ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva prepara una exposició dels seus 100 anys d’història

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 27, 2021
73 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiCO), amb la col·laboració de la Regidoria de Festes i la Regidoria de Cultura. Música i Bibliotques de l’ajuntament d’Oliva, ha preparat una exposició per a valorar i difondre el patrimoni material de la festa d’Oliva, que fa un recorregut per cent anys d’història festera.

L’exposició, segons informen des de la Federació, arrancarà el pròxim 30 d’abril, a la Torre de la Comare, l’Enginy del Sucre, el Museu Etnològic i la Casa de la Cultura. Els veïns i veïnes podran gaudir de la història de la festa dels Moros i Cristians d’Oliva fins al 31 de maig.

La mostra porta per títol ‘Un segle de records’ i pretén ser un recorregut per les tres etapes de celebració dels Moros i Cristians a Oliva, a través de la música, la indumentària, testimonis gràfics i arxius gràfics i textuals, muntat en quatre edificis emblemàtics del centre històric de la ciutat, indiquen les mateixes fonts.

Òscar Prieto, president de la Federació de Moros i Cristians d’Oliva, ha assegurat que “En remuntar-se a les primeres manifestacions de les nostres Festes de Moros i Cristians, cent anys enrere, és convenient, o millor, és necessari, fer una recopilació de records i testimonis. Precisament ara, en temps de pandèmia, s’ha planificat aquesta mostra aprofitant l’absència de les activitats festives habituals i per tant, poder dedicar-li el temps i l’esforç que requereix la planificació coordinada d’una magna exposició, distribuïda en diverses seus que són espais emblemàtics del teixit ciutadà.”

Per la seua banda, la regidora de Festes, Yolanda Navarro ha assegurat que, malgrat estar vivint una situació extraordinària, des de la seua Regidoria i la Federació de Moros i Cristians «s’està promovent actes per tal de mantindre viva la festa. Buscant sempre la seguretat però fent valdre la tradició i la cultura. Són moments complicats, però estem aprofitant per a realitzar tasques importants, com ho són l’ampliació de l’arxiu històric o l’estudi històric i sociològic.”

El regidor de Cultura, Museus i Patrimoni, Julio Llorca ha afirmat que “des de Cultura, Museus i Patrimoni, hem volgut recolzar la iniciativa de l’exposició amb l’obertura de dos espais recentment restaurats, com són la Torre de la Comare i l’Enginy de Sucre. A més la celebració del centenari de la festa de Moros i Cristians coincideix amb els actes de celebració del Centenari de la declaració del Palau com a Monument Historicoartístic. Una manera d’unir el patrimoni dels Centelles amb el patrimoni festiu de la nostra ciutat, ja que podran visitar l’exposició i el resultat de la restauració de dos edificis emblemàtics”.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

1 3
ComarcalL' Horta Sud

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

Por Redacción ComarcalCV
Mapa de la zona en la que se desarrollarán los parques en l'Horta Sud.
Comarcal

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?