ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Les coques d’Oliva en FITUR 2022

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 20, 2022
272 vistas
2 Min lectura
Compartir en:

NULL

Oliva ha sigut protagonista, amb una part de la seua riquesa gastronòmica, de la mà de Pepe Cotaina a l’espai de L’exquisit Mediterrani, ubicat a l’estand de la Comunitat Valenciana en Fitur, presentant el showcooking de les coques d’Oliva.

Cotaina ha realitzat una demostració de les coques de mosset més representatives d’Oliva, com ara la de gamba amb bleda, ceba amb pésols, tomaca amb sangatxo i la d’espencat. La massa de pasta bona amb la qual es fan les coques és una massa enriquida amb oli d’oliva verge extra.

A banda de l’aspecte gastronòmic, les coques d’Oliva són una tradició històrica, ja que els veïns i veïnes dediquen un dia a la setmana a aquesta recepta. De fet, els divendres les coques es poden trobar en molts forns i restaurants d’Oliva.

Aquest costum emana de la necessitat de les dones per anar els divendres al mercat i així tindre el dinar preparat, i a més, s’aprofiten en el temps de Quaresma ja que el companatge de les coques més típiques no porta res de carn.

La demostració del pastat i elaboració de les coques ha sigut un èxit i ha omplit Fitur dels sabors olivers.

Segons ha comentat Pepe Cotaina «vindre a Fitur representant a Oliva és un honor, i més si ho faig amb les coques d’Oliva, gastronomia autèntica que combina la panaderia i la cuina».

Per la seua banda, Kino Calafat, regidor de Turisme i Platges de l’Ajuntament d’Oliva ha assegurat que des del Departament de Turisme es continuarà treballant per «promocionar la nostra gastronomia com a pilar fonamental de l’oferta turística». En aquest sentit, Calafat ha destacat que «Oliva compta amb els millors recursos naturals, unes platges autèntiques i úniques, un patrimoni històric i cultural molt enriquidor i una gastronomia excepcional; tot això fa que Oliva siga un lloc únic i extraordinari per viure, visitar i gaudir».

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva

Lo + leído

El Consell lanza las nuevas líneas de autobús València-Benidorm y Torrevieja-Alicante: mejor conexión con el AVE y el aeropuerto

El Pleno del Consell ha dado luz verde a la contratación de las futuras concesiones…

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

El Pleno del Consell ha aprobado hoy el decreto que regula la concesión directa de…

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

La política d'infraestructures judicials del Consell s'ha convertit en un trencaclosques d'incoherències per als municipis…

Otras noticias

Protesta de profesorado ante la Conselleria de Educación.
ComarcalComunitat Valenciana

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

Por Toni Cuquerella
VisitaRincondeAdemuz2
Comarcal

La Diputación impulsa en el Rincón de Ademuz inversiones de más de dos millones en gestión de agua y residuos

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 28 at 16.23.53
Comarcal

CEAT Mediterráneo lamenta el fallecimiento de Mario González Somoano y destaca su extraordinaria calidad humana

Por Javier Ruiz
Central nuclear de Cofrentes.
ComarcalEl Valle de Cofrentes - Ayora

La central nuclear de Cofrentes detiene su actividad durante 20 días por una parada programada

Por Pau Gómez
Teatro El Progrés de Burjassot.
ComarcalL'Horta Nord

El histórico Teatro El Progrés de Burjassot encara su recta final tras la recepción oficial de las obras

Por Toni Cuquerella
IMG01rescateenelmar
ComarcalLa Vega Baja

La Guardia Civil rescata a joven en apuros por oleaje en Torrevieja

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?