ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Oliva contracta el pla director per a l’adequació del Castell de Santa Anna

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 20, 2022
297 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’ajuntament d’Oliva ha anunciat que el passat 24 de març es va aprovar definitivament la contractació del Pla director del Castell de Santa Anna.

Els treballs que ara s’inicien, consistiran a elaborar un pla de treball per a consolidar i posar en valor les restes del fortí renaixentista del S. XVI.

El regidor de Patrimoni, Julio Llorca, valora positivament el fet de poder disposar d’una ferramenta com aquesta, ja que ens dona l’opció per a actuar per fases i optar a diferents subvencions per a convertir el castell en el mirador que la nostra ciutat mereix. Al mateix temps que consolida un bé d’interés cultural i baluard de les construccions renaixentistes de l’època.

El projecte s’ha adjudicat a l’empresa «El Fabricante de Espheras.Coop.v» i marcarà les directrius i treballs per retornar l’esplendor d’aquesta fortalesa, expliquen des del consistori. La previsió és que els treballs duren sis mesos i contemplen la realització d’alçats, cales muraries, diversos treballs arqueològics i historiogràfics per a poder en un futur emprendre accions de consolidació, restauració o reconstrucció.

Des del consistori expliquen que el castell de Santa Anna va ser construït sobre les restes de l’ermita de Santa Anna, datada d’abans de la segona meitat del segle XVI. Segons la documentació històrica conservada, el castell va ser construït al voltant de 1545 per part del tercer Comte d’Oliva Francesc Gilabert de Centelles. Francesc Gilabert manà construir el castell per tal de fortificar i defensar les seues terres enfront dels atacs i invasions dels pirates barbarescos, així com per a controlar la població morisca del Raval davant d’una sublevació.

El moment de la construcció del castell va ser un moment d’esplendor de la família Centelles, ja que va ser el mateix segle en què es van construir les muralles de la població, es va fer una important remodelació i ampliació del Palau Comtal i es van construir i ampliar altres construccions vinculades a les terres de la família, com el recinte emmurallat del Rafalí en la Font d’En Carròs o les muralles de Mascarell, recalquen des del consistori.

Amb la guerra de successió i la victòria de Felip V (17 de novembre del 1708), D’Asfeld ordenà l’enderroc de totes les muralles i castell d’Oliva. Enderroc que es va fer efectiu a primeries del 1709.

El castell va estar en funcionament fins a finals del segle XVII, almenys, com un element més de la defensa de la costa. Durant el segle XVIII, en concret en l’any 1747, es va construir dins del perímetre fortificat una nova ermita de Santa Anna, de la qual avui en dia encara es conserven restes.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Anna

Lo + leído

Los sindicatos cifran en un 75% el seguimiento del segundo día de huelga indefinida en educación

La segunda jornada de huelga indefinida en el sector educativo ha superado todas las expectativas…

Cullera obri al públic el seu refugi antiaeri de la Guerra Civil: un viatge subterrani al 1938

El patrimoni històric de la Comunitat Valenciana recupera un dels seus enclavaments més fascinants. Coincidint…

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

El Consejo de Ministros, a través de la Comisión Delegada del Gobierno para Asuntos Económicos…

Otras noticias

Protesta de profesorado ante la Conselleria de Educación.
ComarcalComunitat Valenciana

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

Por Toni Cuquerella
VisitaRincondeAdemuz2
Comarcal

La Diputación impulsa en el Rincón de Ademuz inversiones de más de dos millones en gestión de agua y residuos

Por Pau Gómez
WhatsApp Image 2026 04 28 at 16.23.53
Comarcal

CEAT Mediterráneo lamenta el fallecimiento de Mario González Somoano y destaca su extraordinaria calidad humana

Por Javier Ruiz
Central nuclear de Cofrentes.
ComarcalEl Valle de Cofrentes - Ayora

La central nuclear de Cofrentes detiene su actividad durante 20 días por una parada programada

Por Pau Gómez
Teatro El Progrés de Burjassot.
ComarcalL'Horta Nord

El histórico Teatro El Progrés de Burjassot encara su recta final tras la recepción oficial de las obras

Por Toni Cuquerella
IMG01rescateenelmar
ComarcalLa Vega Baja

La Guardia Civil rescata a joven en apuros por oleaje en Torrevieja

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?