ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Ajuntament de Carlet manté la partida de 35.000 € per a les falles però es destinaran directament a les 7 comissions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 22, 2021
310 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les subvencions aniran destinades únicament a pagar els monuments ja encomanats, lloguers de casals, despeses corrents i pòlisses d’assegurances dels exercicis 2020 i 2021.

L’Ajuntament de Carlet mantindrà en el pressupost del 2021 una partida destinada a la festa fallera, que es destinarà a les 7 comissions carletines, per a ajudar-les a sobreviure després d’un any d’aturada.

La cancel·lació de les falles del 2020 per l’estat d’alarma en el moment que les comissions ja havien fet gran part de les inversions de la festa fallera i el fet que durant estos mesos les comissions hagen suspés el cobrament de la quota als fallers, han deixat les comissions falleres en una situació econòmica difícil que, en molts casos, les pot abocar a la desaparició. A més, cal afegir que, tot i que l’activitat fallera s’ha suspés, les comissions continuen acumulant despeses corrents.

L’Ajuntament de Carlet ha decidit mantenir el pressupost de 35.000 euros, que, en lloc de destinar-se a la celebració de les festes falleres, servirà per a subvencionar directament les set comissions falleres.

La Regidoria de Cultura Popular aposta així per garantir el manteniment de la festa fallera, la construcció dels monuments fallers i les activitats culturals i artístiques promogudes per les falles. D’esta manera, les comissions falleres podran rebre subvencions d’un màxim de 5.000 euros destinades al disseny, material i muntatge dels monuments fallers del 2020 i 2021, les pòlisses d’assegurances de responsabilitat civil i d’accidents, el lloguer del casal fester i les despeses corrents de les comissions com aigua, llum, telèfon, pirotècnia i assessoria. Tal com explica el regidor de Cultura Popular, Josep Mur, «són despeses que les comissions ja han assumit o es veuen obligades a assumir per al seu manteniment com a entitat cultural i promotora de la festa, per això, mentre que els actes fallers no es puguen celebrar a causa de la crisi sanitària, destinem eixos recursos a les comissions falleres perquè puguen superar la situació en què es troben en estos moments.».

Falles i economia

A hores d’ara, la Junta Local Fallera ha ajornat fins al mes d’octubre la possible celebració de les festes falleres, depenent de l’evolució de la pandèmia. Així i tot, s’arrastra exactament un any en què les comissions han continuat funcionant sota mínims, amb la reducció o anul·lació de quotes als seus fallers i falleres per tal d’evitar la baixa massiva de socis. En esta situació l’Ajuntament, igual que recolza altres sectors productius, també vol donar suport a estes entitats, d’una banda pel manteniment d’unes festes que són Patrimoni de la Humanitat per part de la Unesco i, d’altra, segons detalla Josep Mur «perquè les falles suposen un motor que mou el comerç local durant tot l’any, per les presentacions, la setmana fallera o les celebracions pròpies de cada comissió. Floristeries, alimentació, forns, merceries, joieries, modistes, són molts els sectors que mouen les falles. Tot i que de moment no siga temps de celebració, hem de col·laborar en el manteniment perquè eixe motor no pare de funcionar i les falles tornen».

Tags: Carlet

Lo + leído

La CHJ amplía el mapa de zonas inundables tras el impacto de la dana: estos son los 70km nuevos de alto riesgo

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado un paso fundamental en la actualización de…

Detenida una mujer en Chiva tras prender fuego a su marido mientras dormía

Un hombre de 49 años permanece en estado crítico en la unidad de grandes quemados…

Pacto por los 350 millones de Serra Gelada en Benidorm: 60 millones de entrada y suelo urbanizable, abriendo la puerta a nuevos pelotazos

El Ayuntamiento de Benidorm se enfrenta a una encrucijada financiera sin precedentes tras la formalización…

Otras noticias

Muestras de agua de l'Albufera.
L' Horta SudLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

Por Toni Cuquerella
Foto1 5
La Ribera Alta

La Guardia Civil descubre un desguace ilegal en la Ribera Alta

Por Pau Gómez
La Guàrdia Civil ha descobert la plantació de marihuana a Alberic.
La Ribera Alta

Un incendi destapa un cultiu il·legal de marihuana a Alberic

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
riu xuquer antella
La Marina BaixaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Casi medio millón de personas en la cuenca del Júcar viven en zonas inundables

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?