ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Cullera confirma amb excavacions l’exisència d’una muralla que envoltava la ciutat al segle XVI

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 7, 2021
279 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les restes de la fortificació, que va ser construïda per a protegir la vila després d´un dur atac pirata, es troben en molt bon estat

Les excavacions que s’estan realitzant en el Passeig Doctor Alemany de Cullera, dins del projecte de reurbanització del carrer per a fer-la per als vianants, han confirmat les dades que es tenien prèviament de diverses fonts històriques -com és el cas d’un pla topogràfic de Cullera de l’any 1864– que la ciutat estava envoltada per una muralla.

La troballa s’ha produït en la zona entre el Passeig Doctor Alemany i el carrer Sant Marta. L’equip d’arqueòlegs ha trobat, a més del traçat de la muralla que discorria pel passeig, la porta d’accés al carrer Sant Marta. “Es tracta d’una de les set portes torre que, segons les fonts històriques, circumdarien la ciutat a partir de mediats del segle XVI, que és quan es construeix aquesta muralla” ha explicat l’arqueòloga del projecte, Lourdes López.

“En concret el mur es va construir entre 1553 i 1556 després d’un atac pirata molt dur que va haver-hi a la ciutat, i en un moment en què la pressió dels corsaris i de la pirateria en les poblacions de la costa d’aquesta zona de la península ibèrica era molt forta. Era necessari fortificar les ciutats i protegir-se de la millor manera que pogueren” ha afegit Lourdes.

Les excavacions han permés trobar al voltant de 8 metres del traçat de la muralla, la fàbrica de la qual és de mampostería de calç i cantos de pedra.

“Ens hem emportat una sorpresa no per la troballa en si, que l’esperàvem, sinó pel bon estat de conservació en què es troba la muralla”, ha afirmat per la seua part l’arqueòleg municipal Kike Gandia.

S’ha trobat també una séquia que discorria paral·lela a la muralla. “El canal té origen medieval però va estar en ús també fins al segle XIX, ja que de la muralla cap a fora tots els terrenys eren de cultiu i arrossars”, ha exposat l’arqueòloga Lourdes López.

La séquia es troba en un estat de conservació excel·lent i en un dels seus laterals manté una paret amb revestiment de grans pedres i de morter.

“També tenim bones notícies en el cas de la séquia, ja que es troba en bastant bon estat de conservació i no està molt afectada per rases, instal·lacions o moviments de terra contemporanis”, ha assegurat Kike Gandia.

A més, en la zona de la porta, en la mateixa orientació del carrer Sant Marta, s’ha trobat una canalització amb una coberta de llosetes de pedra que baixaria pel carrer Sant Marta cap a la séquia i que també es troba molt ben conservada.

Cal assenyalar que en aquests moments els tècnics estan excavant nivells bastant recents que tenen a veure amb el moment de destrucció de la muralla a mitjan segle XIX. “Les troballes són quasi tot materials del segle XIX i del XVII, especialment ceràmica i algunes peces de metall i d’os” ha assenyalat Lourdes López.

Tant el traçat de la muralla, com la porta torre del carrer Sant Marta, com la séquia, podran ser contemplades a través d’una finestra arqueològica quan finalitze el projecte de reurbanització del Passeig Doctor Alemany.

Tags: Cullera

Lo + leído

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

La fideuà de Gandia consolida la seua hegemonia com a ambaixadora de la gastronomia valenciana…

De Calles a Alpuente: la rebelión de La Serranía contra la despoblación de la ‘España vaciada’

En el corazón del interior de Valencia, una comarca ha decidido cambiar el guion que…

Los embalses del Júcar registran su segundo mejor nivel en 35 años y garantizan la campaña de riego

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) encara la inminente campaña de riego con unas perspectivas…

Otras noticias

Concert de La Fúmiga.
La Ribera Baixa

Ningú es vol perdre el comiat de La Fúmiga: ‘sold out’ històric a les Festes de Cullera

Por Toni Cuquerella
Enguix en Castello de la Ribera foto Abulaila 13
La Ribera AltaLa Ribera Baixa

Antella, Algemesí y Corbera concentran algunas de las principales actuaciones del Pla Obert en la Ribera

Por Javier Ruiz
cliente cullera
La Ribera Baixa

El suministro de agua se consolida como el servicio municipal mejor valorado en Cullera

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
La Guardia Civil ha detenido al facultativo.
La Ribera Baixa

Detenido un médico en Cullera por presuntas agresiones sexuales a dos pacientes

Por Toni Cuquerella
socorrismeCullera3 1
La Ribera Baixa

Cullera activa el servicio especial de socorrismo en Semana Santa

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?