ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

La Diputació ajudarà a Alzira en la rehabilitació del primer panteó d’Espanya dedicat als represaliats pel franquisme

La vicepresidenta primera i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, ha mantingut una trobada amb l'alcalde d'Alzira. Alfons Domínguez, per a analitzar els treballs que es duran a terme en el memorial
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 17, 2024
447 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8690 alzira mausoleu represaliats franquisme

La Diputació de València ha arribat a un acord amb l’Ajuntament d’Alzira per a la subvenció de les obres de rehabilitació del panteó de la ciutat de la Ribera Alta, considerat el primer que es va construir a España per a rehabilitar la memòria d’alguns dels republicans represaliats pel franquisme.

L’alcalde del municipi, Alfons Domínguez, s’ha desplaçat a la seu de la corporació provincial per a reunir-se amb la vicepresidenta primera i responsable de la delegació de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, a més de membres de l’associació de familiars Fossar d’Alzira, diversos tècnics i altres responsables de ArqueoAntro, arqueòlegs especialitzats en exhumacions.

El panteó es va construir a la fi dels anys setanta o principis dels huitanta, on es van traslladar els cossos d’unes cinquanta fosses comunes que albergaven al voltant de dos-centes persones. Els tècnics de les diferents administracions han avaluat el valor patrimonial del memorial i s’han elaborat diferents projectes, que ara seran redefinits.

Es proposa una rehabilitació i allí es reinhumaran els cossos que consideren els familiars després d’un procés d’identificació que, no obstant això, és complicat. Es valora la possibilitat d’edificar 84 nínxols en el nou monument, que es destinaran a les persones identificades. La resta de cossos, els no identificats, fins als 200 possibles, es depositaran en quatre sepultures obertes en el subsol. La inexistència de criteris científics en l’exhumació realitzada en els anys 70 o 80 impedix que es puguen realitzar hui treballs d’identificació individualitzats, ja que les restes van ser mesclades, dificultant i encarint en gran manera possibles treballs. Es podran identificar parts dels cossos, però difícilment esquelets complets.

La vicepresidenta primera i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, ha destacat que “la delegació de Memòria Democràtica està al servei de les localitats, dels seus veïns i veïnes, i per això assistirà a l’Ajuntament d’Alzira en un símbol de la rehabilitació de la memòria dels represaliats en la guerra. Ho fem constantment per a ajudar als familiars de les víctimes de tots dos bàndols. Sense distinció”.

Per a subvencionar estos treballs, la Diputació de València aportarà 21.331 euros del pressupost actual de 2024 i altres 7.889 euros dels comptes del pròxim any, amb les quals es procedirà a la rehabilitació estructural per a evitar filtracions i problemes de pavimentació.

Tags: admin Alzira

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Concert de La Fúmiga.
La Ribera Alta

L’última abraçda de La Fúmiga: Alzira anuncia un concert històric i gratuït per a acomiadar la banda a casa

Por Toni Cuquerella
Zulima Pérez, durante su comparecencia.
L' Horta SudLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno destina más de 400 millones al sector agrario tras la DANA y supera los 40 millones en ayudas para los regantes del Túria

Por Toni Cuquerella
Guàrdia Civil.
El Camp de TúriaLa Ribera AltaRequena - UtielValencia

Esclavitud en Venta del Moro, Tous y Nàquera: jornadas de 18 horas sin sueldo y 60 personas en una habitación

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

Golpe al narcotráfico en Carlet: desarticulado un clan familiar jerarquizado con 20 detenidos

Por Toni Cuquerella
Casetes d'Alzira vistes des de la Muntanyeta.
La Ribera Alta

Històrica regularització a Alzira: l’Ajuntament aprova l’estudi per a legalitzar 2.745 vivendes en sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Efectos de la DANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?