BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 19 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Autoritat Portuària atorga la concessió de l’antic Club Nàutic de Gandia després de 8 anys pendent

La inversió prevista és de 8,2 milions d'euros i el temps d'execució és de 24 mesos
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 24, 2024
29 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6473 gandia espai nautic projecte

El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) celebrat aquest dimarts ha aprovat la concessió de la zona de l’antic Club Nàutic de Gandia per part del Consell d’Administració de la APV a l’empresa Alcara Infraestructuras per desenvolupar un nou espai nàutic.

 L’alcalde José Manuel Prieto ha manifestat que la ciutadania “recuperarà un espai de primer ordre a la platja que a més disposarà de zona comercial, acollirà les escoles de rem i vela i espais d’oci». «És una bona notícia i transcendent per al desenvolupament present i futur de la nostra ciutat». Per a l’alcalde, “la culminació d’aquest expedient suposa la creació d’un nou espai d’oportunitats per als ciutadans”.

La inversió prevista és de 8,2 milions d’euros i el temps d’execució és de 24 mesos. Aquesta adjudicació de l’espai que te prop de 300 amarraments esportius i diferents instal·lacions tant esportives com d’oci, té una validesa de 35 anys. Segons Prieto l’actuació «suposarà nou motor econòmic i d’inversió a la platja per a aquesta zona nàutic-esportiva que podran gaudir de totes aquelles persones que vulguen fer ús de les instal·lacions, disposen d’un vaixell o que vulguen practicar esports nàutics».

Amb la concessió acaba finalment la disputa que hi havia entre els dos aspirants i que es remunta al 2016. Aquell any, l’anterior concessionari, el Real Club Náutico, que l’havia gestionat durant més de 50 anys, va sol·licitar renovar la seua concessió d’activitats. No obstant, en tractar-se d’un espai i una concessió pública la seua petició va suposar obrir un termini perquè es presentaren els possibles interessats a gestionar i explotar el terreny i la seua làmina d’aigua. Llavors, l’empresa andalusa especialitzada en ports esportius, Alcara Infraestructuras, va presentar el seu interés i a més de la del Náutico, i la concessió va provocar una batalla judicial amb recursos que s’ha allargat durant huit anys.

Aquest projecte se suma a la transformació del port amb la inversió de sis milions de l’Autoritat Portuària per a la remodelació de la zona dels tinglados. Aquest projecte qual es troba en fase de redacció per fer una realitat que els treballs s’inicien a principis del pròxim any. Una actuació que obri el port al Grau generant nou espais d’oci ciutadà i de generació d’oportunitats als quals se sumarà la instal·lació de l’Institut Espanyol d’Oceanografia gràcies a una inversió del CSIC i del Ministeri de Ciència de 16 milions d’euros.

Nova delimitació d’espais i usos portuaris
En segon lloc, la primera autoritat municipal ha informat que el BOE va publicar dimarts l’ordre del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible que aprova la nova delimitació d’espais i usos portuaris del Port de Gandia que obri la zona per ser gaudida per la ciutadania. Espais com l’escullera, la plaça de la Llotja, el Moll dels Borja o l’entorn de l’església de Sant Nicolau passen a ser gestionats pel consistori. «Ara podrem gestionar-los d’una manera més eficaç per consolidar aquestes zones portuàries com a espais oberts a tots».

Prieto també ha informat que aquesta ordre ministerial també cataloga altres espais portuaris que passar a ser d’altres administracions com és el cas de la platja de Venècia, que passa al Ministeri de Costes. «En definitiva, avancem en la integració d’aquests espais per posar-los a l’abast de la ciutadania i generar espais d’oportunitats”, ha declarat.

Finalment, ha anunciat que el pròxim dia 30 d’abril se signarà el conveni amb el director general de l’Autoritat Portuària que donarà carta de naturalesa a tots aquests canvis per finalitzar la gran transformació del port i de la zona nàutica de Gandia.

Tags: Gandia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

El Ministerio de Agricultura destinará más de 3,7 millones al sector agrario de Cheste afectado por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, ha destinado 3,7 millones de euros a la…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia
La SaforLa Vall d'Albaida

La Diputació de València licita les obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia

Por Javier
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
La Safor

L’ex alcaldessa de Gandia Diana Morant es manté com a única ministra valenciana al nou govern de Pedro Sánchez

Por admin
7024 lara romero salome pradas
La Safor

Tavernes de la Valldigna demana a la Generalitat que accelere l’execució de la circumval·lació de la CV-50

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?