ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació finalitzarà les cobertes del pavelló i el magatzem del Monestir de Llutxent

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 10, 2021
70 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Totes dues actuacions se sumen als nombrosos treballs escomesos durant l’últim any dins del pla per a convertir esta joia arquitectònica del segle XIII en icona turística

La Diputació de València continua imparable en el seu propòsit de convertir el Monestir de Llutxent, una joia arquitectònica del segle XIII que guarda la història de la Conquesta de Jaume I i els esdeveniments que es van succeir durant els segles posteriors, en una vertadera icona històrica i turístic de la província. Per a això, l’àrea de Patrimoni que encapçala el diputat Andreu Salom, està duent a terme un ambiciós programa d’actuacions per a rehabilitar el Monestir del Corpus Christi, que compta amb una inversió aproximada de 300.000 euros.

Un dels treballs més destacats del pla és sens dubte l’obra de finalització de les cobertes del pavelló de llecs i de la nau magatzem del monestir, que compta amb una inversió de 160.000 euros. “Es tracta de completar les dues teulades mitjançant el sanejament de la fusta i la substitució de bigues, i la posterior col·locació de les teules. És una actuació fonamental per a previndre possibles danys provocats per les pluges”, indiquen fonts tècniques de l’àrea de Patrimoni.

L’obra, que té una duració prevista de 3 mesos des del començament, es troba actualment en fase d’adjudicació, una vegada el cinqué classificat ha entregat la documentació pertinent, després d’haver-se descartat les quatre primeres ofertes a causa de diferents anomalies en la documentació aportada.

A part d’esta actuació, la Diputació té previst altres treballs de rellevància, com són la restauració i pintura de façanes i reteulada de cobertes de l’Ermita de la Consolació; la renovació de la teulada del claustre del Monestir; i les obres de canalització enterrada de l’enllumenat de l’esplanada sud del Monestir.

Actuacions ja finalitzades

Des que el mes de novembre de 2019 el diputat Andreu Salom anunciara el full de ruta per a rehabilitar el complex arquitectònic durant la seua visita al monestir, s’han escomés ja nombroses actuacions. Entre elles destaquen les millores d’instal·lacions de lampisteria, electricitat i incendis; la reconstrucció de la Creu de l’Ermita de la Consolació; així com altres treballs de conservació i renovació de murs, sostres i balcons.

A això cal afegir el muntatge d’una rampa desmuntable de fusta per a facilitar l’accessibilitat a l’Ermita de la Consolació, així com l’adequació de la rampa d’accés als lavabos exteriors; millores encaminades a adequar l’entorn per a facilitar les visites a esta impressionant infraestructura històrica.

Un miracle

El Monestir del Corpus Christi de Llutxent té el seu origen en una ermita del segle XIII renovada en el XVIII. Els dominics van convertir este emblemàtic espai en la primera seu de la universitat valenciana a la fi del segle XV. Després de la desamortització de Mendizábal a mitjan segle XIX, el conjunt historicoartístic va passar a mans privades abans de quedar-li’l la Diputació, que tracta de retornar tot la seua esplendor a la Muntanya Santa.

El cim sobre la qual s’alça el monestir té este component místic perquè allí es va produir el Miracle dels Corporals, les formes consagrades que el pare Mateo Martínez va guardar sota una pedra en vespres de la batalla entre moros i cristians i que després de la contesa van aparéixer ensagnades. Conten que el sagrat misteri va ser depositat en una mula i, després de deixar diversos miracles al seu pas, va aconseguir la localitat aragonesa de Daroca, on es conserven els corporals. En 2008, el pare José Aparicio va recuperar este esdeveniment i va impulsar un pelegrinatge entre Llutxent i Daroca, un trajecte de 12 dies seguint el camí que en el seu moment van recórrer les sagrades formes.

La història dels Corporals no sols té ressò a la Vall d’Albaida; cada any atrau a centenars de visitants que descobrixen el Monestir del Corpus Christi i la Muntanya Santa. Un reclam turístic que la Diputació vol reforçar amb la rehabilitació i el programa d’activitats en esta joia patrimonial de l’interior de la província.

Tags: Llutxent
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

La Generalitat Valenciana ha anunciado una ambiciosa iniciativa medioambiental y de protección frente a inundaciones:…

Torrent arranca la previa de sus fiestas patronales con música, pólvora y un gran ambiente

Torrent dio el pistoletazo de salida a la previa de sus fiestas patronales el pasado…

Fenollar, Vinyoles y Castellví vuelven a los tableros valencianos

El gran año del ajedrez en Valencia, con motivo de la efeméride del 550 Aniversario…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
descargar
L'AlcoiàLa Vall d'Albaida

La UPV y Fundació Caixa Ontinyent impulsan el Aula de Sostenibilidad en Alcoi

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?