BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 26 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El PP aconsegueix per primera vegada l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna i el PSPV expulsarà als seus regidors per cedir-li-la

El PP té l'alcaldia malgrat que la dreta és minoritària amb 2 edils enfront de 7 de tres partits d'esquerres
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 8, 2024
35 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2900 benifairo valldigna jose luis ferrando pp alcalde

El PP ha aconseguit l’alcaldia a Benifairó de la Valldigna per primera vegada en la història de la democràcia, i ho fa gràcies als socialistes en un ple amb majoria aclaparadora d’esquerres, tant actual com històricament. El nou alcalde, José Luis Ferrando, va aconseguir la setmana passada la vara de comandament del municipi de la Safor, de poc més de 1.500 habitants.

I és que històricament Benifairó de la Valldigna ha estat governat pel PSPV en 6 mandats i per Bloc/Compromís en 4 (el primer mandat el va exercir un independent). I la situació tornava a reflectir-se en aquest mandat, ja que el ple està conformat per 3 edils de Compromís, 3 del PSPV, 2 del PP i Proposem Esquerra 1 (formació que gestiona la regidoria de Cultura).

Però després de dos mandats de Compromís el PSPV es va aliar amb el PP per a desbancar als valencianistes, que van tornar a ser la força més votada. En el pacte s’establia que el primer any el governaria el socialista Marc Vercher, que cediria la vara de comandament el segon any al PP -relleu que es va complir la setmana passada- i aquesta tornaria a les mans del PSPV en els dos últims anys. Però aquesta cessió de l’alcaldia al PP no està ben vista per la direcció del PSPV, ja que asseguren que no estaven informats d’aquest relleu dins del pacte.

Davant aquesta situació el PSPV va advertir a Vercher que s’exposava a l’expulsió, i després de consumar-se la cessió de l’alcaldia la direcció li ha obert un expedient a l’ex alcalde -l’únic militant dels tres edils-, mentre que els altres dos, d’acabar l’expedient en expulsió, no podran continuar sent grup socialista a l’ajuntament i hauran de passar al grup de No Adscrits.

L’origen de la situació es va produir fa 9 anys, quan en 2015 no es va poder materialitzar un pacte entre Compromís i PSPV i la formació valencianista va governar en minoria durant dos mandats. Així afirmen que la intenció de Compromís era fer el mateix en el present mandat, però després d’aconseguir el PP un edil més (va passar d’un a dos representants en el ple) l’aritmètica va possibilitar el pacte amb la dreta per a accedir a l’alcaldia.

Crítiques de Compromís

Des de Compromís Safor-Valldigna, en un comunicat, han acusat el PSPV de «tornar a incomplir» el pacte del Botànic «pel qual, en cas que no hi haguera pacte, es deixaria governar a la llista més votada, que va ser la de Compromís».

«Amb el resultat del ple d’aquest dijous, el PSOE provincial ha consentit que a Benifairó de la Valldigna s’hagen prioritzat els interessos partidistes per damunt del benestar de les persones i del poble. Un poble que sempre ha sigut d’esquerres i que gràcies al PSOE tindrà un alcalde de dretes per primera vegada en la història de la democràcia», han censurat.

Tags: Benifairó de la Valldigna
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó reserva 64 places públiques en el nou centre residencial per a majors

Aquest divendres ha obert les seues portes el nou centre residencial per a persones majors…

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

“Gandia ha fet un treball exemplar en la lluita contra l’intrusisme, en les tasques d’inspecció,…

Organización y gastronomía: cómo acertar al planificar un evento

Cada vez que se organiza un evento —una boda, una celebración de empresa o una…

Otras noticias

8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia
La SaforLa Vall d'Albaida

La Diputació de València licita les obres per a la millora del Camí Reial d’Ontinyent a Gandia

Por Javier
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
La Safor

L’ex alcaldessa de Gandia Diana Morant es manté com a única ministra valenciana al nou govern de Pedro Sánchez

Por admin
7024 lara romero salome pradas
La Safor

Tavernes de la Valldigna demana a la Generalitat que accelere l’execució de la circumval·lació de la CV-50

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?