ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

La Diputació ajudarà a Alzira en la rehabilitació del primer panteó d’Espanya dedicat als represaliats pel franquisme

La vicepresidenta primera i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, ha mantingut una trobada amb l'alcalde d'Alzira. Alfons Domínguez, per a analitzar els treballs que es duran a terme en el memorial
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:18 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado julio 17, 2024
622 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8690 alzira mausoleu represaliats franquisme

La Diputació de València ha arribat a un acord amb l’Ajuntament d’Alzira per a la subvenció de les obres de rehabilitació del panteó de la ciutat de la Ribera Alta, considerat el primer que es va construir a España per a rehabilitar la memòria d’alguns dels republicans represaliats pel franquisme.

L’alcalde del municipi, Alfons Domínguez, s’ha desplaçat a la seu de la corporació provincial per a reunir-se amb la vicepresidenta primera i responsable de la delegació de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, a més de membres de l’associació de familiars Fossar d’Alzira, diversos tècnics i altres responsables de ArqueoAntro, arqueòlegs especialitzats en exhumacions.

El panteó es va construir a la fi dels anys setanta o principis dels huitanta, on es van traslladar els cossos d’unes cinquanta fosses comunes que albergaven al voltant de dos-centes persones. Els tècnics de les diferents administracions han avaluat el valor patrimonial del memorial i s’han elaborat diferents projectes, que ara seran redefinits.

Es proposa una rehabilitació i allí es reinhumaran els cossos que consideren els familiars després d’un procés d’identificació que, no obstant això, és complicat. Es valora la possibilitat d’edificar 84 nínxols en el nou monument, que es destinaran a les persones identificades. La resta de cossos, els no identificats, fins als 200 possibles, es depositaran en quatre sepultures obertes en el subsol. La inexistència de criteris científics en l’exhumació realitzada en els anys 70 o 80 impedix que es puguen realitzar hui treballs d’identificació individualitzats, ja que les restes van ser mesclades, dificultant i encarint en gran manera possibles treballs. Es podran identificar parts dels cossos, però difícilment esquelets complets.

La vicepresidenta primera i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, ha destacat que “la delegació de Memòria Democràtica està al servei de les localitats, dels seus veïns i veïnes, i per això assistirà a l’Ajuntament d’Alzira en un símbol de la rehabilitació de la memòria dels represaliats en la guerra. Ho fem constantment per a ajudar als familiars de les víctimes de tots dos bàndols. Sense distinció”.

Per a subvencionar estos treballs, la Diputació de València aportarà 21.331 euros del pressupost actual de 2024 i altres 7.889 euros dels comptes del pròxim any, amb les quals es procedirà a la rehabilitació estructural per a evitar filtracions i problemes de pavimentació.

Tags: admin Alzira

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 19 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 19 de septiembre indica un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 19 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 19 de septiembre anuncia un día nuboso…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 19 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con poco nuboso y temperaturas entre 17 y 26 grados,…

Otras noticias

Quadre de Jaume I cedit per la Diputació de València a Jaume I.
La Ribera Alta

Els quadres de Pinazo sobre Jaume I arriben al Museu d’Alzira per al 750 aniversari de la seua mort

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Obras en el alcantarillado de Paiporta.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno destina 650 millones de euros a reconstruir el alcantarillado y los cauces tras la DANA en València

Por Toni Cuquerella
Obras en el alcantarillado de Paiporta.
L' Horta SudLa Ribera Alta

La Generalitat alerta de que la falta de obras estatales en el alcantarillado bloquea la recuperación de los municipios afectados por la DANA

Por Javier Ruiz
Planta fotovoltaica.
L' Horta SudLa Ribera Alta

Cae el proyecto de planta solar entre Benifaió i Picassent: la promotora renuncia por exigencias ambientales y de paisaje

Por Toni Cuquerella
Vuelta de los alumnos de Picanya al colegio tras la DANA.
Comunitat ValencianaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

Un estudio tras la DANA de 2024 revela que los alumnos valencianos desconocen los protocolos ante catástrofes e impulsa un cambio en las aulas

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?