ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La interpretació conjunta de la marxa mora ‘Chimo’ torna a fer vibrar a Ontinyent baix la batuta de Lidón Valer

La Banda Artístico Cultural de Montaverner guanya el concurs d’interpretació d’una multititudinària Entrada de Bandes d’Ontinyent
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 25, 2023
227 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
248 ontinyent festes 2023 bandes chimo

La interpretació conjunta de la marxa mora ‘Chimo’ tornava a fer vibrar aquest dijous la Plaça Major d’Ontinyent, dirigida enguany per la directora de Castelló Lidón Valer Cabaleiro, dins el tradicional acte de l’Entrada de Bandes de les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent.

Dins d’aquest emblemàtic acte, al voltant de 1.000 músics de les bandes oficials de cada comparsa desfilen a ritme de pasdoble partint de la Plaça de la Concepció, carrers Gomis i Maians, passant per la Societat de Festers on reben una banderola commemorativa que els acredita com a participants del concurs, fins a arribar als peus del Castell de Festes. A continuació, tots els músics omplin la Plaça Major i interpreten ‘Chimo’, del mestre José Mª Ferrero Pastor considerada l’himne de les festes.

Enguany ha estat la directora castellonina Lidón Valer Cabaleiro l’encarregada de dirigir la interpretació conjunta de ‘Chimo’, convertint-se en la segona dona en fer-ho als 36 anys d’història d’esta celebració, després de la directora bocairentina Mª Pilar Vañó Bacete en 2015. Valer ha estat directora de la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i és l’actual directora titular de la Banda Jove i la Banda de la Unió Musical Alqueriense, amb la qual ha guanyat diversos premis.

La directora acudia en finalitzar l’acte al despatx d’alcaldia, on signava en el llibre d’honor de l’Ajuntament d’Ontinyent acompanyada per l’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, comptant-se també amb la presència de diverses autoritats institucionals, representants del món fester, i familiars del Mestre José Mª Ferrero Pastor, compositor de ‘Chimo’, entre els quals estava la seua vídua, Pilar Silvaje, qui des de 2012 no assistia a l’acte en l’Ajuntament. Pel que fa al concurs d’interpretació, el premi se l’emportava enguany la Banda Artístico Cultural de Montaverner, que acompanya a la comparsa Cruzados durant les festes.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

El Hospital de Sagunt derivó 14.000 pruebas diagnósticas a la sanidad privada en 2025 por falta de personal en radiología

La gestión del Departamento de Salud de Sagunt se encuentra en el centro de la…

Reforma de la Ley Electoral: la Unió Municipalista consigue las firmas para rebajar el listón al 3% y traslada el debate a Les Corts

La campaña de movilización emprendida por la Unió Municipalista ha alcanzado su objetivo principal. La…

Ferran Bartual recibe el Ninot d’Or del Gremi Artesà d’Artistes Fallers en Foios

El Ayuntamiento de Foios ha anunciado que Ferran Bartual, regidor de Falles, será galardonado con…

Otras noticias

L'epicentre del terratrèmol s'ha situat a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Nou terratrèmol a Ontinyent: un sisme de magnitud 3,5 fa sacsejar la terra entre altres tremolors menors

Por Toni Cuquerella
Elvira Lindo.
La Vall d'Albaida

Elvira Lindo, gran protagonista de l’XI Cicle ‘Ontinyent Negre’ aquest maig

Por Toni Cuquerella
Unitat de SAMU.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Dos morts en caure un vehicle al riu Clariano a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?