ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Bellreguard subministrarà a la platja aigua lliure d’emissions

La Regidoria de l’Aigua posa en funcionament 49 plaques solars sobre la coberta del dipòsit municipal
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 10, 2024
97 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2378 bellreguard diposit

L’Ajuntament de Bellreguard ha posat en funcionament 49 plaques solars sobre la coberta del dipòsit municipal. una obra que “permetrà fer el subministrament d’aigua potable a la platja sense emissions de cap tipus”, segons explica el regidor de l’area, Àlex Ruiz.

«L’aigua és un bé bàsic, de primera necessitat i, en si mateix, net. Un element alhora escàs que obliga a costosos processos d’emmagatzematge, tractament i transport per a la seua posada a disposició de la població. Processos que sovint comporten un important cost energètic i mediambiental. Reduir eixe impacte és una de les línies d’actuació que duu a terme la Regidoria de l’Aigua de l’Ajuntament de Bellreguard», afirma el regidor.

El projecte ha suposat una inversió total de 37.255,57 euros, i ha consistit en la instal·lació d’un generador fotovoltaic de 28 kWp en la coberta del dipòsit municipal d’aigua potable de Bellreguard, que subministra la platja de Bellreguard i el municipi veí de Guardamar de la Safor.

Per a fer-ho realitat, l’Ajuntament de Bellreguard ha comptat amb una ajuda de 22.120 euros dels fons europeus Next Generation que cobreix el 60% de la inversió total. La diferència ha estat assumida pel Servei Municipal d’Aigua.

Gràcies a la instal·lació fotovoltaica, integrada per 49 panells solars de 580W sobre la coberta del dipòsit i que ja ha entrat en funcionament, l’abastiment a la platja es realitzarà sense petjada de carboni.

El projecte ha estat redactat per l’enginyera del Servei Municipal d’Aigua Potable de Bellreguard, Gemma Molina, i està acollit al programa d’incentius 4 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Next GenerationEU.

A prova d’avaries

Les obres, adjudicades a la mercantil Alfredo Martínez e Hijos SL, han inclós també la instal·lació de dos inversors de 15 kW cadascun, que generen una potència de 28,42kWp. “Això permetra no interrompre el funcionament del dipòsit en cas que fallara un dels inversors, explica Ruiz”.

La instal·lació fotovoltaica en la coberta del dipòsit és capaç de produir 42.664,90 kWh anuals, amb el conseqüent estalvi energètic per al municipi. Un estalvi que no més serà econòmic: des del punt de vista mediambiental, s’evitarà l’alliberament de 12.337,41 kg de CO2 a l’atmosfera cada any.

Renovació de xarxes

Per altra banda, seguint amb les inversions prioritàries marcades per la Regidoria de l’Aigua d’ençà la re-municipalització del Servei d’Aigua Potable en 2018 per a la modernització de la xarxa municipal, l’Ajuntament ha rebut una subvenció de 90.000 euros que se destinarà al projecte enllestit pel Servei Municipal de l’Aigua per a la renovació de les xarxes d’aigua potable en els carrers rei en Jaume i Dos de maig dintre de la convocatòria de l’estratègia Reacciona 2023 de l’Àrea de Medi Ambient de la Diputació de València per la millora del Cicle Integral de l’Agua, un projecte que ascendeix a 241.757,44 euros.

Tags: Bellreguard
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El incendio de Teresa de Cofrentes sigue estabilizado y los vecinos regresan a casa

El incendio forestal de Teresa de Cofrentes (Valencia) continúa estabilizado tras afectar a 504 hectáreas…

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

 El Jardí de la Pau de Xàtiva tornarà a convertir-se en un espai de referència…

Otras noticias

250808JuntaLocaldeSeguretat
La Safor

Tavernes de la Valldigna triplicará la presencia de Policía Local durante las fiestas

Por Redacción ComarcalCV
7
La Safor

La Guardia Civil desarticula una organización criminal dedicada a la trata de personas en Gandía

Por Redacción ComarcalCV
Tramo2.PK2900
ComarcalLa Safor

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

Por Redacción ComarcalCV
AO4545
La Safor

Reabren la salida norte en Gandia hacia València tras mejoras en la N-332

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
250714frances2507143976
La Safor

Gandia aprueba nuevas subvenciones para proyectos sociales y educativos

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?