El Recinte Firal de Gandia obri esta mateixa vesprada, a partir de les 17.00 hores, les seues portes per a iniciar 18 dies d’activitat ininterrompuda. L’edició d’enguany, que marca el 39é aniversari d’aquesta fira tradicional, reuneix un total de 105 propostes d’oci entre atraccions infantils i per a adults, parades gastronòmiques, casetes i espectacles novetosos com Adventure Games.
L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, acompanyat per la regidora de Cultura, Fira i Festes, Balbina Sendra, i el president de l’Associació Provincial d’Industrials Firers de València, Pepe Esteban, ha visitat esta matí les instal·lacions per a comprovar el final dels treballs del muntatge. Prieto ha remarcat que la fira no solament és un punt de trobada festiu, sinó «un motor econòmic i un testimoniatge de la capacitat de la ciutat per a dinamitzar el comerç i l’hostaleria local».
Dies de preus reduïts i fira accessible
Amb l’objectiu de facilitar l’accés a totes les famílies, l’Ajuntament de Gandia manté les jornades de preus populars, que tindran lloc el dijous 1 d’octubre i el dilluns 12 d’octubre. Segons ha explicat el primer edil, es tracta d’una mesura per a «democratitzar la Fira i fer-la accessible independentment de la capacitat econòmica de cada llar».
Així mateix, l’espai tornarà a comptar amb dies adaptats per a persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA) o alta sensibilitat acústica. Les jornades de soroll reduït se celebraran el dimarts 6 i el divendres 8 d’octubre fins a les 22.00 hores, consolidant una aposta per la inclusió que el municipi desenvolupa des de l’any 2019.
Horaris i dispositiu de seguretat
El recinte obrirà entre setmana a les 17.00 hores, mentre que els diumenges i festius ho farà des de les 11.00 hores. Durant els dies grans de Fira i Festes —2, 3 i 4 d’octubre— l’horari s’ampliarà d’11.00 a 14.30 hores i de 17.00 a 05.00 hores de la matinada, mentre que el dilluns 5 d’octubre mantindrà l’activitat fins a les 02.00 hores.
Per a garantir el correcte desenvolupament de l’esdeveniment, l’Ajuntament ha desplegat un dispositiu especial que inclou el reforç dels serveis de neteja viària, assistència sanitària i una major presència de la Policia Local tant a l’interior del recinte com al Parc de la Festa i els seus voltants.