ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Safor

Tecnologia antitemporals: Gandia implanta un radar i sensors avançats per a la prevenció d’inundacions

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 19, 2025
382 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
L'alcalde José Manuel Prieto ha presentat el sistema de Gandia.
L'alcalde José Manuel Prieto ha presentat el sistema de Gandia.

L’Ajuntament de Gandia ha anunciat la implantació d’un sistema pioner d’alerta primerenca que marcarà un salt tecnològic en la prevenció d’inundacions. Aquesta nova plataforma permetrà anticipar-se a les crescudes i activar els avisos a la població amb un major marge de temps. L’alcalde, José Manuel Prieto, ha fet l’anunci en una compareixença, acompanyat per la primera tinenta d’alcaldia, Alícia Izquierdo, i els regidors Adrià Vila i Lydia Morant.

Prieto ha subratllat que la ciutat ha afrontat en els últims mesos episodis meteorològics d’una intensitat històrica, amb registres de fins a 390 litres per metre quadrat en només la primera quinzena d’octubre. Tot i això, ha destacat que Gandia ha aconseguit recuperar la normalitat amb relativa rapidesa, gràcies en gran part a les inversions de més de 40 milions d’euros destinades en les últimes dècades a col·lectors pluvials, dipòsits de tempesta i infraestructures hídriques que han evitat danys majors.

El nou sistema, que situa Gandia “a l’avantguarda entre les ciutats de la seua mida”, combinarà tecnologia de predicció meteorològica avançada amb sensors propis i un radar meteorològic local. Aquesta combinació permetrà monitorar en temps real l’evolució de les pluges, els barrancs i el clavegueram, i predir amb més precisió qualsevol risc d’inundació. La plataforma integrarà dades de pluviòmetres, estacions meteorològiques i models de previsió, oferint als responsables d’emergències una visió completa i actualitzada al minut. A més, el sistema es coordinarà amb el model digital del clavegueram ja existent, fet que permetrà simular el comportament de la xarxa davant de pluges intenses.

La inversió total d’aquest projecte ascendeix a 881.700 euros (que amb l’IVA arriben a 1.066.857 euros), i es finançarà íntegrament a través del pla d’inversions de l’empresa mixta Actuacions Ambientals Integrals, sense cap cost addicional per al rebut dels ciutadans. D’aquesta quantitat, la major part (593.300 euros) es destinarà al programari, mentre que els 288.400 euros restants es destinaran a la instal·lació dels pluviòmetres i del nou radar.

L’alcalde ha insistit que «invertir en previsió no és una opció, sinó una obligació per a les ciutats» i que es tracta d’un projecte de «prevenció i seguretat» per protegir la ciutadania. Per la seva banda, la primera tinenta d’alcaldia, Alícia Izquierdo, ha remarcat que el canvi climàtic està fent que els episodis de pluges siguin «cada vegada més freqüents i més violents». Izquierdo ha destacat que aquesta nova tecnologia se suma a les actuacions ja fetes als barrancs i als depòsits de tempesta, que van aconseguir retenir 55 milions de litres d’aigua en les pluges de setembre, i permetrà disposar de la informació necessària amb la màxima antelació tècnica possible per prendre les millors decisions.

Tags: Gandia inundacions

Lo + leído

La Diputació invertirà més de 4 milions d’euros per a renovar la xarxa d’aigua potable de la Costera

La Diputació de València ha fet un pas decisiu per a resoldre les deficiències hídriques…

El precio de la vivienda se dispara en el Camp de Túria: Llíria y La Pobla rozan el 30% anual mientras l’Eliana se queda en el 7,2%

El mercado inmobiliario del Camp de Túria arranca 2026 con una clara tendencia al alza.…

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

El Ayuntamiento de Tavernes de la Valldigna sigue sin poder recuperar completamente su playa dos…

Otras noticias

CallesCompostaje2
ComarcalLa Serranía

La Diputación invertirá 1,8 millones para ampliar la planta de compostaje en Calles

Por Pau Gómez
Procesión del Encuentro de la Semana Santa de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Mazazo a la Semana Santa de Sagunt: perderá su distinción de Interés Turístico Nacional por discriminar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
20260316OpHoliosencia01
ComarcalL'Horta Nord

Tres detenidos en Paterna acusados de asesinato y pertenencia a grupo criminal

Por Pau Gómez
Utiel tras el paso de la dana.
ComarcalRequena - Utiel

¿Cómo son las casas industrializadas que Utiel construye para las víctimas de la dana?

Por Toni Cuquerella
Jornada celebrada por la CHJ.
ComarcalComunitat ValencianaL' Horta Sud

La CHJ amplía el mapa de zonas inundables tras el impacto de la dana: estos son los 70km nuevos de alto riesgo

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?