ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La consellera de Transició Ecològica i l’alcalde d’Ontinyent visiten EcoAqua, empresa pionera en Europa en reciclatge integral de matalassos

Isaura Navarro i Jorge Rodríguez destaquen la importància de comptar amb empreses innovadores i involucrades en la consecució d’un futur sostenible
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 4, 2023
296 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8849 jorge rodriguez isaura navarro

La Consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Isaura Navarro, i l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, visitaven aquest dilluns EcoAqua Colchones SL, empresa pionera en Europa en reciclatge integral de matalassos amb sistemes ecològics.

L’empresa recupera el 100% dels materials com molls, espumes, làtex etc valoritzant les matèries primeres i reutilitzant-les. La tecnologia desenvolupada per Ecoaqua utilitza un sistema eco sostenible d’ultra alta pressió d’aigua que permet separar els compostos dels matalassos sense generar cap residu contaminant i evitant els abocadors. Així mateix, el procés introdueix una novetat singular a nivell de tota Europa, com és la desinfecció dels materials obtinguts per a la seua adequada introducció en l’economia circular. La tecnologia utilitzada permet valoritzar tots els materials sense emetre cap gas contaminant a l’atmosfera ni tampoc residus en pols durant el procés de reciclatge. A més, el 95% de l’aigua utilitzada per al procés de separació i reciclatge de compostos és reutilitzable.

Tant Isaura Navarro com Jorge Rodríguez coincidien en destacar la importància de comptar amb empreses innovadores i involucrades en la consecució d’un futur sostenible. L’alcalde, a més, mostrava la seua satisfacció “perquè els nostres polígons a Ontinyent tinguen les condicions adequades i siguen atractius per a empreses com aquesta, una aposta en la que venim treballant intensament als últims anys des de l’Ajuntament amb ajuda de la Generalitat Valenciana”, recordava. A la visita també assistien Francisco Candela, Secretari Autonòmic d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica; Salvador Navarro, president de la CEV; Vicent Muñoz, president del Consorci de Residus V5; Gonzalo Belenguer, Director General de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), a més dels regidors de Sostenibilitat i Promoció Econòmica de l’Ajuntament, Sayo Gandia i Pablo Úbeda, entre d’altres.

Queixes per l’olor d’una depuradora

La regidora de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Ontinyent, Sayo Gandia, ha aprofitat la visita de la consellera per traslladar-li les queixes del veïnat afectat per olors de la depuradora de l’empresa tèxtil Bleachont, SL. Gandia li va lliurar la carta signada pel veïnat, l’alcalde i la totalitat dels grups polítics de l’Ajuntament per demanar que la Conselleria agilitze les gestions per resoldre un assumpte que és de la seua competència, donat que esta empresa està sotmesa al procediment d’autorització ambiental integrada, que depén de la Generalitat.

A la carta es posa de relleu l’impacte ambiental que continuadament suposa l’activitat en gran part del municipi d’Ontinyent per les reiterades afeccions a l’entorn per la producció d’olors molt forts i desagradables; així com les reiterades queixes i denúncies del veïnat des de fa anys per l’afecció dels forts olors produïts des de la depuradora de l’empresa, que s’agreugen en èpoques de temperatures altes i condicions d’inversió tèrmica generant molèsties inclús a centenars de metres de les instal·lacions

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Sueca activa el dispositivo completo de vigilancia y baño adaptado en sus playas

Sueca ha puesto en marcha desde el pasado 1 de julio todo su dispositivo de…

Llanera de Ranes recibirá más de 180.000 euros de la Diputació para renovar su polígono industrial

Llanera de Ranes renovará su polígono industrial gracias a una subvención de más de 180.000…

Ulleres gratis i el millor lloc per a veure l’històric eclipsi solar del 12 d’agost a Sagunt

Espanya es prepara per a viure un dels esdeveniments astronòmics més importants del segle. El…

Otras noticias

Imagen del encuentro de los alcaldes municipalistas.
Comunitat ValencianaLa Ribera BaixaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix y Unió Municipalista marcan músculo con 60 gobiernos locales y suman al alcalde de Almussafes

Por Toni Cuquerella
Centre Majors Ontinyent
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent rep 45.000 euros per reformar la coberta del Centre de Majors de Sant Rafel

Por Pau Gómez
ontijazz2026
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent fusiona jazz, rock i heavy metal en el XVIII Festival Ontijazz

Por Javier Ruiz
Sempere es un municipi amb molt atractiu residencial.
La Vall d'Albaida

Sempere atrau nous veïns amb la venda de 7 cases i noves inversions en habitatge social

Por Adrián Lupiáñez
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
Ontiyent es un dels municipis ha decrescut l'atur en La Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida redueix l’atur en 128 persones gràcies a Ontinyent i l’Olleria

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?