ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Conselleria paralitza la restauració de la muralla medieval d’Alzira i acorda amb l’Ajuntament reorientar les obres

Tècnics de Patrimoni han analitzat els elements que poden comprometre els valors del monument i s’han establit les pautes per a reordenar la intervenció
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 11, 2025
623 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
7977 alzira muralla

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha paralitzat de manera cautelar les obres de restauració de la muralla almohade d’Alzira, un monument catalogat com a bé d’interés cultural (BIC), les obres del qual es van iniciar l’any passat amb la direcció de l’ajuntament de la ciutat.

A través d’un escrit de la Direcció Territorial, la Conselleria va notificar divendres passat a l’Ajuntament d’Alzira la paralització immediata de les obres en curs, amb l’empara de la Llei 4/1998 del patrimoni cultural valencià.

Este dilluns, tècnics de la Direcció General de Patrimoni Cultural s’han desplaçat fins al lloc per a realitzar una valoració de l’execució de les obres, que han sigut promogudes i dirigides per l’Ajuntament d’Alzira.

En la visita s’han analitzat els elements que poden comprometre els valors del monument i s’han establit les pautes per a reordenar la intervenció.

Així mateix, s’ha requerit que la promotora del projecte presente una memòria descriptiva de l’obra realitzada i la realització d’unes proves dels murs, que abunden i complementen la informació aportada.

Es tracta d’una inversió total de 2,7 milions d’euros dividida en dos parts: la Casa Reial i la rehabilitació de la muralla i el pas de ronda. Per a les obres de la rehabilitació s’ha destinat un total de 349.554 euros, finançats a través del Pla turístic nacional Xacobeo 2021-22.

L’execució d’esta obra s’ha desviat del projecte autoritzat per la Direcció General de Patrimoni Cultural. És l’Ajuntament, titular del BIC, qui ha promogut i dirigit l’obra, que està sufragada amb fons europeus Next Generation. Les obres estan arreplegades en el Pla especial de protecció la vila d’Alzira aprovat en 2018.

Recinte emmurallat d’Alzira

La muralla d’Alzira, catalogada com a bé d’interés cultural (BIC) en 2004, és d’origen andalusí, i conformava el recinte fortificat de la ciutat, embeguda llavors en el riu Xúquer.

Com tantes altres fortificacions del Sarq al-Àndalus va ser construïda amb tàpia de maçoneria encaixonada o formigó de calç, una tècnica constructiva basada en l’abocament del formigó de calç sobre un encofrat de fusta denominat tàpia.

Actualment es conserva un sector amb una extensió de 255 metres de muralla i huit torrasses. Les torrasses presenten una altura d’entre 7 i 10 metres i la muralla arriba als 6 metres d’altura, amb una grossària d’1,20 metres.

Tags: admin Alzira

Lo + leído

València enciende la pantalla de la Filmoteca d’estiu: consulta toda la programación

El antiguo cauce del Turia vuelve a transformarse en una gran sala de proyecciones al…

Más de 30.000 velas y 5.000 asistentes consolidan el éxito de La Noche de las Velas en Titaguas

Titaguas ha batido su récord histórico de asistencia en la 12ª edición de La Noche…

El incendio de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectáreas y evacua a 16.000 vecinos

El incendio declarado el pasado sábado en la Vall d’Uixó, Castellón, continúa activo y ha…

Otras noticias

01TerritoriSimfonic51231
CulturarteLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

La Diputación de Valencia lleva Territori Simfònic a Benimodo y Aielo de Malferit

Por Pau Gómez
Inauguaración del COTIF en Alcudia
DeportesLa Ribera Alta

l’Alcúdia inaugura el COTIF: un torneo por donde pasaron Scaloni, De la Fuente y 8 finalistas del Mundial

Por Adrián Lupiáñez
Torre dels Coloms d'Alzira.
La Ribera Alta

Llum verda per la restauració de la Torre dels Coloms de la Murta: 1,6 milions per salvar un monument del segle XV

Por Toni Cuquerella
Planta de residus de Guadassuar.
La Ribera Alta

Guadassuar tindrà la planta de tractament de residus voluminosos més gran d’Espanya

Por Toni Cuquerella
Plànol de l'àrea afectada pel pla de mobilitat.
La Ribera Alta

El futur del transport a la Ribera ja es debat: la Generalitat obre a la ciutadania el disseny del nou eix de mobilitat d’Alzira

Por Toni Cuquerella
Visita de la comisionada a la Ribera.
La Ribera AltaLa Ribera Baixa

Inyección millonaria tras la DANA: más de 35 millones para l’Alcúdia y Sollana y el reparto de ayudas en la Ribera

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?