ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Compromís per Ontinyent proposa incorporar la cúpula de l’antiga fàbrica de Paduana al nou Museu Tèxtil

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 8, 2022
314 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els regidors han remarcat «el valor patrimonial d’aquesta cúpula provinent del Palau dels Vilaragut de València, i que va presidir durant més de 50 anys el vestíbul»

El grup municipal Compromís per Ontinyent ha registrat un prec a l’Ajuntament d’Ontinyent en el qual proposa estudiar la incorporació de la cúpula de l’antiga empresa Paduana al nou Museu del Tèxtil, que es troba en procés de licitació de la segona fase de les obres de rehabilitació de l’antiga fàbrica de Revert.

En aquest escrit, el portaveu del grup valencianista, Nico Calabuig, i la regidora M. Àngels Moreno, han destacat la importància d’aquest element patrimonial, que va estar col·locat originàriament al Palau dels Vilaragut de València, fins que als anys 50 del segle XX va ser adquirida per José Simó i incorporada al vestíbul de l’empresa Paduana d’Ontinyent. Posteriorment, l’any 2006 la família Simó la va regalar a l’Ajuntament d’Ontinyent abans de la demolició de l’edifici.

En paraules del regidor i portaveu de Compromís per Ontinyent, Nico Calabuig, «el procés de licitació de la segona fase de les obres del Museu del Tèxtil Valencià és una bona oportunitat per debatre i estudiar la incorporació de la cúpula de Paduana en el sostre d’aquest nou espai cultural de la nostra ciutat. Diferents entitats de la societat civil, persones estudioses del Patrimoni, i fins i tot la família Simó, que la va regalar a l’Ajuntament en l’any 2006, han assenyalat aquesta possibilitat en diverses ocasions. Pensem que és una proposta molt interessant per tal de visibilitzar i fer accessible a tota la ciutadania un element com aquest, i per això ens sumem a la petició».

«La història d’aquesta cúpula, que va presidir durant cinc dècades el vestíbul d’una de les fàbriques tèxtils més importants d’Ontinyent i de tot l’Estat, com ho va ser Paduana, justifica la seua possible presència futura en el museu dedicat al tèxtil de la nostra ciutat i el País Valencià. Per una banda, permetria admirar un patrimoni llegat a l’Ajuntament, i per tant a la ciutat, així com donar-li un nou ús, posant en valor la seua vistositat, i aportant un nou atractiu a aquest espai museístic. Per altra, transmetria un punt de vista històric i exemplificaria el creixement que la indústria tèxtil va portar a la nostra ciutat», ha exposat Calabuig.

La regidora i portaveu adjunta, M. Àngels Moreno, ha apuntat que «pensem que aquest element ha d’estar sí o sí en el futur museu. Per això, si algun impediment tècnic impossibilita la seua ubicació com a cúpula al sostre, proposem que s’estudie la seua incorporació com a element expositiu dins les instal·lacions del museu. A través de les investigacions fetes per l’historiador ontinyentí Josep Gandia Calabuig podem saber dades com que va estar elaborada per l’empresa Maumejean Hermanos, que ha fabricat cúpules com la de l’edifici de Correus de València o el mateix vestíbul de l’Ajuntament de València, la cúpula de l’Hotel Palace de Madrid o les vidrieres de la Basílica de la Verge dels Desemparats. Ontinyent té un gran privilegi de comptar amb una cúpula fabricada per una empresa tan prolífica, i cal que la posem en valor mostrant-la als seus propietaris: la ciutadania d’Ontinyent».

«Com sempre, traslladem aquesta proposta al govern municipal amb una intenció constructiva, per tal de fer la nostra aportació a la segona fase de les obres del Museu, i intentar que s’estudien totes les vies possibles per a recuperar un element patrimonial i fer-lo accessible a la nostra ciutadania i visitants. A més, les nombroses veus que s’han manifestat a favor d’una iniciativa com aquesta fan necessari que s’òbriga un debat seriós al respecte i s’intente donar cabuda a aquest projecte. Fa anys que la cúpula està desmuntada i guardada. És hora que torne a lluir», ha conclòs Moreno.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Així és el pla d’Ontinyent per a mobilitzar els pisos buits: mediació gratuïta i assegurances contra impagaments

L'Ajuntament d'Ontinyent fa un pas estratègic per a desbloquejar el mercat immobiliari local i oferir…

València encara la traca final de la Fira de Juliol con 2 grandes espectáculos nocturnos

València despide este fin de semana la Feria de Julio 2026 con dos grandes citas…

Ford Almussafes asegura su futuro con el pacto de Geely y la prórroga del Mecanismo RED del Gobierno

La planta de Ford en Almussafes inicia una nueva era de estabilidad industrial y tecnológica.…

Otras noticias

Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Acaben els accessos ‘furtius’ al Pou Clar d’Ontinyent: noves tecnologies i més policia per protegir el paratge

Por Toni Cuquerella
Espectacle 'Juga!' de la companyia La Trócola.
La Vall d'Albaida

La Mostra de Titelles d’Estiu 2026 recorrerà la Vall d’Albaida: consulta ací tots els pobles, dates i horaris de les actuacions

Por Toni Cuquerella
carretera pobla del duc Benigànim
La Vall d'Albaida

La Diputació de València licita per 830.000 euros la nova via ciclopeatonal entre Benigànim i la Pobla del Duc

Por Adrián Lupiáñez
Presentació del concert de les quatre bandes d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Històric concert a Ontinyent: les quatre bandes de la ciutat s’uniran per primer cop pel Centenari del Mestre Ferrero

Por Toni Cuquerella
Les temperatures superaran els 40 graus.
Comunitat ValencianaEl ComtatL'AlcoiàLa Marina AltaLa Vall d'Albaida

Alerta roja y noches «del infierno»: la Comunitat Valenciana roza los 45°C en el peor pico de la ola de calor

Por Toni Cuquerella
Els veïns d'Ontinyent deixen els residus a la porta de casa.
La Vall d'Albaida

Menys abocador i més contenidor marró: com la separació de l’orgànic està buidant el fem de rebuig a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?