ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

La Diputació de València ajudarà a Oliva a reobrir el Teatre Olímpia i a la connexió urbana amb Piles per les platges

El Teatre Olímpia és un edifici emblemàtic que necessita una remodelació integral després d'anys tancat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 19, 2024
86 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
629 yolanda pastor natalia enguix

La vicepresidenta primera i responsable de Cooperació de la Diputació de València, Natàlia Enguix, s’ha reunit amb l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Pastor, per a conéixer les necessitats del municipi de la Safor i els projectes que l’ajuntament considera prioritaris a l’hora d’invertir les ajudes de la corporació provincial. En concret, Pastor ha sol·licitat la col·laboració de la Diputació en la reobertura del Teatre Olímpia i la finalització de la connexió urbana amb el municipi veí de Piles.

Enguix ha posat en valor “els dos projectes de legislatura que ens ha exposat l’alcaldessa d’Oliva, dos reivindicacions importants com és la recuperació d’un edifici emblemàtic com el Teatre Olímpia i la connexió urbana d’Oliva i Piles per la zona de les platges”. En este sentit, la vicepresidenta de la Diputació ha avançat que l’àrea de Cooperació que dirigix “estudiarà la possibilitat de concedir una ajuda complementària a la inversió que l’ajuntament impulse per a reformar el teatre, amb fons provincials que contribuiran al fet que estos projectes es convertisquen en realitat en els pròxims anys”.

La vicepresidenta ha recordat que Oliva “disposarà de 2.600.000 euros del Pla Obert d’Inversions de la Diputació i de totes les facilitats quant a terminis i el procés de tramitació dels projectes per a portar avant estes actuacions i qualsevol altra que puguen necessitar en els pròxims anys”. El municipi de la Safor rebrà 655.000 euros més que en la passada legislatura, als que caldrà sumar la partida corresponent del Fons de Cooperació Municipal, al qual el govern provincial ha donat continuïtat amb un pressupost inicial de 40 milions d’euros que podrà ampliar-se durant l’exercici.

Teatre Olímpia i connexió amb Piles

L’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Pastor, ha explicat que el Teatre Olímpia és un edifici emblemàtic que necessita una remodelació integral després d’anys tancat. “La ciutadania mereix que el teatre torne a obrir-se per a l’ús i disfrute de totes les associacions i les veïnes i veïns del poble”, assenyala Pastor, qui agraïx la predisposició de la Diputació i de la vicepresidenta Enguix a l’hora de “explicar-nos el funcionament del nou pla d’inversions, que oferix més facilitats als ajuntaments per a executar els projectes”.

En la mateixa línia, Pastor ha posat en valor el Pla Obert d’Inversions que la Diputació té previst aprovar en el ple d’este mes, i en el qual podran presentar-se projectes i sol·licituds d’obra en qualsevol moment, amb tres terminis anuals en els quals s’aniran acceptant les peticions i tramitant les ajudes. “Els ajuntaments ens trobem molt sovint amb gestions complexes, a vegades tens els diners però no pots fer les obres”, explica l’alcaldessa, qui afig que el nou programa inversor de la Diputació “està consensuat per persones que venen de la política local i volen optimitzar recursos i personal per a solucionar els problemes reals dels ajuntaments”.

Un altre d’eixos problemes que pretén escometre l’Ajuntament d’Oliva és la connexió urbana amb Piles per les platges. “Estem parlant d’un tram de menys d’un quilòmetre que s’ha convertit en una reivindicació històrica dels veïns dels dos municipis, i que hem traslladat a la Diputació perquè ens ajude a resoldre d’una vegada per sempre amb un vial urbà que connecte les platges d’Oliva i Piles”, detalla Pastor.

El repte de completar la urbanització entre els dos pobles veïns de la comarca de la Safor és una de les prioritats del govern de Yolanda Pastor, qui considera que, a més de la connexió per la zona de la platja, “esta obra ajudaria a resoldre altres problemes com la falta de subministrament elèctric i a millorar la canalització de les aigües pluvials”.

Tags: Oliva
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

AO4545
La Safor

Reabren la salida norte en Gandia hacia València tras mejoras en la N-332

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
250714frances2507143976
La Safor

Gandia aprueba nuevas subvenciones para proyectos sociales y educativos

Por Redacción ComarcalCV
Vista aèria del Pirata Beach Fest de Gandia.
La Safor

El Pirata Beach Fest 2024 es consolida com un referent estiuenc amb més de 30.000 assistents diaris a Gandia

Por Toni Cuquerella
Xeraco foto Abulaila4 1
La Safor

La vía pecuaria que une Tavernes de la Valldigna y Xeraco se convertirá en carretera y vía ciclo-peatonal

Por Redacción ComarcalCV
250711 VISITA PILAR BERNABy A LA GOLETA 10 2
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern d’Espanya autoritza un transvasament d’arena per a Tavernes i Cullera

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?