ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Ribera Alta
La Ribera Alta

El Museu Municipal d’Alzira incorpora les portes originals del Monestir de la Murta

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:15 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado mayo 11, 2022
407 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Amb l’abandonament i l’espoli del monestir, van ser trasllades, segurament a finals del segle XIX o principis del XX

El Museu Municipal d’Alzira (MUMA) ha incorporat als seus fons permanents les portes originals del Monestir de la Murta. Es tracta d’unes portes de grans dimensions 3’30 metres d’alt per 2’20 d’ample que deurien pertànyer, pels diferents elements que conserva, a la porteria del monestir, si bé anteriorment es valora que podrien correspondre a l’hostatgeria.

Estan constituïdes per una fulla gran que s’obria a un costat per a donar pas ample al recinte. En el centre inferior d’ella un portella per al pas individual de persones. Conserva per la part de darrere alguns dels ferratges originals i per davant els claus que, a manera de flors, la decoraven i la reforçaven. Xicotetes finestres que a manera d’espitlleres o bústies servien per aguaitar i atendre als visitants i en el cas d’un rètol de porcellana, que ha perdut la grafia, es podia llegir Limosna, ja que es dedicava a donar almoina als pelegrins. Dits elements són els que la caracteritzen per a ubicar-la en la torre que feia de porteria.

Amb l’abandonament i l’espoli del monestir, van ser trasllades, segurament a finals del segle XIX o principis del XX, a la planta inferior de la Torre dels Coloms, sofrint allí les inclemències del temps. En l’any 2003, en el transcurs de les excavacions arqueològiques, es va constatar el seu valor i, en el 2007, es van recuperar pel museu, sent traslladades al taller de Manolo Magraner on es van netejar i guardar provisionalment, fins que es van retornar al MUMA per a procedir a la seua restauració.

Després dels treballs de desinfecció, neteja i consolidació, duts a terme per la restauradora del museu, Mónica Ibáñez, s’ha procedit a la seua museïtzació en la Sala d’Enrique Núñez, on es mostren diferents elements procedents del monestir, com la Creu d’Alfardons; la col·lecció d’aquarel·les de 1846; el plafó ceràmic de la Mare de Déu de la Murta, procedent de l’Hort de les Madrilenyes; diferents restes arqueològics recuperats en les excavacions, coms les claus de les voltes de la Sagristia, motlures amb motius decoratius i altres peces ceràmiques, destacant una escudella amb l’escut de l’ordre jerònima i de la família dels Vich, un taulell policromat amb l’emblema d’este llinatge; així com un recipient amb una advocació mariana al·lusiva a Nostra Senyora de la Murta.

«Al llarg d’este mes de maig, es celebraran diferents actes culturals, amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, iuna de les propostes que llancem des de la Regidoria de Patrimoni és visitar la museïtzació d’esta valuosa peça. Un pas més en la recuperació del nostre Patrimoni», segons ha declarat Isabel Aguilar, regidora encarregada de l’àrea de Patrimoni Històric de l’Ajuntament d’Alzira.

Tags: Alzira

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 1 de octubre

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 1 de octubre indica un día muy…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el jueves 1 de octubre

La previsión meteorológica en Gandia para el jueves 1 de octubre indica un día muy…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el jueves 1 de octubre

Peñíscola afronta un jueves 1 de octubre con cielos nubosos y lluvia persistente. Las temperaturas…

Otras noticias

Art al carrer Alzira
La Ribera Alta

Guía de ‘Art al Carrer’ en Alzira: horarios y ubicaciones de todos los actos del 25 y 26 de septiembre

Por Javier Ruiz
Quadre de Jaume I cedit per la Diputació de València a Jaume I.
La Ribera Alta

Els quadres de Pinazo sobre Jaume I arriben al Museu d’Alzira per al 750 aniversari de la seua mort

Por Toni Cuquerella
alzira fs
DeportesLa Ribera Alta

El Family Cash Alzira FS se mide mañana al L84 Torino en el Trofeu Juan Beteta

Por Adrián Lupiáñez
Alzira.
La Ribera Alta

El paro sube en la Ribera Alta durante agosto impulsado por Alzira, Algemesí y Carcaixent tras el parón veraniego

Por Toni Cuquerella
canalinterceptor
Comarcal

Alzira rep quasi 9 milions d’euros per transformar la ciutat i enfrontar riscos climàtics

Por Javier Ruiz
alzira fs
DeportesLa Ribera Alta

El Family Cash Alzira FS define su calendario de pretemporada con el L84 italiano como rival en el Trofeu Beteta

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?