ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Compromís reclama la creació d’un jutjat de violència de gènere a Ontinyent

Jesús Pla: “Hem presentat una Proposta No de Llei en Corts exigint la creació d’un nou jutjat, un altre específic de violència de gènere i més dotació de personal”
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 30, 2024
238 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
2905 ontinyent compromis jesus pla jutjats

El diputat de Compromís a les Corts Valencianes, Jesús Pla ha anunciat a Ontinyent la presentació d’una Proposta No de Llei en relació amb les greus deficiències de personal i recursos que pateix eixe partit judicial. Pla ha estat acompanyat pel grup municipal Compromís per Ontinyent, el portaveu i cap de l’oposició Nico Calabuig i els regidors i regidores M. Àngels Moreno, Gabriel Portero i Helena Gandia.

La PNL assenyala diferents deficiències que pateixen els Jutjats d’Ontinyent, i reclama a la Generalitat Valenciana i el Govern de l’Estat diferents reivindicacions per al seu correcte funcionament. Per una banda, s’insta al Consell a demanar al Govern de l’Estat la creació d’un nou Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 5, un nou Jutjat de violència de gènere, i la dotació de diferents perfils professionals, com un lletrat o lletrada de l’Administració de Justícia per al Jutjat Número 3, un o una fiscal de plaça, així com un jutge o jutgessa de suport al Jutjat Número 4. Així mateix, es demana revocar l’agrupació de competències prevista en matèria de violència de gènere fora del partit judicial, i la seua continuïtat a Ontinyent, mentre no es desenvolupe el Jutjat especialitzat en aquesta matèria. Per altra banda, es demana a la Generalitat la dotació de personal de reforç suficient i amb experiència per al Deganat dels Jutjats i els Jutjats 1 i 3.

En paraules del diputat a les Corts Valencianes, Jesús Pla, “la situació al partit judicial d’Ontinyent fa temps que s’està tornant insostenible per la manca de recursos i personal suficients. Un dels temes clau és el manteniment del Jutjat de violència de gènere a la ciutat. A hores d’ara estes competències les té el Jutjat Núm. 3, però per part del Ministeri de Justícia s’ha previst una agrupació de competències que traslladaria la competència fora del partit judicial. Per això reclamem la creació d’un Jutjat especialitzat a Ontinyent. Per una banda, per continuar prestant el servei i poder fer-ho de forma més eficient, i per altra, per poder comptar amb personal més especialitzat en la matèria, un aspecte clau en un tema tan sensible com la violència de gènere. Així mateix, mentre aquest Jutjat es crea, caldria mantindre les competències que té el jutjat Núm. 3, i revocar eixa agrupació prevista”.

“A més, el partit judicial d’Ontinyent té diferents carències en matèria de personal i instal·lacions, que estan col·lapsant el seu funcionament. No hem d’oblidar que aquest partit judicial atén a tota la comarca de la Vall d’Albaida, i per tant és fonamental per garantir l’accés efectiu a la Justícia de tota la ciutadania. A la PNL reclamem la creació d’Un Jutjat Primera Instància i Instrucció Núm. 5, com a forma d’agilitzar els retards existents en els diferents Jutjats actuals, de tres mesos per al repartiment d’assumptes, d’un any per a demandes, o de dos anys per a sentències”, ha assenyalat Pla.

El diputat també ha remarcat que “Ontinyent no té fiscal en plaça, que intervé en temes diversos, com família, persones amb discapacitat o procediments penals. Açò provoca que es traslladen els casos a Alzira, amb el corresponent endarreriment. Cal dotar de forma urgent aquesta plaça, així com el lletrat o lletrada de l’Administració de Justícia per al Jutjat Núm. 3, el jutge o jutgessa de suport per al Jutjat Núm. 4, que depenen del Ministeri. També és fonamental que la Generalitat aporte el personal de reforç. Sense tota aquesta dotació és impossible que els Jutjats d’Ontinyent puguen recuperar el ritme normal de funcionament”.

Per la seua banda, el regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, ha destacat que “el partit judicial d’Ontinyent compta actualment amb quatre jutjats de Primera Instància i Instrucció, a més de la gestió dels casos de violència de gènere en el Jutjat Núm. 3. En els darrers dies, el col·lectiu de procuradors i procuradores amb despatx al nostre partit judicial han posat de manifest les greus deficiències que venen produint-se als Jutjats d’Ontinyent”.

Calabuig ha subratllat que “amb aquesta PNL presentada per Jesús Pla proposem solucions davant el deute històric amb el Partit Judicial d’Ontinyent en forma de personal i recursos. La Generalitat Valenciana i el Ministeri de Justícia han d’atendre aquestes demandes, que afecten a tota la comarca de la Vall d’Albaida, i posar solució a un problema que s’està tornant crònic. Agraïm al nostre diputat a les Corts, Jesús Pla, el seu treball en la preparació i presentació d’aquesta PNL, ja que aborda un per un els diferents problemes, i enumera les solucions necessàries per a acabar amb els retards i el col·lapse existent”.

“Al cap i a la fi, un bon funcionament de la Justícia és clau per garantir el dia a dia dels nostres pobles i ciutats. Qualsevol ciutadà o ciutadana d’Ontinyent o la Vall d’Albaida pot necessitar dirigir-se als Jutjats per temes molt diversos, i alguns tan importants com la violència de gènere. La proximitat i l’agilitat són claus per garantir un accés real i universal a la Justícia. Continuarem treballant de la mà del nostre company Jesús Pla i la resta dels nostres representants a totes les administracions per insistir en aquestes demandes”, ha conclòs Nico Calabuig.

Tags: admin Ontinyent

Lo + leído

La Generalitat pone fecha a las ayudas por la dana: último mes para solicitar las subvenciones

El proceso de recuperación tras la catástrofe dela dana del pasado 29 de octubre de…

Adiós al peligro entre Utiel y Camporrobles: así será la nueva carretera CV-470

La Diputació de València ha puesto en marcha una intervención de calado para transformar la…

VÍDEO: Un espectacular incendio calcina una nave industrial en Onda y moviliza a los bomberos de Castelló

Un grave incendio ha sobresaltado a la localidad de Onda durante la jornada de hoy.…

Otras noticias

Unitat de SAMU.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Dos morts en caure un vehicle al riu Clariano a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Localització dels terratrèmols detectats a Ontinyent i Vallada.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Dos sismes a les comarques del sud: terratrèmols a Ontinyent i Vallada sacsegen diversos municipis en les últimes hores

Por Toni Cuquerella
Taula informativa d'Ens Uneix-Unió Municipalista.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix es mobilitza a València per recollir signatures en favor d’una reforma de la Llei Electoral

Por Toni Cuquerella
IMG0549b 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent tanca 2025 amb un superàvit històric de 4,7 milions i redueix el seu deute

Por Pau Gómez
reunioresidus 1
La Vall d'Albaida

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

Por Pau Gómez
José Pla i José Francisco Sanfélix han presentat els comptes de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent continua el seu pla d’expansió: pròxim objectiu, les comarques del nord de la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?