ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El Ministeri inclou el Meló d’Or d’Ontinyent en la llista de Varietats de Conservació d’Espanya

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:22 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado febrero 22, 2022
380 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament ho va sol·licitar dins del projecte de posada en valor del producte al que ve treballant amb suport de la UPV

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació d’Espanya, ha confirmat a l’Ajuntament d’Ontinyent la inclusió del Meló d’Or en la llista de Varietats de Conservació d’Espanya. Es tracta d’una acció sol·licitada per l’Ajuntament per posar en valor el Meló d’Or, i que ha obtingut ara resolució favorable, al marc de l’impuls que el consistori vé donant al producte amb el suport de la Universitat Politècnica de València (UPV).

La regidora d’Agricultura, Sayo Gandia, destacava que l’acceptació per part del Ministeri “és una molt bona noticia dins de l’impuls que venim donant a un producte tan nostre com el Meló d’Or d’Ontinyent, i que contribueix a la salvaguarda dels drets dels agricultors que ho cultiven”. La regidora tenia paraules d’agraïment per la UPV “pel seu interés i suport des del primer moment”, a la cooperativa agrària d’Ontinyent “per estar al costat de l’Ajuntament i pel seu treball per facilitar la comercialització del producte”, i als llauradors “per la seua dedicació i esforç per consolidar un producte tan artesanal com aquest”.

El Meló d’Or d’Ontinyent és un producte que es cultiva a les terres de secà del terme d’Ontinyent. Destaca pel seu intens color groc i el seu sabor, gran dolçor i alta capacitat de conservació, característiques que el converteixen en un producte únic de l’agricultura valenciana i nacional. Amb l’objectiu de protegir-lo i contribuir a augmentar la seua producció i rendibilitat, l’Ajuntament, comptant amb la col·laboració d’un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), va posar en marxa fa tres anys el projecte de recerca que ara ha permès aconseguir una fita clau per al futur d’aquest cultiu: el reconeixement pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació com a “Varietat de conservació”.

Salvador Soler, investigador del Grup de Conservació i Millora de Varietats Tradicionals de l’Institut COMAV de la Universitat Politècnica de València, destacava que “aquesta confirmació del Ministeri contribueix a la conservació del Meló d’Or d’Ontinyent, tot reconeixent les característiques de qualitat d’aquest meló, la necessitat de la seua conservació i de la seua valorització com a producte agrari de qualitat diferenciada”, destacava.

Des de la cooperativa agrària, José Luis Úbeda, i el llaurador i productor de Meló d’Or Rafael Francés, coincidien en destacar les dificultats que presenta una producció totalment artesanal com la del meló respecte d’altres productes de menor preu final però amb molta menys qualitat. Per això, destacaven, “totes les ajudes per a protegir-lo i les que puguen donar suport a la seua producció, venda i distribució són benvingudes”.

Tres anys d’estudi

La inclusió en el registre de Varietats de conservació del Ministeri d’Agricultura és fruit de més de tres anys de treball, en el marc del projecte “Posada en valor del Meló d’Or d’Ontinyent”, finançat per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana. L’equip del COMAV de la UPV va realitzar un exhaustiu estudi de les característiques vegetatives, de fruit i de composició de les diferents varietats de “Meló d’Or” d’Ontinyent. “Vam establir les característiques morfològiques, agronòmiques i de qualitat que ho defineixen de manera diferencial”, explicava Soler.

Així, aquest meló es caracteritza per a presentar plantes compactes de grandària reduïda, amb predomini de flors masculines (més primerenques) sobre les flors hermafrodites (més tardanes). El seu fruit té una forma el·líptica i un color groc or; el seu pes mitjà oscil·la entre 1,8 i 2,5 kg, i destaca per la seua carn blanca, de textura suau però ferma. I una característica molt remarcable és la seua conservació en òptimes condicions durant més de 3 mesos.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Veolia y el CE/R+S abordan las oportunidades educativas para la inserción sociolaboral en un encuentro con expertos en Benidorm

Veolia y el CE/R+S (Club de Empresas Responsables y Sostenibles), han organizado un encuentro de…

La Generalitat archiva el proyecto del parque solar en Viver tras perder el permiso de conexión por impagos

La administración autonómica ha dado carpetazo definitivo al proyecto para la construcción de la planta…

Els mitjans digitals de la Comunitat Valenciana creen la patronal MITJANS per a defensar el sector

L'Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), de la qual ComarcalCV forma part…

Otras noticias

Juanfran Pérez Llorca ha presentat el projecte a l'Olleria.
La SaforLa Vall d'Albaida

El desdoblament de la CV-60 entre l’Olleria i Terrateig i Gandia començarà en 2027 amb una inversió de 347 milions: aquestes són les claus

Por Toni Cuquerella
Immoble del carrer Tomás Valls.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia una nova execució subsidiària al carrer Tomás Valls per a estabilitzar un immoble en el centre històric

Por Toni Cuquerella
La Vall d'Albaida ha presentat la 41a Mostra de Titelles.
CulturarteLa Vall d'Albaida

La 41a Mostra Internacional de Titelles renova la seua mirada i estén les arts escèniques per tota la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
albaida
La Vall d'Albaida

Albaida substituirà la conducció d’aigua de fibrocement després de 40 anys de reparacions contínues

Por Adrián Lupiáñez
Campus d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Campus d’Ontinyent de la UV esgota el 100 % de les seues places i acumula més de 1.700 estudiants en llista d’espera

Por Toni Cuquerella
Antiguas pepitas de uva.
L'Alt VinalopóLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

El ADN antiguo revela el origen del vino en la península ibérica: las primeras vides llegaron del Mediterráneo oriental hace 3.000 años con los fenicios

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?