El govern municipal de Gandia, conformat per PSPV i Compromís, ha penjat aquest cap de setmana una bandera de Palestina al balcó de l’Ajuntament com a mostra de protesta contra el genocidi i la massacre que pateix la població palestina. La iniciativa ha estat impulsada per l’executiuprogressita, que defensa la necessitat de posicionar-se amb claredat davant la situació humanitària, però el Partit Popular ha expressat el seu rebuig a la manera en què s’ha pres la decisió.
El portaveu popular, Víctor Soler, ha denunciat que l’alcalde, José Manuel Prieto, ha actuat sense respectar l’acord establit el 2021, pel qual qualsevol acció d’esta naturalesa havia de comptar amb el consens de tots els grups polítics. “És vergonyós comptar amb un alcalde que proclama el respecte als pactes mentre incomplix els ja establits”, ha afirmat Soler, qui també ha criticat el “silenci” del primer edil i l’ha acusat de “desviar l’atenció i amagar-se darrere del seu portaveu”.
Des del govern municipal, el regidor Adrià Vila ha eixit al pas de les crítiques i ha remarcat que la col·locació de la pancarta es va comunicar prèviament en la reunió de portaveus, a la qual Soler no va assistir. Segons Vila, ni el PP ni Vox es van oposar en aquell moment, remetent-se a una consulta interna als seus partits. “De nou, va quedar palés que tant el PP com Vox a Gandia són meres sucursals de les decisions que es prenen a València i Madrid”, ha etzibat.
Vila ha sigut taxatiu en la defensa del gest: “Els partits que formem el govern de Gandia no ens amaguem. Estem en contra del genocidi que s’està produint a Palestina i continuarem condemnant la matança de desenes de milers de persones”. L’edil ha lamentat que el PP “mostre una vegada més la seua falta d’empatia i sensibilitat” i ha instat els populars a posicionar-se amb claredat: “És un bon moment perquè el PP de Gandia i Vox es pronuncien; molt ens temem que continuaran mirant cap a un altre costat i fent orelles sordes a la massacre. Qui pot estar en contra dels Drets Humans?”.