ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Oliva aprova el Pla Director per adequar el renaixentista Castell de Santa Anna

La subvenció concedida per la Generalitat Valenciana de 10.527,00 € ha finançat el 60% del cost total del pla
admin
Last updated: abril 5, 2025 7:52 pm
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 5, 2023
429 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
594 oliva castell santa anna

El Pla Director del Castell de Santa Anna ha estat aprovat per unanimitat en el plenari del mes de març. Els treballs per a la seua elaboració, que van ser contractats el passat 24 de març de 2022 amb un pressupost de 17.545 euros, han consistit en l’elaboració d’un document que plasma l’estratègia de treball per a consolidar i posar en valor les restes del fortí renaixentista del s. XVI. La subvenció concedida per la Generalitat Valenciana de 10.527,00 € ha finançat el 60% del cost total del pla.

Amb aquesta ferramenta, es pot actuar per fases i optar a diferents subvencions per a convertir el Castell en el mirador que la nostra ciutat mereix. Així mateix, ajuda a consolidar un Bé d’Interés Cultural, referent de les construccions renaixentistes de l’època.

La primera fase del pla, que consistirà en la consolidació de les estructures existents i la realització de cales arqueològiques per a determinar intervencions futures, està consignada i s’espera que es puga desenvolupar una vegada s’obtinguen els permisos i s’adjudiquen les obres.

El regidor de Cultura i Patrimoni, Julio Llorca, ha destacat la importància de la recuperació del patrimoni, i més en concret del Castell de Santa Anna, com a prioritat durant la legislatura. «Tot el que s’inverteix en patrimoni acaba retornant en la nostra economia, a banda de crear cohesió social per fer-nos sentir orgullosos i orgulloses de la història, cultura i identitat del poble d’Oliva», ha afirmat.

El Castell de Santa Anna va ser construït sobre les restes de l’ermita de Santa Anna, datada d’abans de la segona meitat del segle XVI. El castell va ser construït per fortificar i defensar les terres del tercer Comte d’Oliva, Francesc Gilabert de Centelles, enfront dels atacs i invasions dels pirates barbarescos, així com per a controlar la població morisca del Raval davant d’una possible sublevació. Amb la guerra de Successió i la victòria de Felip V (17 de novembre del 1708), D’Asfeld va ordenar l’enderroc de totes les muralles i castell d’Oliva, fent-se efectiu l’enderroc a primeries del 1709.

El castell va estar en funcionament fins a finals del segle XVII, almenys, com un element més de la defensa de la costa. Durant el segle XVIII, en concret en l’any 1747, es va construir dins del perímetre fortificat una nova ermita de Santa Anna, de la qual avui en dia encara es conserven restes.

Tags: admin Anna

Lo + leído

La Diputació de València finança l’arxiu forense que rescata la memòria de Guatemala i els seus 45.000 desapareguts

La Diputació de València, mitjançant la seua àrea de Cooperació Internacional coordinada per la vicepresidenta…

Noves Entitats de Gestió Industrial a La Safor: FEPEVAL impulsa la creació de tres EGM a Oliva i Vilallonga

La Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL) ha intensificat la seua activitat…

Cae el proyecto de planta solar entre Benifaió i Picassent: la promotora renuncia por exigencias ambientales y de paisaje

La Conselleria de Medio Ambiente ha aprobado oficialmente el desistimiento y archivo del expediente del…

Otras noticias

Les autoritats municipals han visitat l'actuació al barranc de Beniopa.
La Safor

Gandia conclou la renaturalització del Barranc de Beniopa per a protegir la ciutat davant de futures inundacions

Por Toni Cuquerella
José Manuel Prieto i Balbina Sendra han presentat la programació de la Fira de Gandia.
La Safor

Programació de la Fira i Festes de Gandia 2026: dates, concerts gratuïts, atraccions i activitats

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Marina AltaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Safor

Més de 5.300 senglars capturats amb el pla de xoc de la Generalitat: la Safor, la Valldigna, la Marina Alta i la Plana concentren les actuacions

Por Toni Cuquerella
Tavernes de la Valldigna
La Safor

Un ampli dispositiu policial protegirà els concerts i la nit de disfresses a Tavernes de la Valldigna

Por Adrián Lupiáñez
L'alcalde de Gandia ha rebut als impulsors del projecte.
La Safor

Gandia presenta la seua aposta tecnològica per a un certamen nacional d’innovació: transformar l’aigua del mar en aigua dolça sense salmorra

Por Toni Cuquerella
Gandia
La Safor

Gandia impulsa su presupuesto para 2027 y ratifica su compromiso con la Vía Verde de la Safor

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?