ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV d’Ontinyent demana un nou centre d’Alzheimer davant una llista d’espera que repunta fins les 50 persones

Els socialistes sol·liciten que l'Ajuntament ajude a AFAO a ampliar els seus serveis amb un nou centre de dia en el barri de Sant Josep d'Ontinyent
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 25, 2023
265 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
603 jose antonio martinez centre dia alzheimer

Davant una llista d’espera que ha repuntat amb més de 50 persones l’Associació de Familiars i Amics de Malalts d’Alzheimer i altres demències d’Ontinyent (AFAO) necessita comptar amb un nou centre al barri de Sant Josep. Així ho ha afirmat el portaveu Socialista a l’Ajuntament d’Ontinyent, José Antonio Martínez, qui considera que és “un greu problema que s’ha d’abordar com més prompte millor”.

Assenyala que l»‘àmplia llista d’espera que registra el Centre de Dia d’Alzheimer recorda que aquesta malaltia i altres demències continua sent unes malalties que estan a l’ordre del dia». En aquests moments, el centre ontinyentí compta amb més de 50 persones en cua, a l’espera de poder accedir als serveis que s’ofereixen, una de les xifres més altes que es recorden, segons s’informa des de la mateixa Associació. Una xifra que cal recordar més si cap en la setmana en la qual s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Alzheimer.

Aquesta dada suposa “una alarma social” i evidència “la necessitat que les entitats públiques destinen més recursos per a atendre una malaltia que va creixent entre la població i una atenció més integral, on s’aborde el social i el sanitari”, assenyala José Antonio Martinez.

Davant la llarga llista d’espera, el portaveu del socialista reclama el més prompte possible la creació d’un nou Centre de Dia en el barri de San José. “Estem veient cada any una llista d’espera que va creixent, i no podem continuar amb aquesta situació”, va destacar. Que Ontinyent tinga un nou centre de dia d’alzheimer és una de les demandes prioritàries per a l’Associació de Familiars i Amics dels Malalts d’Alzheimer d’Ontinyent (AFAO), ja que les infraestructures de les quals disposen tenen totes les places cobertes i existeix molta demanda.

Perquè siga una realitat afirmen des del PSPV que es necessita la col·laboració de les tres parts: l’Associació; l’Ajuntament d’Ontinyent i la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge que ha de pagar la construcció, equipament i dotació de personal. “Tenim seriosos dubtes que la Conselleria tinga la intenció de completar el Pla Convivint, que preveia la construcció de centres d’específics i centres de dia, per a persones amb necessitat”. “Ontinyent ha d’exigir a la Generalitat, un nou centre de dia per a persones amb Alzheimer, asi com l’augment de recursos per a l’atenció psicològica i psiquiàtrica.”

En aquest sentit, Martinez ha exposat reclama que s’acceleren els processos de construcció del centre : «és una infraestructures molt necessàries per a atendre la població més vulnerable i, per tant, reivindiquem que siga possible tindre acabat els centres com més prompte millor», ha manifestat el portaveu socialista. A més, una vegada construïts i equipats, la Conselleria ha de ser l’encarregada de la gestió i manteniment del centre que deu passen integrar-se en la xarxa pública.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Dia històric per a la sanitat a la Vall d'Albaida. La posada en funcionament integral…

Huelga docente en la Comunitat Valenciana: Educación envía una nueva propuesta y pide un 100% de servicios mínimos para la PAU

Giro de última hora en el conflicto educativo valenciano. La Conselleria de Educación, Cultura y…

Què busquen 60 ‘travel bloggers’ a Ontinyent? Els secrets que han captivat els creadors de viatges

Ontinyent ha esdevingut aquest passat cap de setmana el focus d'atenció del turisme digital estatal.…

Otras noticias

Nou Hospital d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Compte enrere per completar el nou Hospital d’Ontinyent: Sanitat comença el trasllat i obrirà totes les instal·lacions abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ontinyentnegre26
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent rinde homenaje a Elvira Lindo con el premio “Ontinyent Negre” en su ciclo de novela negra

Por Pau Gómez
Foto1 12
La Vall d'Albaida

Desmantellen una plantació de marihuana en una finca d’Ontinyent

Por Pau Gómez
Plaques solars.
La Vall d'Albaida

La Generalitat autoriza una planta fotovoltaica entre Agullent y Benissoda pese a las alegaciones vecinales y de los ayuntamientos

Por Javier Ruiz
Guardia Civil.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Desarticulan grupo criminal con una plantación de marihuana en l’Olleria

Por Pau Gómez
VisitaalemansaValencia1943
CulturarteLa Vall d'Albaida

Una exposición en Ontinyent muestra 200 fotos inéditas de la Valencia de la Guerra Civil y postguerra

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?