ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia inicia el curs polític amb la previsió d’elaborar uns pressupostos amb una inversió rècord de més de 20 milions

Toni Cuquerella
Por
Toni Cuquerella
Publicado septiembre 2, 2025
510 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.
José Manuel Prieto i Alícia Izquierdo.

El govern de Gandia enceta el nou curs polític amb el volum més gran de projectes i inversions dels últims anys, segons han destacat aquest dilluns l’alcalde, José Manuel Prieto (PSPV), i la primera tinenta d’Alcaldia, Alícia Izquierdo (Compromís). Segons Prieto, la ciutat viu un moment de transformació en què la ciutadania és la protagonista, amb l’objectiu de generar més oportunitats i millorar les condicions de vida dels veïns i veïnes.

Entre els principals punts de l’agenda, els pressupostos de 2026 es perfilen com els més ambiciosos de la història de Gandia, amb més de 20 milions d’euros en inversions. Prieto ha avançat que el sector de Sanxo Llop comptarà amb 7,2 milions d’euros, mentre que s’iniciaran les obres de la primera fase del pavelló Gandia Arena amb 4,4 milions. A més, el govern local continua apostant pels sectors productius, l’habitatge, el benestar social i els serveis bàsics.

Pel que fa a l’economia i l’ocupació, Prieto ha destacat que actualment es desenvolupen projectes per valor de 120 milions d’euros gràcies a inversions públiques i privades. D’una altra banda apunta que Gandia ja supera les 25.000 persones treballant, amb quasi 2.000 afiliacions noves a la Seguretat Social des de l’inici de la legislatura, i ha reduït l’atur en 717 persones en l’últim any. A més, el període mitjà de pagament de l’Ajuntament és de 19 dies i el deute municipal s’ha reduït en 100 milions respecte a 2015, amb la previsió que el 2026 ja no serà necessari dependre del Fons d’Ordenació.

El turisme continua sent un motor important de la ciutat, amb una ocupació hotelera del 95% durant la primera quinzena d’agost i un increment del 18,4% de turistes estrangers l’any 2024 respecte a 2023.

En matèria política, l’alcalde ha insistit en la necessitat de pactes de ciutat i consens entre grups municipals en àrees com sostenibilitat, habitatge, seguretat, civisme i infraestructures, i ha anunciat que aquest divendres tindrà lloc la II Jornada de Treball de la legislatura per coordinar les principals línies d’actuació i definir els reptes a llarg termini.

Per la seua banda, Alícia Izquierdo ha ressaltat la importància de continuar millorant la qualitat de vida de la ciutadania i afrontar emergències socials com l’habitatge i els efectes del canvi climàtic. També ha subratllat la necessitat de salvaguardar els serveis públics davant les retallades d’altres administracions i de defensar una ciutat inclusiva, feminista, verda i valencianista.

D’altra banda, a la Junta de Govern Local celebrada aquest dilluns s’han aprovat subvencions a entitats locals, entre elles 8.000 euros al Club Ciclista Escapada i 12.000 euros a l’Associació Espanyola contra el Càncer, per al desenvolupament de la seua activitat ordinària.

Tags: Gandia Toni Cuquerella

Lo + leído

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

La Guàrdia Civil ha aconseguit desarticular una organització criminal amb la detenció de set persones…

Gir de 180 graus de la Generalitat: tomba el Palau de Justícia en el centre de Xàtiva després de 8 anys de tramitació

La ciutat de Xàtiva ha rebut un revés institucional que compromet una dècada de planificació…

À Punt bate el récord histórico de facturación publicitaria con casi 4 millones de euros

La radiotelevisión pública valenciana cierra el ejercicio 2025 con un importante aumento de la facturación…

Otras noticias

AO6174copia
CollaLa Safor

Gandia presenta el libro Foc i Flama con las Falleras Mayores

Por Redacción ComarcalCV
Un patinet elèctric per un carril bici de Gandia.
La Safor

Gandia regula l’ús dels patinets elèctrics: aquestes seran les obligacions i restriccions de circulació

Por Toni Cuquerella
AO3740copia
CollaLa Safor

Benirredrà i Gandia celebren el Porrat de Sant Antoni amb més de 40 activitats

Por Redacción ComarcalCV
AO3129copia
La Safor

Gandia se une a Saborea España para impulsar la gastronomía de la Safor

Por Redacción ComarcalCV
260110frances2601104043
CollaLa Safor

Gandia celebra amb èxit el Porrat de Sant Antoni

Por Redacción ComarcalCV
Foto Calderes de Sant Antoni 2015
CollaLa Safor

Calderas, fira modernista y comida popular protagonizan el Porrat de Sant Antoni de Oliva

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?