ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Conselleria posa en marxa les obres del nou col·lector d’Ontinyent que suposarà una inversió de 4,7 milions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 29, 2021
408 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR) finança el 90% dels 4,7 milions d’euros de cost de l’obra

La Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica dóna llum verda a les obres del nou col·lector general d’Ontinyent. Les actuació per a posar en marxa aquesta nova infrastructura hidràulica compleix així amb el compromís que la consellera Mireia Mollà va traslladar al municipi després dels danys de la DANA sobre la instal·lació. L’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR) finança el 90% del cost, projectat finalment per en 4,76 milions d’euros, de manera que l’empresa pública dependent de la Conselleria assumeix el pagament de més de 4,28 milions d’euros.

El nou traçat de la infrastructura hidràulica s’allunya del llit del riu Clariano i contempla la instal·lació de 2,1 quilòmetres lineals de canonada de PVC de 800 mm. L’objectiu és el de transportar les aigües residuals del municipi d’Ontinyent fins a l’Estació de Depuració d’Aigües Residuals (EDAR) d’Agullent, amb una conducció que preserve el llit del riu. La consellera, acompanyada per l’alcalde, la corporació municipal i el nou gerent de l’EPSAR, Juan Ángel Conca, ha visitat el nou recorregut i ha destacat la inversió “que posa fi a un dèficit històric de l’equipament de sanejament i depuració sobre el municipi i que és una millora per als veïns i veïnes i per al bon estat del riu Clariano”.

Mollà ha avançat que a més de les reparacions d’urgència i del projecte del nou col·lector “s’estan programant fins entorn de dos milions d’euros afegits a altres reparacions, el que deixaria una inversió de quasi huit milions d’euros a Ontinyent per a tindre una perfecta xarxa i totalment controlat el sistema”.

«És tracta d’una actuació que ja era necessària feia temps, però que es va fer més urgent després de la DANA de 2019. Per a Ontinyent és una actuació historica, una de les obres d’enginyeria hidràuliques més importants fetes mai a la ciutat. Amb aquest obra volem evitar que futures trombes d’aigua danyen el col.lector i puguen provocar vertits al riu. Vull destacar la colaboracio entre administracions per fer-la possible, i agrair l’especial implicació de la consellera Mireia Molla perquè aquesta intervenció tan necessària es puga fer realitat. Ella va estar ací després de la Dana i es va comprometre a donar una solució al problema, i així ha estat, complint amb la paraula, que és un dels principals valors de qui ens dediquem a la política».

L’obra hidràulica integral, amb un termini d’execució de 2 anys, inclou a més l’execució de 5 sobreeixidors per al col·lector principal, l’estanquitat robotitzada del sistema i la rehabilitació i protecció dels encreuaments amb el riu, així com diferents obres de restauració i protecció del llit. El traçat actual discorre per una canonada de més de 30 anys d’antiguitat recoberta de formigó. La conducció s’emmarca, per tant, dins de les actuacions definitives d’integració paisatgística i prevenció enfront de temporals i inundacions com els de la DANA de setembre de 2019, que van produir danys en la canonada obstruint l’entrada de les aigües residuals en l’estació depuradora.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Mobilització Cultural per a defendre el nom de l’IES Isabel-Clara Simó de l’Alcúdia de Crespins davant la intenció de retirada del govern del PP

El teixit cultural de la comarca de la Costera ha dit prou. Una onada de…

Reabre al tráfico la N-3 en Utiel: Finalizan las obras del nuevo puente sobre el río Madre tras la actuación del Ministerio

Buenas noticias para los conductores de la provincia de Valencia. El Ministerio de Transportes y…

Llum verda a la regeneració de la platja del Grau Vell: Un respir per al litoral de Sagunt

El litoral de Sagunt rep una de les notícies més esperades per a la seua…

Otras noticias

Montserrat Caballé.
La Vall d'Albaida

Concert gratuït a Llutxent: Una gran Gala d’Òpera i Sarsuela retrà homenatge a Montserrat Caballé aquest dissabte

Por Toni Cuquerella
01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Vendimiabl
AgronewsLa SerraníaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

La uva valenciana sufre una parálisis comercial a un mes de la vendimia

Por Javier Ruiz
Reunió de l'alcalde d'Ontinyent amb representants de l'lCAV.
La Vall d'Albaida

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

Por Toni Cuquerella
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Por Toni Cuquerella
Espectacle 'Juga!' de la companyia La Trócola.
La Vall d'Albaida

La Mostra de Titelles d’Estiu 2026 recorrerà la Vall d’Albaida: consulta ací tots els pobles, dates i horaris de les actuacions

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?