ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado septiembre 18, 2025
455 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.

L’Associació d’Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (Ateval) va acollir aquest dimecres la jornada ‘Posició del nostre territori davant el traçat final del Corredor Mediterrani’, una trobada organitzada al costat de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), impulsora del moviment #QuieroCorredor, la Confederació Empresarial de la Vall d’Albaida (Coeval), Projectes Espenta d’Ontinyent i Alcoi Industrial.

El fòrum va reunir representants empresarials i institucionals per a analitzar el progrés de les obres, el seu impacte a les comarques centrals —la Vall d’Albaida, l’Alcoià-el Comtat, la Foia de Castalla i el Vinalopó— i la necessitat de garantir la connexió d’aquesta zona amb la xarxa ferroviària nacional i europea d’alta velocitat.

Durant l’obertura, León Grau, membre de la junta directiva d’AVE, va recordar el pes de l’Arc Mediterrani en l’economia espanyola, concentrant el 50% de la població, el 47% del teixit empresarial i el 63% del trànsit de mercaderies portuàries, a més d’aportar el 45% del PIB, el 51% de les exportacions i el 50% del turisme estranger. Així mateix, va animar a participar en el 8é Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, previst per al 20 de novembre en el Roig Arena.

El comissionat especial per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, va presentar un informe sobre l’estat de les obres, subratllant que la primera fase finalitzarà en 2027 fins a Almeria, i que la segona arrancarà en 2028. Va destacar el caràcter multimodal de la infraestructura —que connectarà trens, carreteres, aeroports i autopistes— i la necessitat de decidir la ubicació de l’única estació intermodal de les comarques centrals, actualment en debat entre Vallada i Villena.

En la taula redona posterior, van participar Boira, la vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix; l’expert ferroviari Paco García Calvo; l’enginyer J. Alfonso Jordá i el president d’Alcoi Industrial, Enrique Masiá. García Calvo va defensar el ferrocarril com “el mitjà de transport terrestre més segur, ecològic i eficient” i va lamentar que Alacant siga l’única província sense estació intermodal definida. Enguix, per part seua, va insistir en la necessitat d’infraestructures per a garantir la competitivitat de les comarques.

Reivindicació conjunta

El president de Ateval, Pepe Serna, va valorar positivament la unitat d’acció entre associacions empresarials i societat civil, i assenyalava que «les comarques centrals tenim una posició privilegiada, perquè estem prop de dues estaciones AVE, la de Xàtiva i la de Villena que formaran part del traçat del corredor.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, va defensar que el Corredor Mediterrani és clau per a frenar el despoblament i millorar la mobilitat d’estudiants, professionals i empreses. Rodríguez va demanar deixar de costat els localismes per a avançar en un projecte comú que, segons va dir, “impacta directament en la vida quotidiana i en la capacitat d’atraure i retindre talent”.

En la mateixa línia, Enguix va recordar que la Diputació de València gestiona més de 1.800 quilòmetres de carreteres i ha impulsat importants inversions per a millorar la connectivitat, assenyalant que el Corredor Mediterrani ha d’entendre’s també com a part d’una xarxa territorial més àmplia.

La jornada va concloure amb un missatge clar: institucions, empreses i societat civil reclamen al Govern que accelere les obres del Corredor Mediterrani i convertisca aquesta infraestructura en una realitat al més prompte possible. Per a Ateval i les entitats participants, es tracta d’una eina imprescindible per a reforçar la competitivitat, la vertebració territorial i el futur econòmic de la Comunitat Valenciana.

Tags: Ontinyent Toni Cuquerella

Lo + leído

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), a través del…

Paiporta reabre el Pont Nou sobre el barranco del Poyo tras su reconstrucción por los daños de la dana

La reconstrucción sigue avanzando en Paiporta con la reapertura al tráfico rodado del Pont Nou,…

Cómo elegir a su asesor financiero en Alicante: guía para empresas y patrimonios exigentes

Elegir un asesor financiero es una de esas decisiones que no suele tomarse con prisa…

Otras noticias

Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
Parc del Carrer Trobat de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva indemnitzarà els propietaris de solars privats cedits per a aparcaments i espais públics

Por Toni Cuquerella
Dibuix del projecte per a la reorganitzaciío de l'entorn de la Font dels 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

Por Toni Cuquerella
SIBILLA20241
CulturarteLa Vall d'AlbaidaNavidad

Ontinyent celebra el Cant de la Sibil·la en l’església de Santa Maria

Por Redacción ComarcalCV
Mausoleu de Camilo Sesto al cementeri d'Alcoi.
L'Alcoià

La tomba de Camilo Sesto, en una pel·lícula porno: Alcoi estudia accions legals per no comptar la productora amb autorització

Por Toni Cuquerella
Casa de les Dones de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?