassot i la Universitat de València creen la Càtedra Vicent Andrés Estellés per a blindar el llegat del poeta

El llegat i la memòria del poeta valencià més universal del segle XX disposaran d'un…

Foios instala un sistema pionero de megafonía solar para alertas que funciona sin luz ni cobertura

El Ayuntamiento de Foios da un paso decisivo en la protección de su población ante…

Otras noticias

Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
Seu central de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Com redueix Caixa Ontinyent el seu impacte ambiental? Les xifres clau de la seua nova memòria sostenible

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?