ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El Campus d’Ontinyent acollirà la primera facultat pública de Veterinària de la Comunitat Valenciana

El projecte contempla “infraestructures molt potents”, com un hospital, laboratoris amb equipament d'avantguarda o un centre de simulació
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 28, 2025
287 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
7699 ontinyent veterinaria universitat valencia firma

La Universitat de València implantarà Veterinària al seu Campus d’Ontinyent, la que serà la primera facultat pública en aquesta matèria de la Comunitat Valenciana.

Així es recull en el protocol d’intencions signat aquest divendres 28 de febrer entre la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament d’Ontinyent, la Fundació Universitària de la Vall d’Albaida i la Universitat de València. En l’acord, totes les parts es comprometen a impulsar la implantació del grau en Veterinària en la capital de la Vall d’Albaida.

D’aquesta manera es farà realitat la proposta impulsada per la UV fa més de quinze anys i es convertirà en l’única universitat pública valenciana en impartir aquesta titulació que, actualment, s’ofereix únicament en una universitat privada en l’àrea metropolitana de València.

En aquest sentit, la rectora, Mavi Mestre, ha recordat que aquesta proposta compta amb el Pla d’Estudis aprovat pel Consell de Govern l’any 2010 i que no es va poder implementar per falta de finançament. A més, ha recordat que “aquest projecte respon als valors de la Universitat, la seua missió pública i social de facilitar l’accés a una titulació que, en l’actualitat, només s’imparteix en centres privats o en altres autonomies, amb el perjudici que suposa per a l’estudiantat i la societat.”

Així mateix, ha avançat que el projecte contempla “infraestructures molt potents”, com un hospital, laboratoris amb equipament davantguarda o un centre de simulació, entre altres.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que la Generalitat destinarà “entorn a un milió d’euros” en 2025 per a l’execució d’aquest projecte “que permetrà el desenvolupament acadèmic, laboral, l’atracció i retenció del talent, a més de donar resposta a les demandes de la societat». La titulació disposa d’una inversió global prevista de 50 milions d’euros i permetrà l’enfortiment de les comarques de l’interior.

Per la seua banda, l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha assegurat que amb la signatura del protocol d’intencions “avui es compleix un somni», i ha agraït a la Generalitat, “que s’ha bolcat des del primer moment en aquest projecte juntament amb la cinc vegades centenària Universitat de València”. Un projecte que, en paraules de l’alcalde, “potenciarà l’atracció i retenció de talent de les comarques centrals de la Comunitat Valenciana».

Tags: Ontinyent

Lo + leído

La DANA Alice provoca que Gandia registre en tres hores quasi un 20% de tota la pluja d’un any

Gandia ha començat aquest dimarts el dia recuperant a poc a poc la normalitat després…

3 detenidos en Silla por sustraer 5 toneladas de cobre

Las pesquisas se iniciaron tras la sustracción del catalizador de un vehículo mientras estaba estacionado…

Aemet eleva a aviso rojo la alerta por lluvias torrenciales de hasta 100 litros en una hora en el litoral sur de València

La Agencia Estatal de Meteorología (Aemet) ha elevado este mediodía a nivel rojo la alerta…

Otras noticias

La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Fede Cortés, guanyador del Premi de Literatura Eròtica de la Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

‘Lo Paradís de l’Ambre’, de Fede Cortés, guanya el 31é Premi de Literatura Eròtica de la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?