ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Alzira crea la nova àrea de Benestar Animal per evitar els maltractaments i l’abandó

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:50 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado junio 2, 2021
462 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

La iniciativa també impulsa una borsa d’adopció animal de la que formaran part gossos que han sigut abandonats i gats de les colònies felines del municipi

Aquest dimecres s’ha presentat en roda de premsa la nova àrea de àrea de benestar animal dins del departament de Sanitat, que tractarà de pal·liar el problema del maltractament i l’abandó animal.

Es crea dins de la Regidoria de Sanitat una nova àrea de Benestar animal que té com a objectiu treballar activament per a defensar els drets dels animals i assegurar el seu benestar d’acord a la llei.

Des d’esta nova àrea es treballarà activament en dos vessants: d’una banda evitar l’abandonament d’animals i fomentar l’adopció d’animals, i per altra fer un seguiment dels possibles casos de maltractament. L’àrea de benestar animal comptarà amb la col·laboració de diferents protectores i associacions d’animals, així com d’assessorament policial i jurídic. La primera iniciativa d’esta nova àrea és la creació d’una borsa d’adopció animal, de la que formaran part gossos que han sigut abandonats i gats de les colònies felines del municipi.

Segons la regidora de l’àrea, Gemma Alós, «la creació d’esta nova àrea respon a la necessitat de fer front a dos problemes fonamentals. Per una banda l’increment de l’abandonament animal arran la pandèmia i, d’altra, poder controlar de forma directa els casos de maltractament animal com el que va ocórrer fa unes setmanes amb un ‘husky’. L’objectiu és també, en un futur, poder promocionar campanyes i organitzar xarrades que ajuden a reduir esta problemàtica amb la conscienciació de la ciutadania».

Pel que fa als gossos ha explicat que s’ha establit un protocol d’actuació entre Gossos d’Alpe i Benestar Animal perquè també troben una família adoptiva. La regidora també ha incidit en què cap animal serà sacrificat.

Des de la regidoria de sanitat s’està elaborant un cens d’animals que busquen adopció. Les dades dels animals que formen part d’esta borsa es publicaran a les xarxes socials i les persones interessades hauran d’enviar un correu a [email protected] indicant quin animal volen adoptar.

Per la seua banda, l’alcalde de la ciutat, Diego Gómez, ha assegurat que l’objectiu del Govern local és continuar treballant per a millorar el benestar dels animals perquè encara queda molt a fer en esta matèria. «Som una ciutat amiga del animals i sempre hem treballat per a dignificar-los. Hem posat en marxa la gestió de colònies felines o la replega d’equins abandonats i per a portar a terme la nostra tasca comptem amb la col·laboració de departaments municipals com la policia, protectores i veterinaris entre altres. Ara, el nostre objectiu és seguir treballant i fer un pas més per al benestar animal».

Des de l’àrea de benestar animal es realitzaran els estudis necessaris per a comprovar la idoneïtat de l’adopció i es signarà un compromís on s’expliquen les obligacions de la persona adoptant. Després, es farà un seguiment per a garantir que el gos o el gat tenen unes condicions de vida adequades.

Tags: Alzira

Lo + leído

Els quadres de Pinazo sobre Jaume I arriben al Museu d’Alzira per al 750 aniversari de la seua mort

El Museu Municipal d'Alzira acull des d'aquest dijous una de les mostres més destacades de…

La 41a Mostra Internacional de Titelles renova la seua mirada i estén les arts escèniques per tota la Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida es prepara per a convertir-se novament en el gran escenari de les…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 18 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 18 de septiembre indica intervalos nubosos con…

Otras noticias

Obras en el alcantarillado de Paiporta.
L' Horta SudLa Ribera Alta

La Generalitat alerta de que la falta de obras estatales en el alcantarillado bloquea la recuperación de los municipios afectados por la DANA

Por Javier Ruiz
Planta fotovoltaica.
L' Horta SudLa Ribera Alta

Cae el proyecto de planta solar entre Benifaió i Picassent: la promotora renuncia por exigencias ambientales y de paisaje

Por Toni Cuquerella
Vuelta de los alumnos de Picanya al colegio tras la DANA.
Comunitat ValencianaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

Un estudio tras la DANA de 2024 revela que los alumnos valencianos desconocen los protocolos ante catástrofes e impulsa un cambio en las aulas

Por Toni Cuquerella
Megafonia instal·lada a Algemesí.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Megafonía contra emergencias en la zona cero de la DANA: la Diputació financia su instalación en Paiporta, Picanya, Alfafar, Algemesí y Buñol

Por Toni Cuquerella
alzira fs
DeportesLa Ribera Alta

El Family Cash Alzira FS se mide mañana al L84 Torino en el Trofeu Juan Beteta

Por Adrián Lupiáñez
CartellWINWINBenetusser e1788430274265
L' Horta SudLa Ribera AltaLa SaforRequena - Utiel

Benetússer, Requena, Gavarda, Potries y Utiel acogen espectáculos SARC en septiembre

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?