ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’alcalde de la Font de la Figuera de Comopromís, absolt del tercer cas judicial interposat pel PP

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 10, 2023
118 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La Fiscalia demanava l’absolució del primer edil de la Font de la Figuera, que ha celebrat la fi de “més de set anys de malson”

L’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís), ha estat absolt del tercer cas judicial amb el qual el PP l’ha portat als tribunals al llarg dels últims 7 anys.

En aquest últim cas la Secció primera de l’Audiència Provincial de València l’ha absolt de l’acusació del PP d’un presumpte delicte de prevaricació en haver contractat una periodista per al gabinet de premsa del consistori. “Dels fets que es declaren provats no es desprén la comissió del delicte continuat de prevaricació administrativa”, diu la sentència.

La portaveu del PP en el municipi, Maria José Penadés, va declarar en la vista oral que la formació va sospitar de la contractació que, al seu judici, “es va fer per la relació d’amistat” amb la periodista Andrea S., també absolta. Per a l’oposició, “el departament de periodisme no era necessari”, i per això la portaveu ‘popular’ va assegurar que va presentar la querella quan el grup municipal va aconseguir accedir a l’expedient de contractació.

Malgrat tot el tribunal ha considerat que no existeix prova de càrrec “vàlida i suficient” per a desacreditar la presumpció d’innocència dels acusats. De fet, el propi Ministeri Públic també coincidia que els fets no eren constitutius d’infracció penal i demanava la lliure absolució dels acusats, segons va exposar la fiscal en les seues conclusions definitives durant el judici.

L’apartat de fets provats de la sentència detalla que l’alcalde Vicent Muñoz va formalitzar l’1 de gener del 2016 un contracte de prestació de serveis a la periodista “similar” als que havia tingut des de 2012, durant el mandat de l’anterior alcalde socialista, Vicent Belda. La fallada recorda que el primer edil de Compromís, en accedir a la vara de comandament municipal en 2015, “va mantindre gran part de les contractacions que ja estaven fetes”.

A més, el nou contracte de la periodista comptava amb l’informe favorable del secretari interventor de l’ajuntament, segons recull la sentència. El funcionari considerava que no feia falta una oferta pública i avalava la modalitat del contracte menor.

«Un malson de més de 7 anys»

Aquesta absolució és la tercera en set anys de Muñoz després dels casos interposats pel PP d’una querella per una una llicència d’un familiar, i la denúncia per la compra d’un solar per al centre de dia de majors a la localitat.

Segons l’alcalde de Compromís l’estratègia del PP ha sigut «traslladar-li al poble que qui es presentara contra ells patiria el mateix ‘Via Crucis’ de persecució judicial i de terrorisme psicològic personal».

Vicent Muñoz ha lamentat el que ha qualificat de «circ» dels regidors populars Elio Cabanes i María José Penadés, i manifestava que amb l’última sentència finalitza «este malson que ha durat més de 7 anys». Així conclou manifestant que «la ‘pena de banquillo’ no ens la llevarà ningú, però la dignitat la tenim intacta, més reforçada que mai, i les forces i les ganes per resoldre tot allò que se’ns plantetge també».

Tags: Font De La Figuera

Lo + leído

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

La Unió Llauradora rechaza el reconocimiento de la Generalitat por su ayuda tras la DANA: “Es una expresión de responsabilidad colectiva”

La Unió Llauradora i Ramadera ha rechazado el reconocimiento institucional que la Generalitat Valenciana tenía…

Otras noticias

Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, amb representants d'Adif.
La Costera

Xàtiva i Adif avancen en la reordenació de l’estació davant l’arribada de l’AVE

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
PiedraMoixent
AgronewsLa CosteraLa Safor

Las tormentas en La Costera y La Safor causan 9 millones de pérdidas en el campo

Por Redacción ComarcalCV
Punt d'informació del contenidor marró de Xàtiva.
La Costera

La recollida de residus orgànics serà una realitat a Xàtiva a partir de l’1 d’octubre

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?