ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia fa un emotiu homenatge als 150 anys del Tio de la Porra

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 13, 2021
80 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El personatge més singular de Gandia, declarat Bé de Rellevància Local l’any 2012 a petició de l’Ajuntament, celebra 150 anys i la ciutat vol homenatjar esta efemèride amb l’exposició “El Tio de la Porra”, que ha obert les portes fins que finalitze la Fira i Festes, de l’1 al 4 d’octubre.

A l’acte d’apertura a la Casa de la Marquesa hi ha assistit l’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, acompanyat del regidor de Cultura, Nahuel González, l’assessor de Polítiques Festives, Joan Muñoz, el comissari de la mostra, Josep E. Gonga, a més de membres de la corporació municipal, les Falleres Majors de Gandia o la Padrina de la Setmana Santa, entre altres.

“Una efèmeride que arriba en un moment en que ens fa falta, més que mai, que el Tio de la Porra ens arranque un somriure, ens torne l’esperança, ens ajude a recuperar el pols de la ciutat que hem sigut abans de la pandèmia… El Tio de la Porra sap impregnar d’eixe sentiment tan únic i especial als que som i vivim a Gandia, i era de justícia commemorar els 150 anys des que coneixem de la seua existència als carrers de la nostra ciutat”, ha expressat l’alcalde, qui ha agraït al Museu Valencià d’Etnologia i a l’Arxiu Municipal de Gandia per cedir bona part del material que s’exposa en esta mostra, així com a les persones que, de forma altruista, han fet les seues aportacions particulars.

“Així mateix, vull felicitar al comissari de l’exposició, Josep Gonga, pel seu magnífic treball, i a Suso Monrabal, que ha fet la recerca de tot el material gràfic que s’hi exhibeix”.

Per al regidor de Cultura la mostra inaugura una època de recuperació cultural i festiva. “En aquest sentit, el Tio de la Porra és un símbol d’il·lusió, de la fi de la foscor i que, a partir d’ara, les administracions públiques, de la ma de la societat, anem a treballar per a reviure un sector tan castigat i ixí tornar a la ciutadania eixa felicitat que atorga la cultura”. González no ha amagat el sentiment que produeix recordar un personatge “que ens ha acompanyat des de menuts i que, per tant, ens emocionarà i ens recordarà per què el Tio de la Porra és un emblema i forma part de la memòria viva de Gandia”.

L’escriptor Josep E. Gonga ha posat en valor el fet que el Tio de la Porra siga de les poques tradicions festives valencianes que s’ha mantingut en el temps, en aquest cas, de forma ininterrompuda durant 150 anys. “No pensem que igual a com ara el coneguem, evidentment evolucionant i adaptant-se als temps, però és un cas únic en el camp de les nostres tradicions”.

Finalment, la colla de Dolçainers i Tabaleters de la Safor ha interpretat la coneguda peça “El Tio de la Porra”, de l’any 2002, del compositor José Barberà.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

La Conselleria de Sanitat ha anunciat la creació de 134 nous llocs de treball que…

Un camió col·lisiona contra un pont de la N-332 a Gandia i obliga a restriccions de trànsit durant diversos dies

La passada matinada, un camió va col·lidir amb el pas superior de la N-332 a…

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

L'Associació d'Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (Ateval) va acollir aquest dimecres la jornada…

Otras noticias

6604 requena municipio
Comarcal

Condenado a 11 años y medio de prisión el hombre que realizó cuatro atracos con una escopeta en zonas rurales de Requena

Por Toni Cuquerella
AO4127copia
Comarcal

Gandia invierte más de 700.000 euros en modernizar el Centro Deportivo del Grau

Por Redacción ComarcalCV
Las familias esperan a las puertas del colegio Ausiàs March de Paiporta el inicio del curso.
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta, la zona cero de la dana, inicia el curso escolar con todos sus centros a pleno rendimiento

Por Toni Cuquerella
Mislata ya ha organizado la seguridad para sus fiestas.
ComarcalL' Horta Sud

Mislata tendrá más de 400 operativos de seguridad durante la celebración de sus fiestas populares

Por Toni Cuquerella
L'alcalde Jose Manuel Prieto entre Balbina Sendra i Almudena Santos.
Comarcal

Tots els concerts de la Fira i Festes 2025 de Gandia seran gratuïts

Por Toni Cuquerella
El alcalde Pablo Ruz ha presidido el comité de crisis del Ayuntamiento de Elche.
Comarcal

El Ayuntamiento de Elche sufre un ciberataque que pide un rescate millonario para desbloquear su sistema informático

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?