ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV afirma que Mazón «s’oblida d’Ontinyent» en el Pla Viu per construir nous habitatges de protecció pública

Els socialistes ontinyentins afirmen que és "una oportunitat perduda per a impulsar habitatge, sobretot en el centre de la ciutat"
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 3, 2024
362 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

El PSPV d’Ontinyent ha acusat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, de que «s’ha oblidat d’Ontinyent» en el seu ‘Pla Viu’ presentat aquest dimarts i a través del qual es construiran 10.000 habitatges de protecció pública per joves i per famílies. Aquest pla es desenvoluparà “mitjançant la mobilització de sòl públic disponible i la col·laboració públic-privada”.

Els socialistes afirmen que el Pla Viu del govern conservador de PP i Vox «suposa la recuperació de part de les polítiques del Pacte del Botànic, tan criticades pel partit llavors en l’oposició, que va votar en contra d’aquests projectes i els va recórrer en el Tribunal Constitucional».

D’una altra banda critiquen que es va presentar el pla «sense concretar i buit de contingut. Confia que la UE finance el seu pla mentre governa amb negacionistes d’Europa i boicoteja la Llei d’habitatge que augmenta l’oferta, crea el bo jove i fixa topalls al lloguer”. El regidor socialista José Antonio Martínez manifesta que el pla té «moltes preguntes sense resposta» i «genera més dubtes que certeses”; a més Martínez assenyala que «la Generalitat confia en els fons europeus però Mazón té un soci negacionista de la UE».

Segons aquest marc, els ajuntaments hauran de cedir sòl públic municipal a la Generalitat perquè en aquests es construïsquen fins a 6.000 habitatges entre 2024 i 2027, segons expectatives de l’Administració autonòmica. «De moment, Ontinyent no està entre les prioritats de Mazón ja que no han mostrat el seu interés a participar en aquest projecte» apunten els socialistes. “Si el govern municipal vol, de veritat, millorar les condicions d’habitatge públic per a Ontinyent, ho té molt fàcil: adherir-se al Pla per a beneficiar-se de les ajudes en la construcció. Fan falta solucions integrals i no pegats, com fins a la data” apunta Jose Antonio Martinez.

“Aquest Pla, pilla a l’Ajuntament amb els deures per fer en la creació d’habitatge públic, ja que els terminis de gestió i tramitació són llargs”. “El primer per a poder fer habitatge és tindre el Registre de Solars i Edificis a Rehabilitar. Per a conéixer el sòl disponible, la qual cosa, és evident que no és una prioritat per al govern municipal actual», segons afirma el regidor Socialista.

“Igual si l’ajuntament revisa el seu Registre de Béns immobles s’emporta una sorpresa. Però, per a això, fa falta interés i gestió, però aquest govern local ha mostrat el mínim interés”. “S’obliden d’Ontinyent, malgrat haver aprovat la moció de Vox amb el vot d’Ens Uneix no apareix Ontinyent” remarca Jose Antonio Martinez.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

Gandia exigeix a la Generalitat el pagament de 10 milions d’euros: «Són el nostre principal morós»

El Govern municipal de Gandia ha dit "prou". L'executiu local ha impulsat una declaració institucional…

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Després d’anys d’espera i de superar diversos obstacles administratius, les obres de rehabilitació integral del…

¿Viajas al Campus de Burjassot? La UV lanza un plan de coche compartido que paga a los conductores hasta 200 euros al mes

El Campus de Burjassot-Paterna se ha consolidado como un referente de la movilidad sostenible en…

Otras noticias

Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?