ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 14, 2025
376 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.

L’Ajuntament de Xàtiva ha fet pública hui la presentació del seu pressupost municipal per a l’exercici 2026, que assoleix la xifra de 39,63 milions d’euros. Aquest import suposa un increment de vora 400.000 euros respecte a l’exercici actual i el consolida com el segon pressupost més elevat en la trajectòria de la ciutat. L’anunci s’ha realitzat en una roda de premsa on han intervingut l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, acompanyat per la primera tinenta d’alcalde, Amor Amorós, i el regidor d’Hisenda, Ignacio Reig.

L’alcalde Roger Cerdà ha emfatitzat que aquest és el desè pressupost impulsat pel seu govern, deu anys que defineix com a «pressupostos de progrés» dedicats a la consolidació de les polítiques socials i a la millora contínua dels serveis públics. Cerdà ha reafirmat el compromís de l’executiu local amb la reivindicació d’inversions per a Xàtiva i la seva «resistència davant les retallades en matèria social» que atribueix a polítiques de dreta i ultradreta. A més, ha destacat un canvi de model financer, ja que el pressupost 2026 està finançat majoritàriament amb recursos propis, abandonant l’excessiva dependència de subvencions externes per mantenir el «múscul en l’impuls inversor». L’alcalde també ha recalcat la situació sanejada del deute municipal, que es mantindrà al voltant d’un «molt raonable» 35%, en clara oposició al 110% de deute que l’Ajuntament tenia el 2015.

Per la seva banda, la primera tinenta d’alcalde, Amor Amorós, ha definit l’actual pressupost com a «molt treballat» i clau per impulsar un canvi d’imatge cap a una Xàtiva «més amable, accessible i sostenible», demostrant el compromís local amb les inversions necessàries. Amorós ha volgut remarcar la recuperació i l’enfortiment dels pressupostos participatius, ja que s’han dotat econòmicament els quatre projectes més votats per la ciutadania, la qual cosa subratlla el desig dels veïns de millorar el seu entorn urbà.

El regidor d’Hisenda, Ignacio Reig, ha explicat que el pressupost és el resultat d’un document de treball obert des del primer trimestre de l’any, dissenyat per facilitar la gestió durant el proper exercici. Reig ha admès que no podia ser un pressupost «més expansiu» en despesa a causa de la congelació de la majoria d’impostos, però ha considerat «irrenunciable» continuar amb l’impuls inversor per garantir que tots els projectes de la ciutat avancin, sempre amb els objectius de creació d’ocupació, inversió i redistribució de renda.

El pressupost de 2026 reforça significativament l’aposta per les polítiques de progrés. En l’àmbit social, es preveu una inversió de 2,9 milions d’euros, que suposa un creixement del 3,6%, i que es destinarà a partides fonamentals com Benestar Social, Igualtat, Sanitat, Educació, Joventut i Participació. Pel que fa als serveis públics, la dotació assoleix els 8,9 milions d’euros, amb les principals partides destinades a Seguretat Ciutadana (3,6 milions), Neteja i recollida de residus (3,4 milions) i la millora dels entorns urbans, com vies públiques, aigua potable, clavegueram i mobilitat (2 milions). Cultura i promoció de la ciutat rebran 1,7 milions, mentre que l’àrea d’Esports disposarà de 1,8 milions per a millores en instal·lacions i subvencions a clubs.

A banda d’aquestes partides, cal subratllar que hi haurà 5,5 milions d’euros destinats a noves inversions i consolidació de grans projectes a la ciutat. Aquesta important bossa inclou 2,4 milions per a inversions en edificis patrimonials, com la segona planta de l’antic hospital, Santa Clara, l’Ermita del Puig i el Palau dels Cerdà. També es contemplen 730.000 euros per a neteja viària i recollida de fem, i 560.000 euros crucials per a Aigua Potable, que finançaran l’adquisició de terrenys per al tercer dipòsit, un nou grup electrogen i plantes desnitrificadores al Carraixet i la Torre de Lloris. En edificis públics s’invertiran 300.000 euros, incloent la nova seu de serveis socials al barri del Carme i la reforma de la seu de la Policia Local, a més de 162.000 euros per a instal·lacions esportives, amb la reforma del pavelló de voleibol com a projecte destacat.

A més, les inversions escollides per la ciutadania a través dels pressupostos participatius Decideix Xàtiva 2025 també s’inclouen. Entre aquestes, hi ha 400.000 euros per a vies públiques, 330.000 euros per a parcs infantils, jardins i zones verdes, 250.000 euros per a Seguretat i Mobilitat, i 163.000 euros per a Enllumenat Públic. Finalment, l’Ajuntament continuarà gestionant els Fons Europeus, amb 3,6 milions d’euros del PIREP, 2 milions del Pla de Sostenibilitat Turística i 1,06 milions del Pla MOVES, sense oblidar els 9,1 milions del Pla Edificant i els 2,2 milions del Pla Convivint. Ignacio Reig va concloure afirmant que el manteniment del deute en el 35% permetrà estalviar 130.000 euros en interessos, garantint un endeutament accessible per a nous préstecs d’inversions.

Tags: pressupostos Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Xàtiva redueix l'Atur al mes de juny.
La Costera

La Costera redueix l’atur a 3.994 persones impulsada per la millora laboral de Xàtiva i Canals

Por Adrián Lupiáñez
Robot desbrossador que ajudarà a la prevenció d'incendis forestal a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva incorpora un robot desbrossador per a reforçar la prevenció d’incendis forestals

Por Adrián Lupiáñez
Carlos Núñez.
La Costera

Carlos Núñez obri el Festival Nits al Castell de Xàtiva amb un ple absolut

Por Toni Cuquerella
App Xàtiva turisme.
La Costera

L’app ‘Xàtiva Turisme’ supera les 15.000 descàrregues i es consolida com a referent de turisme intel·ligent

Por Toni Cuquerella
Obres de desdoblament de la via entre l'Alcúdia de Crespins i la Encina.
La Costera

El Govern espanyol injecta 17,8 milions d’euros per a duplicar la via de tren entre l’Alcúdia de Crespins i la Encina

Por Toni Cuquerella
Operaris instal·len el rellotge a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva recupera el seu històric rellotge dels Quatre Cantons: tots els detalls de la restauració

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?