ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
L' Horta Sud

PSPV i Compromís acorden un pacte de govern en Alaquàs per garantir l’estabilitat municipal

El 'Pacte de l'Olivar' ha sigut refrendat per les direccions locals i assemblees d'ambdues formacions
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 15, 2024
197 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4723 alaquas ple municipal

PSPV-PSOE d’Alaquàs i Compromís per Alaquàs, han arribat a un acord per a la constitució d’un govern de coalició a Alaquàs. El document refrendat aquest dimecres per les direccions locals i assemblees d’ambdues formacions, recull tant la futura organització del nou govern com les línies d’actuació i principals mesures “per tal de fer possible noves polítiques de progrés que afavorisquen una millora en la vida dels nostres veïns i veïnes”.

Afirmen que el pacte està basat “en els principis de transparència, bon govern, austeritat de la despesa i defensa dels drets de la ciutadania”, i amb el qual “enceta un temps de créixer que, més enllà de les diferències evidenciades a l’inici de la legislatura, mira el futur amb una decisió ferma de fer una política de qualitat centrada en les persones com a resposta a les seues necessitats i que treballe per a garantir la igualtat d’oportunitats de totes les persones del nostre poble”.

L’acord amb el text subscrit, les dues regidores del grup Compromís s’incorporaran al govern municipal assumint Marta Murciano la regidoria de cultura, patrimoni i participació ciutadana i, Yasmina Pérez la regidoria de parcs i jardins, agricultura i horts urbans. Igualment, Marta Murciano s’incorporarà a la Junta de Govern. D’altra banda, l’empresa pública ALEM comptarà amb una conselleria delegada mancomunada per dues persones: una en representació del PSPV-PSOE i una altra per part de Compromís.

Les passades eleccions municipals van deixar al PSPV sense la majoria absoluta del ple, passant d’11 a 10, regidors, però mantenint-se una clara majoria per al conjunt de les forces de l’esquerra municipal amb les dues representants de Compromís. Expliquen així ambdues formacions que “tot i que s’intentà arribar a un acord per a formar govern, finalment les negociacions no van poder tancar-se amb èxit com a conseqüència de les diferents posicions pel que fa a la distribució de les àrees de gestió que pretenien les dues forces”.

Tot i això, després de la col·laboració durant les setmanes següents a les eleccions, es va fer possible la redacció d’un programa conjunt amb més de 70 mesures de govern que ara, “respectant esperit i lletra, el nou equip de govern es compromet a executar en el que resta de legislatura”. Aquest programa i acord per a governar es recull amb el nom de ‘Pacte de l’Olivar’ i “suposa un contracte amb els nostres veïns i veïnes per fer d’Alaquàs un poble millor, més just i més habitable”. El ‘Pacte de l’Olivar’ asseguren que “naix amb la voluntat de garantir l’estabilitat del govern municipal i l’aprovació d’uns pressupostos que facen possible el compliment de l’Acord”. 

Tant l’alcalde i secretari general del PSPV d’Alaquàs, Toni Saura, com la cap de llista i portaveu de Compromís per Alaquàs, Marta Murciano, han manifestat la seua satisfacció per l’acord i esperen que aquest siga el punt de partida d’una relació basada en la col·laboració i el treball conjunt de les dues forces progressistes majoritàries a Alaquàs.

Tags: Alaquàs

Lo + leído

La Diputación de Castellón impulsa la vanguardia cerámica con CeramicRes 2025

Los residentes de CeramicRes 2025 han recibido en el taller de la Escuela Superior de…

Losa del Obispo, l’Eliana, Casas Bajas, Venta del Moro, Vilamarxant y Bolbaite contarán con nuevas iniciativas de prevención de catástrofes naturales

La Conselleria de Innovación, Industria, Comercio y Turismo financiará seis proyectos municipales para prevenir inundaciones…

La caída del forjado de un piso en Alfafar provoca la evacuación de todo el edificio

Al mediodía de ayer, domingo, los bomberos del Consorcio de València tuvieron que llevar a…

Otras noticias

IMG 8257
EconomíaL' Horta Sud

Convierte más con asistentes de WhatsApp bien diseñados en un taller de la Cámara de Comercio en Paiporta

Por Javier
ExposicionIvanPortugues
L' Horta Sud

Benetússer inaugura la exposición ‘Una riuà a la memòria’ en el Xalet de la Xapa

Por Redacción ComarcalCV
5625 paiporta limpieza dana
L' Horta Sud

El barranco del Poyo no provocó la inundación de Paiporta durante el DANA de octubre de 2024

Por Redacción ComarcalCV
Audiencia Provincial de Valencia
ComarcalL' Horta Sud

La Fiscalía pide prisión para tres policías locales de Manises por golpear a un hombre que no llevaba la mascarilla durante el Covid

Por Javier
Pleno municipal de Paiporta.
L' Horta Sud

Paiporta será el primer municipio en crear una Oficina de Emergencia en la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
El cobre ha sido recuperado por la Guardia Civil.
L' Horta Sud

3 detenidos en Silla por sustraer 5 toneladas de cobre

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?