ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El Ministeri d’Hisenda autoritza a l’Ajuntament de Gandia a bonificar impostos per facilitar l’accés a l’habitatge

Entre les mesures està la bonificació del 95% de l'IBI per als pisos buits destinats a lloguer d'habitatge amb renda limitada
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 6, 2024
256 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6187 jose manuel prieto salvador gregori

La Direcció General d’Estabilitat Pressupostària i Gestió Financera Territorial, dependent del Ministeri d’Hisenda, ha autoritzat a l’Ajuntament de Gandia a bonificar impostos per facilitar l’accés a l’habitatge. Esta mesura està inclosa dins del Pla Vivenda que, sota l’estratègia Avant Gandia, s’està impulsant des de l’Ajuntament.

Així ho ha informat aquest dilluns l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, que ha comparegut en roda de premsa acompanyat del regidor d’Economia i Hisenda, Salvador Gregori.

Prieto ha explicat que es tracta de tres mesures. La primera és la bonificació màxima del 95% de l’ICIO (Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres) per a la construcció d’habitatge de protecció oficial. Una mesura encaminada a estimular l’edificació d’habitatge de VPO i beneficiar els constructors.

La segona mesura és l’ampliació de 3 a 6 anys de la bonificació del 50% de l’IBI (Impost de Béns Immobles) dels habitatges nous de protecció oficial que beneficia el comprador.

L’última de les accions autoritzades és la bonificació del 95% de l’IBI per als pisos buits destinats a lloguer d’habitatge amb renda limitada, mitjançant el mecanisme que legalment es puga establir. Aquesta mesura es beneficiarien els propietaris i serveix d’incentiu perquè traguen els pisos buits al mercat laboral.

En aquest punt l’alcalde ha indicat que a Gandia hi ha 3.322 habitatges amb un consum d’aigua inferior a 5 metres cúbics anuals, cosa que significa que es podrien treure al mercat pel seu baix ús.

«Aquestes mesures permetran mobilitzar habitatge de manera immediata, ja que només hem de modificar l’ordenança fiscal, la qual serà passada pel plenari, perquè entre en vigor com més prompte millor”, ha declarat Prieto.

Per la seua part, Gregori ha qualificat el problema de la manca d’habitatge “d’extremadament complex i provoca preus poc assequibles». L’edil ha recordat que la Generalitat està aplicant mesures a mitjà/llarg termini que donaran resultats a partir del 2027 i que les mesures fiscals tenen un caràcter més immediat. «Aquestes mesures seran aplicades en poques setmanes i incidirem en altres opcions com utilitzar els fons Next Generation per reformar habitatges que puguen eixir al mercat o acollir-nos a mesures d’altres administracions que ens ajuden a aconseguir el nostre objectiu».

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Presó per als acusats del crim de Benifaió: la investigació apunta al fill com a presumpte autor de l’incendi

La investigació policial sobre la tràgica mort d'un home a Benifaió el passat mes d'agost…

Sanidad inicia las obras del nuevo consultorio auxiliar de Beniparrell con una inversión de 1,5 millones de euros

La Conselleria de Sanidad ha iniciado las obras de construcción del nuevo consultorio auxiliar de…

La Diputació de València impulsa la promoción turística de sus pueblos en Fitur 2026

La Diputació de València ha puesto en el foco de su estrategia turística para 2026…

Otras noticias

260120 TEMPORAL HARRY 2
La Safor

Tavernes de la Valldigna coordina la recuperación tras el temporal Harry y evalúa los daños en la playa

Por Redacción ComarcalCV
AO6174copia
CollaLa Safor

Gandia presenta el libro Foc i Flama con las Falleras Mayores

Por Redacción ComarcalCV
Un patinet elèctric per un carril bici de Gandia.
La Safor

Gandia regula l’ús dels patinets elèctrics: aquestes seran les obligacions i restriccions de circulació

Por Toni Cuquerella
AO3740copia
CollaLa Safor

Benirredrà i Gandia celebren el Porrat de Sant Antoni amb més de 40 activitats

Por Redacción ComarcalCV
AO3129copia
La Safor

Gandia se une a Saborea España para impulsar la gastronomía de la Safor

Por Redacción ComarcalCV
260110frances2601104043
CollaLa Safor

Gandia celebra amb èxit el Porrat de Sant Antoni

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?