ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Vall d'Albaida

La Diputació inverteix 180.000 euros per assegurar la continuïtat de les vivendes tutelades del Projecte Trèvol a Ontinyent

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 4, 2025
391 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
L'ajuda ha sigut anunciada a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida.
L'ajuda ha sigut anunciada a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida.

La Diputació de València finançarà amb 180.000 euros l’adquisició de dos vivendes tutelades a Ontinyent destinades al Projecte Trèvol, una iniciativa de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida que promou la inclusió social i l’autonomia personal de persones amb discapacitat intel·lectual o en situació de vulnerabilitat. Aquesta inversió s’emmarca dins del Pla Obert d’Inversions 2023-2027, el programa provincial que reforça la capacitat d’actuació de les entitats locals de la comarca.

Aquestes vivendes, que ja formaven part de la xarxa de recursos del Projecte Trèvol en règim de lloguer, passen ara a ser de titularitat pública gràcies al finançament de la Diputació i la col·laboració de Caixa Ontinyent, que ha aportat 40.000 euros. Actualment, hi resideixen set persones que reben acompanyament professional i suport individualitzat per desenvolupar la seva autonomia personal i avançar cap a una vida independent.

Estabilitat per al Servei i Més Fons per a la Vall d’Albaida

Durant l’acte de presentació, celebrat a la seu de la Mancomunitat, la vicepresidenta de la Diputació i diputada de Cooperació Municipal, Natàlia Enguix, va recalcar que és «un orgull poder participar en iniciatives que milloren la vida de les persones i oferixen estabilitat als qui poden tindre més dificultats per la seua situació». Enguix va subratllar que el Pla Obert d’Inversions 2023-2027 ha incrementat en 5,6 milions d’euros els fons destinats a la Vall d’Albaida respecte al pla anterior, consolidant un model de gestió local que aposta per la inclusió i l’atenció a les persones.

El president de la Mancomunitat, Ismael Sanvíctor, va explicar que «la compra de les vivendes assegura la continuïtat d’un servici bàsic i dona estabilitat a les persones que viuen en elles». En la mateixa línia, José Francisco Sanfélix, director general de Caixa Ontinyent, va destacar que l’operació «dona una solució estable i definitiva a unes vivendes que ja estaven en ús».

Espais de Transició Cap a la Vida Independent

El programa de vivenda independent del Projecte Trèvol es va iniciar l’any 2000, un moment en què «a penes existien recursos destinats a persones adultes amb discapacitat intel·lectual», segons va recordar la seva directora, Mª Amelia Martínez. Ella va afegir que la titularitat pública de les vivendes «permet adaptar-les a les necessitats de cada moment» i les defineix com a «espais de transició cap a la vida independent, on les persones poden aprendre a gestionar-se i avançar en la seua autonomia».

Finalment, l’alcalde d’Ontinyent i president de la Fundació Trèvol, Jorge Rodríguez, va assenyalar que la jornada «és un dia per a sentir-se orgullosos, perquè és el resultat de gent que sap somiar però també tocar de peus a terra i convertir eixos anhels en accions». A la presentació també hi van assistir Ismael Sanvíctor, José Francisco Sanfélix i Mª Amelia Martínez.

Tags: Diputació de València Ontinyent Projecte Trèvol

Lo + leído

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

El nucli antic de Xàtiva ha iniciat aquesta setmana una important transformació urbana amb l'engegada…

L’alcalde d’Aielo de Malferit, Juanra Espí (PSPV) cedeix la vara de comandament a Cristian Verdú (Compromís) complint el pacte de govern

L'Ajuntament d'Aielo de Malferit ha fet efectiva aquesta setmana una de les clàusules principals de…

Cruz Roja inaugura su nueva sede en Aldaia para continuar el Plan de Respuesta a la DANA

Cruz Roja en Aldaia ha presentado sus nuevas instalaciones ubicadas en la Avenida Dos de…

Otras noticias

5afbecec1cac4d7aa33a00d736563d70
ComarcalL' Horta Sud

Instalan dos grandes plataformas metálicas que dan forma a la nueva pasarela de Paiporta

Por Pau Gómez
El presumpte segrestador fuig de la casa de la víctima.
Comarcal

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

Por Toni Cuquerella
Regidors del PSPV i Som Ibi després de signar el Pacte del Molí en 2023.
ComarcalL'Alcoià

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

Por Toni Cuquerella
Concejales del gobierno de Crevillent de PP y Vox que acaba de romperse.
Baix VinalopóComarcal

El Gobierno de PP y Vox Crevillent salta por los aires: la retirada de competencias a una concejala de extrema dercha rompe el pacto

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?