ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Autoritat Portuària atorga la concessió de l’antic Club Nàutic de Gandia després de 8 anys pendent

La inversió prevista és de 8,2 milions d'euros i el temps d'execució és de 24 mesos
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 24, 2024
339 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6473 gandia espai nautic projecte

El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) celebrat aquest dimarts ha aprovat la concessió de la zona de l’antic Club Nàutic de Gandia per part del Consell d’Administració de la APV a l’empresa Alcara Infraestructuras per desenvolupar un nou espai nàutic.

 L’alcalde José Manuel Prieto ha manifestat que la ciutadania “recuperarà un espai de primer ordre a la platja que a més disposarà de zona comercial, acollirà les escoles de rem i vela i espais d’oci». «És una bona notícia i transcendent per al desenvolupament present i futur de la nostra ciutat». Per a l’alcalde, “la culminació d’aquest expedient suposa la creació d’un nou espai d’oportunitats per als ciutadans”.

La inversió prevista és de 8,2 milions d’euros i el temps d’execució és de 24 mesos. Aquesta adjudicació de l’espai que te prop de 300 amarraments esportius i diferents instal·lacions tant esportives com d’oci, té una validesa de 35 anys. Segons Prieto l’actuació «suposarà nou motor econòmic i d’inversió a la platja per a aquesta zona nàutic-esportiva que podran gaudir de totes aquelles persones que vulguen fer ús de les instal·lacions, disposen d’un vaixell o que vulguen practicar esports nàutics».

Amb la concessió acaba finalment la disputa que hi havia entre els dos aspirants i que es remunta al 2016. Aquell any, l’anterior concessionari, el Real Club Náutico, que l’havia gestionat durant més de 50 anys, va sol·licitar renovar la seua concessió d’activitats. No obstant, en tractar-se d’un espai i una concessió pública la seua petició va suposar obrir un termini perquè es presentaren els possibles interessats a gestionar i explotar el terreny i la seua làmina d’aigua. Llavors, l’empresa andalusa especialitzada en ports esportius, Alcara Infraestructuras, va presentar el seu interés i a més de la del Náutico, i la concessió va provocar una batalla judicial amb recursos que s’ha allargat durant huit anys.

Aquest projecte se suma a la transformació del port amb la inversió de sis milions de l’Autoritat Portuària per a la remodelació de la zona dels tinglados. Aquest projecte qual es troba en fase de redacció per fer una realitat que els treballs s’inicien a principis del pròxim any. Una actuació que obri el port al Grau generant nou espais d’oci ciutadà i de generació d’oportunitats als quals se sumarà la instal·lació de l’Institut Espanyol d’Oceanografia gràcies a una inversió del CSIC i del Ministeri de Ciència de 16 milions d’euros.

Nova delimitació d’espais i usos portuaris
En segon lloc, la primera autoritat municipal ha informat que el BOE va publicar dimarts l’ordre del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible que aprova la nova delimitació d’espais i usos portuaris del Port de Gandia que obri la zona per ser gaudida per la ciutadania. Espais com l’escullera, la plaça de la Llotja, el Moll dels Borja o l’entorn de l’església de Sant Nicolau passen a ser gestionats pel consistori. «Ara podrem gestionar-los d’una manera més eficaç per consolidar aquestes zones portuàries com a espais oberts a tots».

Prieto també ha informat que aquesta ordre ministerial també cataloga altres espais portuaris que passar a ser d’altres administracions com és el cas de la platja de Venècia, que passa al Ministeri de Costes. «En definitiva, avancem en la integració d’aquests espais per posar-los a l’abast de la ciutadania i generar espais d’oportunitats”, ha declarat.

Finalment, ha anunciat que el pròxim dia 30 d’abril se signarà el conveni amb el director general de l’Autoritat Portuària que donarà carta de naturalesa a tots aquests canvis per finalitzar la gran transformació del port i de la zona nàutica de Gandia.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

El pleno municipal de Paiporta ha dado luz verde de forma unánime a la creación…

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

La ministra de Igualdad, Ana Redondo, ha anunciado este jueves que el Gobierno dará un…

Detenido un médico en Cullera por presuntas agresiones sexuales a dos pacientes

Un médico de 35 años ha sido detenido como presunto autor de, al menos, dos…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20126Tavernesplatja e1774384162944
La Safor

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

Por Pau Gómez
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
Estació del Nord de València.
L' Horta SudLa Safor

Municipios en pie de guerra: exigen recuperar los trenes de Cercanías directos para las Mascletaes de Fallas de València

Por Toni Cuquerella
Labora Gandia
La Safor

El sector servicios acumula hasta el 79% de los parados de La Safor

Por Javier Ruiz
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Piden seis años de prisión para el gerente de un pub de Gandia acusado de traficar con cocaína desde el local

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?