CCCinema d'Estiu 2026
CCCinema d'Estiu 2026

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

Alzira unifica l’activitat cultural d’àrees municipals i societat civil durant la capitalitat cultural sota el lema ‘Alzira, cau de Cultura’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 18, 2022
359 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’Ajuntament vol propiciar l’acostament a Aielo de Malferit, capital cultural dels municipis de menys de 5.000 habitants

‘Alzira, cau de Cultura’ és el lema que unificarà la proposta cultural de la capital de la Ribera Alta en este 2022, en el qual Alzira és Capital Cultural Valenciana (CCV). «Juga amb el refrany propi de la ciutat; aprofitem el concepte de ‘cau’, com a niu, lloc de cria, naixement, reunió, de la cultura diversa, plural i participativa, amb la qual s’identifica la ciutat d’Alzira», explica el regidor de Cultura, Alfred Aranda.

CCCinema d'Estiu 2026

Este divendres, la ciutat acollirà l’acte inaugural de la capitalitat cultural. El concert Armónico Tributo, que reunirà sobre l’escenari quasi una trentena de músics, obrirà la celebració. Este important muntatge musical combina les veus del Cor de la Generalitat amb les interpretacions del grup de música antiga La Dispersione, que oferiran un repertori de l’època barroca, amb el qual homenatgen els mestres i inspiradors de Johann Sebastian Bach, amb la recuperació de peces dels compositors que van ser una referència per a ell, com són Dietrich Buxtehude, Johann Friedrich Fasch o Georg Muffat. Les seues obres conviuen amb les del seu deixeble Bach en este espectacle, que està dirigit per Joan B. Boïls. El títol del recital pren el nom d’una obra de Muffat i tindrà lloc al Gran Teatre d’Alzira a les 20.30 hores.

Armónico Tributo és la primera contribució de la Conselleria de Cultura a la programació del 2022, any de la capitalitat cultural d’Alzira. No obstant això, les propostes de l’Institut Valencià de Cultura al llarg del present exercici en seran moltes més, en virtut del suport que el Consell oferix als municipis distingits amb el segell CCV, anuncia el regidor de Cultura. Esta oferta es combinarà amb la programació municipal i s’hi uniran «una barbaritat d’activitats de tots els àmbits: arts escèniques, plàstiques, exposicions…», afig Aranda.

Ahir, el regidor de Cultura i l’alcalde, Diego Gómez, acompanyats pels tècnics de l’Àrea de Cultura, mantingueren el primer contacte interdepartamental per posar en comú els projectes i les idees que cada tècnic de les diferents àrees municipals aporta al «repte» de la capitalitat cultural. L’alcalde va animar als responsables de les àrees a col·laborar «amb il·lusió i amb calma» perquè la distinció cultural deixe empremta en cada departament i es convertisca en un projecte transversal reflex de «l’aposta decidida per la cultura, per a garantir l’accés, la visualització, el reconeixement i la deslocalització de la cultura com a instrument de cohesió social i de foment econòmic» que caracteritza a Alzira, en paraules de Diego Gómez. «Afegirem a les propostes de la Regidoria de Cultura aquelles que han aportat les regidories de Festes, Educació, Turisme i Patrimoni, Medi Ambient i Igualtat, que deixen de manifest la visió transversal i aglutinadora de la nostra candidatura, així com la nostra aposta per la promoció de la nostra llengua i de tot allò que ens identifica com a poble valencià», explica l’alcalde. Sense oblidar que esta iniciativa es desenvolupa en temps de pandèmia i que la situació sanitària pot obligar a ajornar i a reprogramar activitats. La capitalitat estarà present a les diverses iniciatives que cada any es desenvolupen a Alzira, com el Nan@fest, els Encontres de Teatre a l’Estiu, els Premis Literaris Ciutat d’Alzira, el festival Spanish Brass, etc.

Pròximament, se celebraran també encontres amb representants de les formacions polítiques i de les entitats i associacions culturals locals per a fer-los també partícips de la iniciativa i demanar-los la seua contribució.

La Conselleria de Cultura va designar Alzira com a capital cultural valenciana el 18 d’octubre de 2021. Juntament amb Alzira, Aielo de Malferit va ser elegit com a capital cultural valenciana com a entitat de menys de 5.000 habitants. La intenció de l’Ajuntament d’Alzira és propiciar també un acostament cultural al municipi de la Vall d’Albaida, de quasi 4.600 habitants, banyat també per un riu, el Clarià: «Volem compartir activitats amb Aielo de Malferit, ciutat guardonada. Poden ser un intercanvi d’actuacions (musicals, exposicions, teatre…), fer un encontre conjunt de bandes de música o de danses, unes visites guiades….».

«Entre tots hem marcat una línia de partida, hem abocat els primers projectes que tenim aparaulats, hem incorporat els magnífics projectes que ens ha facilitat l’Institut Valencià de Cultura i ja tenim un material base a partir del qual organitzarem la programació de la capitalitat», explica el regidor de Cultura, per a qui la distinció del Consell és «un gran orgull». «Estem segurs que amb la il·lusió i la professionalitat, i amb la imaginació, farem del 2022 un any inoblidable», afig. Aranda ha anunciat, també, que es crearà un espai monogràfic a Alzira Ràdio on es farà periòdicament «un repàs de tots els actes i iniciatives relacionades amb la capitalitat cultural».

Tags: Alzira

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 5 de agosto

Este miércoles 5 de agosto en Requena se esperan intervalos nubosos con lluvia escasa y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el miércoles 5 de agosto de 2026

La previsión meteorológica en Gandia para el miércoles 5 de agosto de 2026 anuncia intervalos…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el miércoles 5 de agosto

Peñíscola experimentará intervalos nubosos con lluvia escasa y temperaturas que oscilarán entre 24 y 31…

Otras noticias

WhatsApp Image 2026 08 04 at 11.21.18
CulturarteValencia ciudad

Obert València 2026 reunirà del 17 al 26 de setembre a 16 galeries, museus i col·leccions privades de la ciutat

Por Javier Ruiz
260803 EDU FOTO CMCV THINGS CHANGE Las cosas cambian 1988
CulturarteValencia ciudad

El cine de verano de València programa una semana dedicada a la comedia americana en el claustro del CCC

Por Javier Ruiz
37 reinaafricana1web
CulturarteValencia ciudad

De John Huston a Kelly Reichardt: la agenda de cine al aire libre en València del 10 al 16 de agosto

Por Javier Ruiz
Torrent
CulturarteL' Horta Sud

Torrent programa nueve espectáculos de música, cine al aire libre y magia para este fin de semana

Por Adrián Lupiáñez
AgrupacionMusicalSanClementedelaManchaganadoraCertamenCullera2
CulturarteLa Ribera Baixa

La Agrupación Musical San Clemente gana el Certamen de Bandas de Cullera

Por Javier Ruiz
Narciso
CulturarteEl Camp de Morvedre

1 y 2 de agosto: Inauguración con ‘El Narciso en su opinión’, una producción del IVC sobre el texto de Guillem de Castro, versionada por Chema Cardeña y dirigida por Rebeca Valls

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?