ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Les 9 víctimes d’Ontinyent del nazisme romandran en el record amb el memorial del ‘Stolpersteine’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 27, 2023
226 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament commemora el Dia Mundial en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust col·locant plaques davant els llocs on van viure les persones represaliades

L’alcalde Jorge Rodríguez, la consellera Rosa Pérez, el diputat Xavier Rius i la regidora Sayo Gandia recorren els llocs on l’alumnat del col·legi La Concepció llegia textos en alemà i valencià recordant a cada víctima

Vicente Sais Micó, Rafael Torró Garrigós, Eusebio Pimentel, Gonzalo Ureña Donat, Vicente Gandía Reig, Francisco Santamaría Tortosa, Rafael Donat Vidal, José María Martí Belda i Madrich Berliner Luftig. Són els noms de les 9 víctimes ontinyentines del nazisme que no seran oblidades gràcies a la posada en marxa a la ciutat del projecte “Stolpersteine”, una iniciativa consistent en la col·locació de pedres amb plaques commemoratives als llocs on van viure les persones represaliades. Un projecte ideat per per l’artista alemany Gunter Denmig, que ha servit per crear el memorial obert més gran del món, al que ja s’han sumat 1800 ciutats europees, entre les que des d’aquest divendres està Ontinyent.

L’acció, impulsada per l’Ajuntament a través de l’àrea de Memòria Democràtica que coordina Sayo Gandia, es duia a terme coincidint amb el designat per la ONU com a Dia Mundial en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, presidit per l’alcalde Jorge Rodríguez, la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, i el diputat de cultura a la Diputació de València Xavier Rius. Tots tres intervenien en un torn de parlaments al col·legi La Concepció, punt on es col·locava l’última de les pedres, després d’un recorregut on l’alumnat del col·legi La Concepció llegia textos en alemà i valencià recordant a cada víctima, en alguns casos davant de descendents de les mateixes, visiblements emocionats.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, recordava que la ciutat va ser una de les primeres a la Comunitat Valenciana en recordar als morts als camps de concentració, especialment al de Mathausen, amb una exposició i l’alçament d’un monòlit al cementeri que posteriorment va ser integrat al projecte “les pedres de la memòria” de la Generalitat Valenciana. Ara, explicava, “fem altre pas sumant-nos a un projecte que compartim amb 1800 ciutats europees, per recordar a persones que molt a sovint allò únic que havien fet per ser represaliades va ser creure en la llibertat i defensar un règim democràtic”.

L’alcalde recordava el treball iniciat a la seua etapa com a president de la Diputació, per dur a terme les exhumacions a les foses comunes de persones represaliades durant la Guerra Civil, amb Rosa Pérez com a diputada de Memòria Històrica. L’actual Consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica destacava Ontinyent com “un exemple en polítiques de memòria”, en una intervenció a la qual lamentava “que cap de les víctimes haja pogut estar present, després de massa anys de silenci forçós i oblit premeditat”. Pérez destacava la importància “de no tornar a oblidar a este persones, i continuar la seua lluita per a fer un món millor”.

Xavier Rius posava en valor que “amb estes pedres estem construint un mur per posar ben alt la memòria d’estes persones”, tot avançant que als propers mesos la Diputació de València va a impulsar la primera exposició a Espanya de material recuperat a les foses comunes de persones represaliades a Paterna. Sayo Gandia recordava per la seua banda l’intens treball dut a terme a Ontinyent des de l’Ajuntament junt a la Comissió Municipal de la Memòria Democràtica, i la importància i simbolisme de l’acció conjunta que suposa “Stolpersteine” com a gran memorial descentralitzat, “el més gran del món, que ens permetrà mantenir viva la memòia de persones injustament perseguides, deportades i molts cassos assassinades”.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Xàtiva commemora el 25 d’Abril: homenatge als Maulets amb danses, muixeranga i cultura popular

La ciutat de Xàtiva ha preparat una intensa programació per al pròxim dissabte 25 d’abril,…

Golpe a la explotación sexual en Torrent y Catarroja: 10 detenidos y 14 mujeres liberadas en casas de citas

La Policía Nacional ha desmantelado un entramado criminal dedicado a la explotación sexual en las…

La protección frente a impagos, vandalismo y okupación gana peso entre los arrendadores valencianos

El mercado del alquiler en Valencia está viviendo un momento de cambio. Cada vez más…

Otras noticias

IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
265 ontinyent ciutat
ComarcalLa Vall d'Albaida

El sector industrial tira de la contractació i l’atur juvenil cau un 9% a la Vall d’Albaida

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?