ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El nou centre de salut de Gandia obrirà al maig a l’Espai Sanitari Roís de Corella

Està estimat que el Espai Sanitari Roís de Corella beneficie a aproximadament 15.000 habitants
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 3, 2023
220 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
2655 gandia espai sanitari rois corella

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha visitat hui les instal·lacions del Espai Sanitari Roís de Corella de Gandia i ha anunciat l’obertura del nou Centre de Salut Pública del Departament que se situa en aquest complex sanitari per al mes de maig.

El Centre de Salut Pública es trasllada íntegrament des de la seua actual ubicació al carrer Duc Carles de Borja de Gandia a l’edifici situat al carrer Sant Pere del Espai Sanitari Roís de Corella.

En les dues primeres plantes d’aquest edifici es disposaran les unitats de Seguretat Alimentària, Promoció de la Salut, Salut Laboral, Sanitat Ambiental i Epidemiologia.

La tercera planta compta amb biblioteca, sala d’actes i aula de docència, així com els despatxos d’administració i direcció, mentre que la quarta albergarà la Casa del Pacient, destinada a associacions sociosanitàries de la comarca i a una escola de salut.

L’obertura de la Casa del Pacient i del Centre de Salut Integrat que, juntament amb la Plaça de la Salut completen el Espai Sanitari Roís de Corella, està prevista per a abans d’aquest estiu.

El Centre de Salut Integrat disposa de consultes de Medicina Familiar, Infermeria i Pediatria, així com Unitat de Salut Sexual i Reproductiva, a més de la Unitat d’Atenció a la Dona (amb consultes de matrona i gimnàs de preparació al part), i la unitat de Cirurgia Menor Ambulatòria.

L’edifici central del nou complex sanitari albergarà l’Hospital de Dia de Salut Mental i la Unitat de Rehabilitació, amb les consultes dels professionals d’aquests serveis. També se situarà ací la Unitat de Conductes Addictives, així com consultes d’especialitats hospitalàries.

Tot això contribuirà a descongestionar el centre de salut de Beniopa i a millorar i aproximar l’assistència sanitària a la població d’aquesta zona. Està estimat que el Espai Sanitari Roís de Corella beneficie a aproximadament 15.000 habitants.

La Plaça de la Salut, situada en la part del Passeig Germanies, comprén una zona verda i parc que servirà per a integrar el complex amb la ciutat. Les obres d’aquest nou espai sanitari han suposat una inversió total de 15,3 milions d’euros. Les instal·lacions es completen amb un aparacamiento subterrani per als treballadors.

A la visita també han assistit l’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la Directora General d’Assistència Sanitària, Marian Garcia Layunta; el director general d’Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructures, Jaime Peris, i la secretària autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, Ofelia Gimeno.

La comitiva ha sigut rebuda per la gerent del departament de salut, Rosa Andrés; el director econòmic del Departament, Antonio Luján; la directora del Centre de Salut Pública de Gandia, María Gironés; el director d’Infermeria de l’Hospital Universitari Francesc de Borja, Jesús Ribes; la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, Cristina Altur, i el director mèdic de l’Hospital, Tomás Fuster.

Després de la visita, José Manuel Prieto ha volgut agrair l’interés del Conseller perquè les obres avancen en els termes previstos. “Estem davant in espai que resoldrà moltes necessitats dels ciutadans i que ajudarà a tindre la Salut com a centre de les nostres polítiques al mateix temps que millorem l’atenció als nostres ciutadans”.

“El barri de Roís de Corella no tenia un pla B ni alternativa i hui és un barri que es revitalitzarà que guanya una plaça pública dissenyada pels propis veïns” va explicar l’alcalde al mateix temps que ha posat en valor les polítiques municipals i de la Generalitat com a “polítiques pensades per a generar oportunitats “.

Per part seua, Miguel Mínguez ha posat en valor que aquest nou espai era reivindicat per la ciutadania i que va col·laborar amb el disseny de l’espai. “No estem tractant d’un espai només dissenyat per a tractar la malaltia sinó per a promoure la salut”.

Un altre aspecte que ha destacat és que un dels pisos dels tres mòduls edificats serà un espai del pacient on “podrà participar, reivindicar i modificar part d’aquesta infraestructura. En aquest sentit, divendres passat es va aprovar un decret llei que permet configurar els Consells de Salut i les Taules Sectorials per a assessorar sobre la governança i les necessitats d’aquest espai sanitari”.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

El pleno municipal de Paiporta ha dado luz verde de forma unánime a la creación…

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

La ministra de Igualdad, Ana Redondo, ha anunciado este jueves que el Gobierno dará un…

Detenido un médico en Cullera por presuntas agresiones sexuales a dos pacientes

Un médico de 35 años ha sido detenido como presunto autor de, al menos, dos…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20126Tavernesplatja e1774384162944
La Safor

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

Por Pau Gómez
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
Estació del Nord de València.
L' Horta SudLa Safor

Municipios en pie de guerra: exigen recuperar los trenes de Cercanías directos para las Mascletaes de Fallas de València

Por Toni Cuquerella
Labora Gandia
La Safor

El sector servicios acumula hasta el 79% de los parados de La Safor

Por Javier Ruiz
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Piden seis años de prisión para el gerente de un pub de Gandia acusado de traficar con cocaína desde el local

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?