ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Antifrau arxiva la denúncia contra l’Ajuntament de Xàtiva: avala l’actuació de l’edil de Policia Local i no hi va haver conflicte d’interessos

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 20, 2025
428 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Xelo Angulo, regidora de Seguretat Ciutadana.
Xelo Angulo, regidora de Seguretat Ciutadana.

L’Agència Valenciana Antifrau ha resolt arxivar i finalitzar l’expedient que es va obrir arran d’una denúncia anònima, la qual assenyalava presumptes irregularitats en el procés selectiu per a cobrir deu places d’agent de la Policia Local a l’Ajuntament de Xàtiva.

La denúncia es basava en el fet que el fill de la regidora de Seguretat Ciutadana havia obtingut una de les places oferides en torn lliure, i es qüestionava que l’edil no haguera renunciat al seu càrrec durant la tramitació del procés. No obstant això, la resolució d’Antifrau avala la correcta actuació de l’Ajuntament en tot el procediment, concloent que no existeixen indicis suficients de veracitat per a iniciar una investigació.

L’arxivament de la denúncia evidencia que tant l’actuació municipal com la de la regidora Xelo Angulo van ser totalment correctes i ajustades a la legalitat.

Descartat el conflicte d’interessos

Les conclusions de la resolució d’Antifrau són contundents en descartar qualsevol tipus d’irregularitat o conflicte: “El fet que la regidora siga mare d’un dels aspirants aprovats en el procés selectiu de policia local no determina, per si mateix, l’obligació d’abstindre’s o renunciar al seu càrrec, en tant no existisca una intervenció directa o indirecta en les decisions adoptades durant el procediment.”

A més, Antifrau certifica que no consta participació de la regidora «en actes administratius, resolucions o documents que pogueren revelar alguna influència en la valoració o resultat del procés selectiu». En conseqüència, no queda acreditat «cap supòsit de conflicte d’interessos susceptible de limitar l’exercici del càrrec o d’aplicar el deure d’abstenció».

Al llarg de la resolució, es constata que el candidat en qüestió va superar totes les proves de l’oposició sense que existiren indicis que la regidora tinguera capacitat d’influència sobre les decisions del tribunal qualificador. Antifrau també assenyala que no hi va haver reclamacions ni impugnacions al procés per part de cap altre candidat.

Reacció política

Cal recordar que l’obertura d’aquest expedient va ser utilitzada políticament pel Partit Popular (PP). Els regidors Marco Sanchis i Eduardo Llopis es van fer ressò del cas mitjançant notes de premsa i intervencions en els plens de setembre i octubre, arribant a qualificar aquest assumpte com un «escàndol institucional» i una «indecència».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Iberdrola anuncia cortes de luz esta semana en Torrent, Cheste, Paterna, Ontinyent y Puçol y otras localidades valencianas

Los cortes de suministro eléctrico programados por Iberdrola afectarán durante esta semana a distintos municipios…

Cullera obri al públic el búnquer antiaeri de la Guerra Civil: un túnel en el temps amb les millors vistes al Mediterrani

Cullera ha recuperat una peça clau de la seua història i un dels seus miradors…

El plan de Sagunt para bajar el precio del alquiler: garantías totales para dueños y precios justos para vecinos

El Ayuntamiento de Sagunt ha activado una ambiciosa estrategia para intervenir en el mercado inmobiliario…

Otras noticias

Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
'El Sant Sopar' de Vicente López.
La Costera

Finalitza la restauració de ‘El Sant Sopar’: així llueix l’obra mestra de 1806 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge d'una de les afusellades de Xàtiva (foto: Eva Máñez).
La Costera

De modistes a sindicalistes: qui eren les 20 dones afusellades pel franquisme que Xàtiva recorda ara?

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, durant la presentació del projecte del Palau de Justícia.
El Camp de MorvedreLa Costera

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?