ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El Ministeri d’Hisenda autoritza a l’Ajuntament de Gandia a bonificar impostos per facilitar l’accés a l’habitatge

Entre les mesures està la bonificació del 95% de l'IBI per als pisos buits destinats a lloguer d'habitatge amb renda limitada
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 6, 2024
335 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6187 jose manuel prieto salvador gregori

La Direcció General d’Estabilitat Pressupostària i Gestió Financera Territorial, dependent del Ministeri d’Hisenda, ha autoritzat a l’Ajuntament de Gandia a bonificar impostos per facilitar l’accés a l’habitatge. Esta mesura està inclosa dins del Pla Vivenda que, sota l’estratègia Avant Gandia, s’està impulsant des de l’Ajuntament.

Així ho ha informat aquest dilluns l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, que ha comparegut en roda de premsa acompanyat del regidor d’Economia i Hisenda, Salvador Gregori.

Prieto ha explicat que es tracta de tres mesures. La primera és la bonificació màxima del 95% de l’ICIO (Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres) per a la construcció d’habitatge de protecció oficial. Una mesura encaminada a estimular l’edificació d’habitatge de VPO i beneficiar els constructors.

La segona mesura és l’ampliació de 3 a 6 anys de la bonificació del 50% de l’IBI (Impost de Béns Immobles) dels habitatges nous de protecció oficial que beneficia el comprador.

L’última de les accions autoritzades és la bonificació del 95% de l’IBI per als pisos buits destinats a lloguer d’habitatge amb renda limitada, mitjançant el mecanisme que legalment es puga establir. Aquesta mesura es beneficiarien els propietaris i serveix d’incentiu perquè traguen els pisos buits al mercat laboral.

En aquest punt l’alcalde ha indicat que a Gandia hi ha 3.322 habitatges amb un consum d’aigua inferior a 5 metres cúbics anuals, cosa que significa que es podrien treure al mercat pel seu baix ús.

«Aquestes mesures permetran mobilitzar habitatge de manera immediata, ja que només hem de modificar l’ordenança fiscal, la qual serà passada pel plenari, perquè entre en vigor com més prompte millor”, ha declarat Prieto.

Per la seua part, Gregori ha qualificat el problema de la manca d’habitatge “d’extremadament complex i provoca preus poc assequibles». L’edil ha recordat que la Generalitat està aplicant mesures a mitjà/llarg termini que donaran resultats a partir del 2027 i que les mesures fiscals tenen un caràcter més immediat. «Aquestes mesures seran aplicades en poques setmanes i incidirem en altres opcions com utilitzar els fons Next Generation per reformar habitatges que puguen eixir al mercat o acollir-nos a mesures d’altres administracions que ens ajuden a aconseguir el nostre objectiu».

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

El pleno municipal de Paiporta ha dado luz verde de forma unánime a la creación…

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

La ministra de Igualdad, Ana Redondo, ha anunciado este jueves que el Gobierno dará un…

Detenido un médico en Cullera por presuntas agresiones sexuales a dos pacientes

Un médico de 35 años ha sido detenido como presunto autor de, al menos, dos…

Otras noticias

Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
20126Tavernesplatja e1774384162944
La Safor

Tavernes de la Valldigna sigue a la espera la Declaración Ambiental para regenerar su playa tras dos meses

Por Pau Gómez
260322 frances 260322 6823
CollaLa Safor

La tamborrada llena de sonido el centro de Gandia en el arranque de la Semana Santa

Por Javier Ruiz
Estació del Nord de València.
L' Horta SudLa Safor

Municipios en pie de guerra: exigen recuperar los trenes de Cercanías directos para las Mascletaes de Fallas de València

Por Toni Cuquerella
Labora Gandia
La Safor

El sector servicios acumula hasta el 79% de los parados de La Safor

Por Javier Ruiz
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Safor

Piden seis años de prisión para el gerente de un pub de Gandia acusado de traficar con cocaína desde el local

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?